Σελίδες

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Έγκριση του προγράμματος ψηφιοποίησης των φακέλων αδειών οδήγησης


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εγκρίθηκε το Πρόγραμμα που είχαν υποβάλει από κοινού η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας και η Περιφέρεια Κρήτης για την ψηφιοποίηση των φακέλων αδειών οδήγησης που τηρούνται στις Διευθύνσεις Μεταφορών των 13 Περιφερειών.
Το έργο που ξεκινά άμεσα με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Κρήτης, είναι προϋπολογισμού 195.300 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση». Στο πλαίσιο του Προγράμματος θα προσληφθούν περισσότεροι από 200 άνεργοι για εργασία 5 μηνών, διάστημα που προβλέπεται για να ολοκληρωθεί το έργο.
Με την ολοκλήρωση του έργου οι πολίτες θα έχουν γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση, ενώ οι Περιφέρειες θα απαλλαγούν από οικονομικά έξοδα, κυρίως ενοικίων, που σήμερα τις επιβαρύνει η διατήρηση των εκατομμυρίων φακέλων με τα δικαιολογητικά.
Ο Πρόεδρος της ΕΝ.Π.Ε. και Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιάννης Σγουρός δήλωσε:
«Πρόκειται για έργο με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και τα οικονομικά των Περιφερειών. Θα δοθεί ένα τέλος στο χαρτοβασίλειο με τα εκατομμύρια των φακέλων και δικαιολογητικών που τόσα προβλήματα μας δημιουργούν σήμερα. Αγωνιζόμαστε να υλοποιούμε τέτοια έργα που οδηγούν τη χώρα στη νέα εποχή της υψηλής τεχνολογίας και της «χαμηλής» ταλαιπωρίας των πολιτών».
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε:
«Η Περιφέρεια Κρήτης με τη μεγάλη τεχνογνωσία που διαθέτει στη διαχείριση Κοινοτικών Προγραμμάτων ξεκινά την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου για όλες τις Περιφέρειες και φυσικά τους πολίτες.Το έμπειρο και εξειδικευμένοπροσωπικό της Περιφέρειας Κρήτης θα ξεκινήσει την υλοποίηση του έργου με στόχο μέσα σε 5 μήνες - όπως προβλέπει το Πρόγραμμα - οι πολίτες να απαλλαγούν από την ταλαιπωρία και οι εργαζόμενοι στις Διευθύνσεις Μεταφορών με το πάτημα ενός κουμπιού να εξυπηρετούν άμεσα».

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Μια δικαστής ανατρέπει τις ισoπεδωτικές διαθεσιμότητες

Με ένα σκεπτικό που συνταράσσει, κόλαφο στην κυβερνητική πολιτική που «θέτει στο περιθώριο τον άνθρωπο ή τον μετατρέπει σε μέσον προς επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού», διατάσσει να επιστρέψουν στη δουλειά τους υπάλληλοι που θυσιάστηκαν στον βωμό της διαθεσιμότητας.
Με μπαράζ αποφάσεών της, η εν λόγω πρόεδρος Πρωτοδικών ανατρέπει τον «ισοπεδωτικό», όπως τον χαρακτηρίζει, θεσμό της διαθεσιμότητας που θεσπίστηκε με τον νόμο 4093/2012 και όπως τονίζει στο σκεπτικό της «εισάγει -όπως και η εργασιακή εφεδρεία που προηγήθηκε- ένα νέο sui generis είδος απόλυσης υπό προθεσμία που θίγει κατ” αρχήν στον πυρήνα τους τη συμβατική ελευθερία (άρθρο 5 του Συντάγματος) και την εργασία ως δικαίωμα στην περιουσία του εργαζόμενου κατά την έννοια του άρθρου 1 του πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και προσβάλλει την ανθρώπινη αξία, το απαραβίαστο της οποίας διακηρύττει το άρθρο 2 του Συντάγματος».
Με τις δικαστικές αυτές αποφάσεις (υπ’ αριθμ. 13915, 13917 και 13919/2013) το Πρωτοδικείο Αθηνών δικαίωσε τους σχολικούς φύλακες των Δήμων Μεταμόρφωσης, Πεντέλης και Πετρούπολης, οι οποίοι είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 80 του Ν. 4172/2013.
Το δικαστήριο, με τις πολύ εμπεριστατωμένες αποφάσεις του, χορήγησε ασφαλιστικά μέτρα, γιατί «συντρέχει κατεπείγουσα περίπτωση», διατάσσοντας την επαναπασχόληση των σχολικών φυλάκων στις θέσεις εργασίας τους, με τους ίδιους όρους που ίσχυαν πριν από τη θέση τους σε διαθεσιμότητα. Στην κρίση του αυτή το δικαστήριο οδηγήθηκε με τη σκέψη ότι η κατάργηση θέσεων στο Δημόσιο μπορεί να γίνει μόνο εφόσον εξασφαλίζεται η ορθολογική, αποτελεσματική και διαρκής λειτουργία της Διοικήσεως (εν προκειμένω των σχολείων) και η παροχή των υπηρεσιών που επιβάλλεται να εξασφαλίζονται για τους πολίτες, στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους δικαίου.
Ομως, οι σχολικοί φύλακες δεν αποτελούν πλεονάζον προσωπικό, ούτε προηγήθηκε της κατάργησης των θέσεών τους ανακαθορισμός των λειτουργιών του κράτους και προηγούμενη αναδιοργάνωσή του, κατόπιν εκτίμησης των υπηρεσιακών αναγκών και με κριτήριο την αποτελεσματικότητα των δημόσιων υπηρεσιών.

