Σελίδες

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Μισθοί, παραγωγικότητα και τεμπέληδες


Σύμφωνα  με διεθνείς μετρήσεις παραγωγικότητας, οι Eλληνες εργάζονται περισσότερο από όλους τους Ευρωπαίους αλλά και από όλους τους άλλους λαούς που ανήκουν στον ΟΟΣΑ. Παρά ταύτα η παραγωγικότητά τους είναι χαμηλή όπως επίσης και η ανταγωνιστικότητα της χώρας!
Eτσι εδώ και δύο χρόνια κάποιοι μηχανεύονται και υλοποιούν σχέδια για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της χώρας μόνο με μειώσεις μισθών στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Καμία άλλη παράμετρος δεν μπαίνει σε συζήτηση.
Αυτή είναι μια ομαδική παράκρουση, ώστε όταν βλέπουμε ένα κλασικό οικονομικό φαινόμενο, να ερμηνεύουμε μόνο ό,τι βολεύει αυτούς που βάζουν τους κανόνες του μνημονίου, χωρίς άλλη επιλογή. Η θεωρία αλλά και η κοινή λογική έχουν πάει περίπατο.
Τα επίσημα στοιχεία λοιπόν του ΟΟΣΑ (αυτού που έβγαλε τη μελέτη «αχρηστίας» μας) είναι ότι στην Ελλάδα εργαζόμαστε κατά μέσο όρο 2.109 ώρες τον χρόνο και είμαστε δεύτεροι, πίσω από τη Ν. Κορέα (2.193 ώρες). Στην πρώτη δεκάδα των «εργατικών» χωρών είναι οι Χιλή, Ρωσία, Ουγγαρία, Τσεχία, Πολωνία, Εσθονία, Τουρκία και Μεξικό. Η πρώτη δεκάδα δεν είναι καθόλου τυχαία, καθόσον στις τελευταίες θέσεις φιγουράρουν χώρες όπως οι Ολλανδία, Δανία, Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο, Βέλγιο, Σουηδία κ.ά., με περίπου 1.400 έως 1.500 ώρες εργασίας ανά εργαζόμενο! Δηλαδή εκεί εργάζονται περίπου 30% λιγότερο από τους Έλληνες και απολαμβάνουν πολύ υψηλότερες αμοιβές.
Τα στοιχεία αυτά από μόνα τους θα έπρεπε να έχουν γίνει σημαία των ελληνικών αναπτυξιακών επιχειρημάτων προς διαπραγμάτευση με κάθε «σοφό» αναλυτή - σύμβουλο - σωτήρα, που εντοπίζει στους μισθούς την ευθύνη της κακοδαιμονίας αυτού του τόπου. Κακά τα ψέματα: οι πάντες έχουν ξεχάσει ορισμένες απλές και γνωστές αλήθειες σχετικά με την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα. Η κακή ανταγωνιστικότητα οφείλεται ασφαλώς στους μισθούς κατά ένα μικρό ή μεγαλύτερο ποσοστό, αλλά κυρίως οφείλεται στην έλλειψη κεφαλαίων και τεχνολογίας, που με τη σειρά τους οδηγούν σε κατάλληλο εξοπλισμό και οργάνωση εντός των επιχειρήσεων (αλλά και του δημόσιου τομέα), ώστε με λιγότερο ανθρώπινο έργο να παράγεται μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Η απλή αυτή παρατήρηση εξηγεί ακριβώς γιατί όλες οι χώρες (πλην της Κορέας) με περισσότερες ώρες εργασίας είναι σχετικά «φτωχότερες» από τις άλλες όπου οι πολίτες τους δουλεύουν λιγότερο.
Πέραν αυτού του κανόνα, είναι επίσης γνωστό τοις πάσι ότι η χαμηλή ανταγωνιστικότητα ορισμένων κλάδων της οικονομίας οφείλεται στις μικρές παραγόμενες ποσότητες και στην περιορισμένη αγορά προς την οποία απευθύνονται οι παραγωγικές μονάδες. Το θετικό δείγμα αυτής της παρατήρησης είναι οι αγρότες των ΗΠΑ, οι οποίοι, αν και αποτελούν μόνο το 2% του πληθυσμού, εντούτοις «τρέφουν» το υπόλοιπο 98% και κάνουν ταυτόχρονα και εξαγωγές.
Οι κύριοι λοιπόν της τρόικας και τα κεντρικά τους καταστήματα, αν ήθελαν να βοηθήσουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας, θα έπρεπε στους χαρτοφύλακες τους να έχουν σχέδια ανάπτυξης του κεφαλαιουχικού εξοπλισμού της χώρας. Ξέρουμε ότι στις χώρες τους, όταν εκσυγχρονίζουν τα εργοστάσιά τους να παράγουν λ.χ. αυτοκίνητα με ρομποτική τεχνολογία (δηλαδή, απόλυτη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα), αποσυναρμολογούν τα παλιά εργοστάσια και τα στέλνουν «στην Aνατολή» (π.χ. Τουρκία, Ρουμανία), όπου μετά «αναμορφώνουν» μισθολογικά το ανθρώπινο κεφάλαιο, για να αντισταθμίσουν την έλλειψη τεχνολογίας με χαμηλούς μισθούς. Oχι μόνο λοιπόν δεν είμαστε τεμπέληδες, αλλά δεν μασάμε και κουτόχορτο.