Η σύμβαση εργασίας
Περαιτέρω, αναφέρεται, ο νομοθέτης παρενέβη στη σύμβαση εργασίας που είχαν καταρτίσει οι δήμοι με τους σχολικούς φύλακες, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες και η βούληση των συμβαλλόμενων μερών, με συνέπεια η παρέμβαση αυτή να είναι και για τον λόγο τούτο αντισυνταγματική. Εκτός αυτού, για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα δεν τηρήθηκε κάποια αξιοκρατική διαδικασία.
Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο νομικός χαρακτηρισμός της διαθεσιμότητας ως ειδικής μορφής (sui generis) διαδικασίας απολύσεως υπό προθεσμία, άποψη που έχει πλέον παγιωθεί στη νομολογία των πολιτικών δικαστηρίων, σε αντίθεση με τη διαδεδομένη ρητορική από την πλευρά της κυβέρνησης.

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών-Της Κατερίνας Κατή
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Κοινωνική εξάντληση διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη

Η Συνήγορος του Πολίτη, κυρία Καλλιόπη Σπανού έδωσε την ετήσια διάλεξη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου του London School of Economics, στις 25 Νοεμβρίου 2013. Η ομιλία της είχε τίτλο: «Ο Συνήγορος του Πολίτη και η Δημόσια Διοίκηση στην συγκυρία της κρίσης».
Η δημιουργία του Συνηγόρου του Πολίτη το 1997 ως ανεξάρτητης αρχής μπορεί να θεωρηθεί σύμβολο θεσμικού εκσυγχρονισμού. Αποσκοπούσε στην ενίσχυση του Κράτους Δικαίου, στην εδραίωση της καλής διακυβέρνησης και στη διασφάλιση της προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Συνιστούσε μια ένεση λογοδοσίας στο ελληνικό πολιτικό -διοικητικό σύστημα και ένα μέσο ενδυνάμωσης των πολιτών απέναντι στη γραφειοκρατία. Τα ειδικά χαρακτηριστικά του θεσμού του Συνηγόρου, ως μηχανισμού μη αποφασιστικής εξουσίας, χωρίς κυρωτική αρμοδιότητα, τον διαχωρίζουν από άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς και από τα δικαστήρια. Οι μη δεσμευτικές εισηγήσεις του χρησιμοποιούν την πειθώ και το κύρος προκειμένου να ενθαρρύνουν τη διοίκηση να αναθεωρήσει τη θέση ή και τις πράξεις της σε συγκεκριμένα ζητήματα.
Ένας θεσμός τέτοιου τύπου, αποκτά ιδιαίτερη σημασία στο ελληνικό πλαίσιο, το οποίο παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από έλλειψη εμπιστοσύνης της κοινωνίας στους θεσμούς και την τάση να τους παρακάμπτει, διάσταση μεταξύ τυπικών κανόνων και άτυπων πρακτικών, πολιτικοποίηση, διοικητικές ελλείψεις και ελλιπή εφαρμογή διοικητικών και δικαστικών αποφάσεων. Ο Συνήγορος επωφελείται από μια βαθιά κατανόηση της καθημερινής λειτουργίας και των προβλημάτων της διοίκησης που τροφοδοτούν τις ευρύτερες προτάσεις του για νομοθετικές αλλαγές και οργανωτικές βελτιώσεις. Τα προβλήματα επισημαίνονται στις ετήσιες και ειδικές εκθέσεις του και επιτρέπουν την εξεύρεση συνεκτικών αλλά ταυτόχρονα πιο ευρηματικών και καινοτόμων τρόπων αντιμετώπισής τους. Αυτή η πλευρά της αποστολής του Συνηγόρου έχει αποδειχθεί πολύ σημαντική για την προώθηση της καλής διακυβέρνησης και τον καθιστά φυσικό σύμμαχο της διοικητικής μεταρρύθμισης στην Ελλάδα.
Η επαφή με τους πολίτες και τα προβλήματά τους προσδίδει στον θεσμό του Συνηγόρου έναν σημαίνοντα ρόλο και τον εκθέτει στις τρέχουσες προκλήσεις στο πλαίσιο της δημοσιονομικής λιτότητας και της πολυετούς οικονομικής ύφεσης. Ως διαμεσολαβητής μεταξύ της δημόσιας διοίκησης και της κοινωνίας, ο Συνήγορος καλείται να ανταποκριθεί σε προκλήσεις που γεννώνται από καταστάσεις δίχως προηγούμενο.
Η οικονομική κρίση ανέδειξε τις συσσωρευμένες επιπτώσεις γνωστών πολιτικο-διοικητικών ελλείψεων και επίσης προσέθεσε νέα προβλήματα. Πέρα από την έλλειψη οικονομικών πόρων, η δημόσια διοίκηση βρίσκεται σε αυξανόμενη πίεση να επιτελέσει τη λειτουργία της με λιγότερο προσωπικό, νέους και αυστηρούς κανόνες και διαδικασίες οικονομικής διαχείρισης και σε ένα νομικό και οργανωτικό πλαίσιο με υψηλό βαθμό ρευστότητας και συχνές και απροσδόκητες αλλαγές. Αυτά επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην ικανότητα της διοίκησης να διεκπεραιώσει τα καθήκοντά της, ειδικά σε υπηρεσίες που συναλλάσσονται με το κοινό. Μια γενική τάση να απαξιώνεται η δημόσια υπηρεσία και να αντιμετωπίζεται ως αποδιοπομπαίος τράγος για όλα τα δεινά, επιβαρύνει ένα αρνητικό πλαίσιο λειτουργίας. Περιορισμένοι πόροι και χρονική πίεση δεν εξορθολογίζουν αλλά ενισχύουν τις ελλείψεις της.
Στην κοινωνία, σημάδια κοινωνικής εξάντλησης και μεταρρυθμιστικής κόπωσης είναι ιδιαιτέρως εμφανή. Οι πολίτες συχνά αναφέρουν στον Συνήγορο όχι απλά ένα γραφειοκρατικό ζήτημα αλλά την παντελή αδυναμία τους να εκπληρώσουν τις, οικονομικές κυρίως, υποχρέωσεις τους προς το κράτος. Η κορύφωση των αναφορών αντανακλά τους τομείς στους οποίους είναι πιο ορατή η δυσκολία του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τους πολίτες. Πρόκειται κυρίως για το κράτος πρόνοιας (λ.χ. μεγάλες καθυστερήσεις για απονομή συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων), ληξιπρόθεσμές οφειλές του κράτους προς τους πολίτες κλ.π. Τα κοινωνικά δικαιώματα τελούν υπό ασφυκτική πίεση και η ατομική διαμεσολάβηση δεν είναι πάντα η λύση, αφού τα ουσιαστικά ζητήματα είναι συστημικά. Την ίδια στιγμή, οι προσδοκίες των πολιτών από τον Συνήγορο συχνά υπερβάινουν τις ρεαλιστικές πιθανότητες να αλλάξουν γενικοί κανόνες. Σε ένα παρόμοιο κοινωνικά και πολιτικά φορτισμένο κλίμα, ακραίες θέσεις και πράξεις αναφύονται στην κοινωνία, καθιστώντας την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων επείγουσα και βασική ανάγκη.
Ο Συνήγορος καλείται να ανταποκριθεί σε όλα αυτά. Ο ρόλος του φαίνεται να έχει μετατοπισθεί. Δεν είναι πια ένας θεσμός που ασχολείται με πολλές αλλά περιθωριακές δυσλειτουργίες και πιέζει για βελτιώσεις. Σήμερα υπάρχει γενικευμένη απογοήτευση ενώ ένα αίτημα κοινωνικής δικαιοσύνης αντανακλάται στις αναφορές των πολιτών: αίτημα για αναλογικότητα στην κατανομή των δημόσιων βαρών, τήρηση των κανόνων και διαφάνεια στη διαχείριση των δημοσίων υποθέσεων. Ενώ οι κοινωνικές ανισότητες οξύνονται, όσο λιγότεροι είναι οι πόροι τόσο περισσότερο σημαντικοί είναι οι κανόνες και τα κριτήρια δίκαιης κατανομής.
Ανταποκρινόμενος σε όλα αυτά, ο Συνήγορος έχει αναπροσδιορίσει τη δράση του. Οι προτάσεις που προωθεί λαμβάνουν συστηματικά υπόψη τις παρούσες συνθήκες, τους περιορισμένους πόρους αλλά επίσης και τις άμεσες ανάγκες των ανθρώπων. Το έργο του είναι ακόμη πιο δύσκολο λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης εμπιστοσύνης στους πολιτικο-διοικητικούς θεσμούς. Εγγύτητα με τους πολίτες αλλά και απόσταση από την ενεργό πολιτική, μια γερή δόση νηφαλιότητας και δημιουργικότητας απαιτούνται προκειμένου ο Συνήγορος να έχει τη δυνατότητα να διατυπώνει με αξιοπιστία θέσεις και εισηγήσεις.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Ασφάλιση και συντάξεις