Πηγή: http://www.new-deal.gr - του ΚΩΣΤΑ ΛΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Αύριο στο ΣτΕ η εκδίκαση της προσφυγής κατά της εφεδρείας

Κάλεσμα σε όλες τις συνδικαλιστές οργανώσεις και σωματεία απευθύνει η ΑΔΕΔΥ, προκειμένου να παραβρεθούν στην εκδίκαση, την Παρασκευή, ώρα 09:00, από την Ολομέλεια του ΣτΕ της προσφυγής της κατά «της αντισυνταγματικότητας του Ν.4024/2011 και ιδιαίτερα κατά της παράνομης ρύθμισης που εμπεριέχεται στο συγκεκριμένο Νόμο και αφορά την πρόωρη απομάκρυνση των δημόσιων υπαλλήλων από τις υπηρεσίες τους, διά της μεθόδου της εφεδρείας και της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας». Όπως σημειώνει η ΑΔΕΔΥ σε ανακοίνωσή της, «η έκβαση της παρέμβασης της Οργάνωσής μας έχει τεράστια σημασία, ειδικά σήμερα και ενόψει των σχεδιασμών της παρούσας συγκυβέρνησης για απόλυση δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) εργαζομένων μέσα στο τρέχον έτος και απομάκρυνση συνολικά εκατόν πενήντα και πλέον χιλιάδων (150.000) εργαζομένων από το Δημόσιο έως το τέλος του 2015, στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεών της προς την τρόικα».

Θέλουν να διαλύσουν τη Δημόσια Διοίκηση 
Κατά την ΑΔΕΔΥ, «είναι εμφανέστατη, πλέον, η προωθούμενη διάλυση της Δημόσιας Διοίκησης, η στόχευση εκποίησης πολλών δημόσιων υπηρεσιών, με απώτερο στόχο την εκχώρησή τους στην κερδοσκοπία και την εκμετάλλευση ξένων και ντόπιων οικονομικών συμφερόντων, με αποτέλεσμα τη νέα αποδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, της προστασίας των πολιτών και της μεγιστοποίησης της ανεργίας, της φτώχειας και της εξαθλίωσης δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων μας».
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Θέσεις της ΑΔΕΔΥ σχετικά με το προωθούμενο σύστημα αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αναφορικά με τα θέματα αξιολόγησης των Δημοσίων Υπηρεσιών και του υπηρετούντος προσωπικού στο Δημόσιο, επισημαίνει τα εξής:
1. Η προωθούμενη, από τη Συγκυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο, «αξιολόγηση» των Δημοσίων Υπηρεσιών και των εργαζομένων σε αυτές, γίνεται με αποκλειστικό στόχο την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων για δραστικό περιορισμό των εργαζομένων στο Δημόσιο, κατά εκατόν πενήντα -και πλέον- χιλιάδες έως το 2015. Είναι πλέον απόλυτα σαφές ότι η αξιολόγηση δεν γίνεται για την καλύτερη οργάνωση και την –κατά γενική ομολογία αναγκαία- βελτίωση της λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών, προς όφελος του πολίτη. Αντιθέτως, χρησιμοποιείται ως ένα ακόμα επικοινωνιακό «πυροτέχνημα» από τους κυβερνώντες, με σκοπό αφενός την υλοποίηση των δεσμεύσεών τους προς την Τρόικα, για άμεσες απολύσεις προσωπικού και περιορισμό των Δημοσίων Υπηρεσιών και αφετέρου για την σταδιακή –σε μεσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο- κατάργηση βασικών Κοινωνικών Αγαθών (Δημόσια Υγεία, Δημόσια Παιδεία, Κοινωνική Ασφάλιση κ.λπ.). Αυτή, όμως, η εξέλιξη προφανώς δεν είναι προς το συμφέρον των πολιτών, αντιθέτως στρέφεται εξ ορισμού κατά των θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων κοινωνικών δικαιωμάτων τους.
2. Στο πλαίσιο αυτό, τόσο οι σχεδιασμοί του αρμόδιου Υπουργείου περί αξιολόγησης του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο προκειμένου να διαπιστωθεί η καταλληλότητα τους σε σχέση με τις θέσεις που κατέχουν σήμερα, όσο και το προωθούμενο σύστημα προαγωγικής αξιολόγησης, συνδέονται άμεσα με τη συνολική πολιτική της Συγκυβέρνησης ως προς τα θέματα του Δημοσίου και τις ρητές μνημονιακές δεσμεύσεις για απολύσεις και ελαχιστοποίηση του μισθολογικού κόστους, αντίστοιχα. Ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί αποσπασματικά και ανεξάρτητα από αυτά.
3. Επιπροσθέτως, εάν η Πολιτεία, έστω και σήμερα, την ύστατη ώρα, ήθελε μία Δημόσια Διοίκηση, που να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών των πολιτών, δεν θα εφάρμοζε πολιτικές διαρκούς επίθεσης στο εισόδημα, τις θέσεις εργασίας και τις συνθήκες εργασίας των Δημοσίων Υπαλλήλων, καλλιεργώντας αισθήματα ανασφάλειας και απογοήτευσης, με συνέπεια και την υπονόμευση της αποδοτικότητας των εργαζομένων. Το γεγονός ότι η διαδικασία προώθησης της «μεταρρύθμισης» του συστήματος αξιολόγησης του ανθρωπίνου δυναμικού του Δημοσίου, συνοδεύτηκε –ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια- από την επίμονη προσπάθεια ταυτόχρονης απαξίωσής του, με χρήση ιδιαίτερα ισοπεδωτικών σχολίων, όρων και χαρακτηρισμών, είναι απόλυτα διαφωτιστικό ως προς τις πραγματικές προθέσεις εκείνων που επιλέγουν να επιβάλλουν μονομερώς τέτοιου είδους αλλαγές, καθώς και ως προς τις αντιλήψεις και τις ακραίες νεοφιλελεύθερες απόψεις τους για το Κράτος και το ρόλο του. Απευθυνόμενο σε όλους αυτούς, το Δημοσιοϋπαλληλικό Κίνημα έχει καθήκον να επισημάνει για ακόμη μια φορά και να αναδείξει ότι ο Δημόσιος Τομέας διαθέτει ένα -και μόνο ένα- σημαντικό "κεφάλαιο": Το ανθρώπινο δυναμικό του. Στόχος των μεταρρυθμίσεων θα έπρεπε να είναι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου και η ουσιαστική και ειλικρινής προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή αξιοποίησή του, μέσα από τη δημιουργία συνθηκών αποδοτικής εργασίας και όχι η διαρκής και αυθαίρετη επιχείρηση γενικευμένης απαξίωσης του σώματος των Δημοσίων Υπαλλήλων, μέσα από την αποπροσανατολιστική εκμετάλλευση -απαράδεκτων μεν μεμονωμένων δε- φαινομένων παραβατικότητας και διαφθοράς.
4. Το διακύβευμα, στην παρούσα συγκυρία, από την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης στο Δημόσιο, είναι οι απολύσεις και η συγκράτηση σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα του μισθολογικού κόστους στο Δημόσιο, τη στιγμή που θα έπρεπε να προωθούνται άλλου είδους στόχοι: α. η βελτίωση των δομών, των υποδομών, του τρόπου οργάνωσης και καλής λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών, της ποιότητας της νομοθεσίας, της καταπολέμησης της περιττής γραφειοκρατίας, β. η ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού, μέσω της εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του, με σκοπό τη βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων που απαιτούνται ώστε να μπορεί κάθε εργαζόμενος να αντεπεξέλθει με επιτυχία στα καθήκοντά του, γ. η υποκίνηση του ανθρώπινου δυναμικού, η οποία σημειωτέων επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων όπως το εργασιακό του περιβάλλον, οι όροι αμοιβής και εργασίας, οι προοπτικές εξέλιξής του, δ. η ενίσχυση του αισθήματος κοινωνικής ευθύνης των εργαζομένων, ε. η εμπέδωση -μεταξύ των εργαζομένων- του αισθήματος δικαιοσύνης και αξιοκρατίας,
5. Στα πλαίσια αυτά, απαραίτητη προϋπόθεση, για τη διασφάλιση της επιτυχούς εφαρμογής και της βιωσιμότητας ενός Συστήματος Αξιολόγησης, που ως στόχο θα έχει το δημοκρατικό εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την αναβάθμιση της κρατικής μηχανής προς όφελος του λαού και του τόπου -και όχι τις απολύσεις- είναι η από-κομματικοποίηση του Δημοσίου και η απεξάρτηση της Δημόσιας Διοίκησης από ένα πολιτικό σύστημα πλήρως εθισμένο σε αναχρονιστικές νοοτροπίες και πελατειακές πρακτικές. Πρόκειται ασφαλώς για μία αξίωση και πάγια διεκδίκηση του Δημοσιοϋπαλληλικού Συνδικαλιστικού Κινήματος και των εργαζομένων στο Δημόσιο, η οποία δεν διασφαλίζεται ούτε από το προωθούμενο σχέδιο αξιολόγησης, παρά τις διαβεβαιώσεις των κυβερνώντων περί του αντιθέτου.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Διετής η παραγραφή οικονομικών αξιώσεων δημοσίων υπαλλήλων, κρίνει το ΑΕΔ