Ασφάλιση και συντάξεις

Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Σε μεγάλο κίνδυνο η δημοκρατία στο ίντερνετ

Η δημοκρατική φύση που έως τώρα χαρακτήρισε το διαδίκτυο, κινδυνεύει από «ένα ογκούμενο κύμα παρακολουθήσεων και λογοκρισίας», προειδοποιεί ο δημιουργός του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web), ο Βρετανός σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι. Η Ελλάδα πάντως, που βρίσκεται στην 26η θέση του δείκτη Web Index για το 2013, θεωρείται μία από τις χώρες όπου το διαδίκτυο είναι κατ’ εξοχήν ελεύθερο και ανοικτό για την έκφραση απόψεων.
Το 94% των χωρών δεν έχουν επαρκή εποπτεία των κυβερνητικών «παρεμβολών» στο διαδίκτυο, ενώ το 30% των κρατών μπλοκάρουν ή φιλτράρουν το πολιτικό περιεχόμενο στο Ίντερνετ, σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση του Ιδρύματος Παγκόσμιου Ιστού, που ο ίδιος ο σερ Τιμ έχει δημιουργήσει.
Η έκθεση συμπεραίνει, σύμφωνα με το BBC, ότι το τρέχον νομικό πλαίσιο για τις παρακολουθήσεις στο διαδίκτυο από κυβερνητικές υπηρεσίες χρειάζεται άμεση αλλαγή.
Από την άλλη, όπως επεσήμανε ο σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, «ένα από τα πιο ενθαρρυντικά ευρήματα της ετήσιας έκθεσης είναι ότι ο Ιστός και τα κοινωνικά μέσα όλο και περισσότερο παροτρύνουν τους ανθρώπους να οργανωθούν, να αναλάβουν δράση και προσπαθούν να εκθέσουν τις παρασπονδίες σε κάθε περιοχή του κόσμου».
Ο διάσημος Βρετανός έκανε λόγο για «απειλή κατά της δημοκρατίας» και για την «ανάγκη να προστατευθούν τα θεμελιώδη δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, στην έκφραση της γνώμης και στη συνάθροιση online».
Είπε επίσης ότι οι προσπάθειες των μυστικών υπηρεσιών να παραβιάσουν τα συστήματα online κρυπτογράφησης είναι «απαίσια και ανόητα» και, γι’ αυτό, ζήτησε καλύτερο έλεγχο στη βρετανική GCHQ και την αμερικανική NSA που συστηματικά υποκλέπτουν online δεδομένα.
Σύμφωνα με την έκθεση του World Wide Web Foundation, στο 80% των χωρών, με πρώτες τη Σουηδία και τη Νορβηγία, οι πολίτες δείχνουν ενδιαφέρον να αντισταθούν στην απώλεια δημοκρατικότητας του διαδικτύου, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 26η θέση στην παγκόσμια κατάταξη του δείκτη «Web Index 2013» του Ιδρύματος. H χώρα μας βαθμολογείται με 80 μονάδες στην υποκατηγορία «Ελευθερία και Ανοικτότητα» του διαδικτύου, με μία από τις καλύτερες επιδόσεις παγκοσμίως (συγκριτικά οι ΗΠΑ βαθμολογούνται με 71 και η Βρετανία με 73,5), γεγονός που της δίνει τη 12η θέση παγκοσμίως σε αυτή την υποκατηγορία.

Πηγή:ΑΜΠΕ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Ετήσια έκθεση Πεπραγμένων ΑΠΔΠΧ έτους 2012

Δημοσιεύθηκε η Ετήσια έκθεση Πεπραγμένων της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, έτους 2012.
Ενδεικτικά και σύμφωνα με την έκθεση της Αρχής το έτος 2012, το σύνολο των διεκπεραιωμένων υποθέσεων, προσφυγών/καταγγελιών, ερωτημάτων και γνωστοποιήσεων αρχείων και επεξεργασιών ανέρχεται σε 2.210.
Σε 194 περιπτώσεις η εξέταση των υποθέσεων ολοκληρώθηκε με την έκδοση απόφασης από την Ολομέλεια ή το Τμήμα. Επίσης, το 2012 η Αρχή εξέδωσε 5 Γνωμοδοτήσεις.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξάρτητη Αρχή και έχει ωςαποστολή της την εποπτεία της εφαρμογής του Ν. 2472/1997 και άλλων ρυθμίσεων που αφορούν την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων που της ανατίθενται κάθε φορά.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Εκλογή του νέου γενικού συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ

Με την εκλογή του νέου 85μελούς γενικού συμβουλίου ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Παρασκευής οι τριήμερες εργασίες του 35ου Εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου της ΑΔΕΔΥ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας, ψήφισαν 692 σύνεδροι και καταμετρήθηκαν 690 έγκυρα ψηφοδέλτια.
Συγκεκριμένα:
ΠΑΣΚΕ: 174 ψήφους και 22 έδρες στο Γενικό Συμβούλιο. (Η παράταξη το 2010 είχε λάβει 376 ψήφους και 38 έδρες).
ΔΑΚΕ: έλαβε 153 ψήφους και 19 έδρες (2010: 236 ψήφοι και 24 έδρες).
Αυτόνομη Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία: 114 ψήφους και 14 έδρες (2010: 84 ψήφοι και 9 έδρες).
ΔΑΣ (ΠΑΜΕ): 91 ψήφους και 11 έδρες (2010: 96 ψήφοι και 10 έδρες).
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις (Ανεξάρτητοι της Αριστεράς):68 ψήφους και 8 έδρες (2010: 43 ψήφοι και 4 έδρες).
Δημοσιοϋπαλληλική Ανατροπή(διάσπαση της ΠΑΣΚΕ): 63 ψήφους και 8 έδρες. Τέλος από μία έδρα έλαβαν το «Δίκτυο Εργαζομένων» που πρόσκειται στη ΔΗΜΑΡ , η «Ανεξάρτητη Ενωτική Κίνηση» και η «Ταξική Πορεία».
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....