Διετής είναι ο χρόνος παραγραφής των αξιώσεων των δημοσίων υπαλλήλων από διαφορές αποδοχών, επιδομάτων, όπως έκρινε το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ), ενώ παράλληλα διατηρήθηκε το προνόμιο του Δημοσίου που προβλέπει οι οικονομικές αξιώσεις που διεκδικεί από τους εργαζομένους να παραγράφονται σε βάθος χρόνου μιας πενταετίας. Ειδικότερα, το ΑΕΔ με ισχυρή πλειοψηφία (10-3), έκρινε ότι είναι συνταγματική η νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι είναι διετής η παραγραφή των οικονομικών αξιώσεων των με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλων του Δημοσίου από καθυστερούμενες αποδοχές, διαφορές αποδοχών, επιδομάτων, οικονομικών παροχών, αποζημιώσεων και από διαφορές λόγω αδικαιολόγητου πλουτισμού. Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο επιλήφθηκε του ζητήματος κατόπιν αντίθετων αποφάσεων που υπήρξαν μεταξύ των δύο μεγάλων δικαστηρίων της χώρας, δηλαδή μεταξύ του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου. 

Πηγή: Εφημερίδα Τα Νέα
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Toν Ιούνιο οι γραπτές εξετάσεις για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων



Τον Ιούνιο, μετά τις εκλογές, αρχίζει η διαδικασία αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το σύνολο του προσωπικού θα υποβληθεί σε γραπτό τεστ, με στόχο να κριθεί η ικανότητά του για τη θέση που κατέχει.
Το πλαίσιο των κριτηρίων αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, σημειώνει ότι αυτό έχει συμφωνηθεί, σχεδόν στο σύνολό του, από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τους Γάλλους εμπειρογνώμονες που παρέχουν τεχνική βοήθεια για τα θέματα της δημόσιας διοίκησης.
Ειδικότερα, το τεστ θα αποτελείται από 80 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, εκ των οποίων οι 40 θα αφορούν ερωτήσεις γενικών διοικητικών θεμάτων και οι άλλες 40 θα είναι ερωτήσεις εξειδικευμένες κατά κλάδο υπαλλήλων.
Το τέστ θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 2 ώρες και τα αποτελέσματα θα βγαίνουν αυτόματα αφού η αξιολόγηση θα γίνει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.   
Το γραπτό τεστ θα «δώσει» το 20% της τελικής αξιολόγησης του εξεταζόμενου.   

Στόχος της γραπτής εξέτασης είναι να βαθμολογηθούν:

·         οι σπουδές
·         οι ξένες γλώσσες
·         η επιμόρφωση
·         οι ικανότητες και δεξιότητες
·         η πείρα

Τα κριτήρια δεν αφορούν πρόσληψη, ή προαγωγή, αλλά αποκλειστικά την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Οι ικανότητες και δεξιότητες του προσωπικού θα διερευνηθούν κατά κλάδο, με την παράθεση ειδικών ερωτημάτων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα το «Έθνος», το 25 με 30% της βαθμολογίας θα κρίνει η εκπαίδευση του κάθε υπαλλήλου (πτυχία κλπ), άλλο ένα 10-15% θα κρίνεται από την επιμόρφωση, μεγάλο βαρύτητα θα έχει εμπειρία, ως και 35% της βαθμολόγησης και ένα 5-10% θα λαμβάνεται υπόψη η γνώση ξένων γλωσσών.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....