Σελίδες

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Δωρεάν βιβλία και λευκώματα από την OPENBOOK

Η Ανοικτή Βιβλιοθήκη OPENBOOK προσφέρει δωρεάν στους χρήστες του Διαδικτύου σημαντικούς τίτλους βιβλίων και λευκωμάτων.
Πεζογραφία, ποίηση, ξένη λογοτεχνία, παιδική λογοτεχνία, δοκίμια, κλασική λογοτεχνία.
Όλα τα βιβλία που περιέχονται στον κατάλογο της Ανοικτής Βιβλιοθήκης, όπως επισημαίνεται, διανέμονται ελεύθερα και νόμιμα στο Διαδίκτυο από τους δημιουργούς ή τους εκδοτικούς οίκους.
Τα έργα της ενότητας «Κλασική Λογοτεχνία» είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων.
Μπορείτε να τα διαβάσετε online και να τα κατεβάσετε στον υπολογιστή σας σε pdf πατώντας εδώ: http://www.openbook.gr/2011/10/anoikth-bibliothhkh.html Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Στην Ελλάδα οι υψηλότεροι φόροι ακινήτων μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ

Την πιο βαριά φορολόγηση ακινήτων στον δυτικό κόσμο έχει η Ελλάδα, γεγονός που εκτός από την οικονομική αφαίμαξη των νοικοκυριών έχει συμβάλει και στην καταβαράθρωση της οικοδομής και της κτηματαγοράς.
Πρόκειται για το συμπέρασμα μελέτης της εταιρείας ορκωτών εκτιμητών και διαπιστευμένων συμβούλων ακίνητης περιουσίας GLP Values σχετικά με το ύψος των φόρων ακινήτων (ιδίως φόρων κατοχής) στην Ελλάδα σε σχέση με σειρά άλλων ανεπτυγμένων χωρών, αλλά και με τον ΟΟΣΑ ως σύνολο. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές της GLP, η σύγκριση, λόγω διαθεσιμότητας των στοιχείων, έγινε για το 2011. Έκτοτε οι φόροι κατοχής ακινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κι άλλο, με κορύφωση τον ΕΝΦΙΑ του 2014. Άρα τα συμπεράσματα είναι σήμερα ακόμη πιο αποκαρδιωτικά για την Ελλάδα από ό,τι το 2011.
Η μελέτη διαψεύδει επιχειρήματα όπως ότι το συνολικό φορολογικό βάρος των Ελλήνων σε σχέση με τις χώρες του ΟΟΣΑ είναι μικρό. Αντιθέτως, είναι το μεγαλύτερο, ειδικά σε σχέση με το διαθέσιμο εισόδημα και εν γένει τις οικονομικές δυνατότητες των νοικοκυριών και όπως υποστηρίζει η GLP, εκτός από τις αυξομειώσεις του ΑΕΠ, η βαριά φορολογία στους φόρους κατοχής διέλυσε την οικοδομή αφού η επίπτωση των φόρων κατοχής εκδιπλώνεται σε βάθος χρόνου σε αντίθεση με τους φόρους μεταβίβασης των οποίων η επίδραση τείνει να λαμβάνει χώρα εφάπαξ, κατόπιν, δε, να απορροφάται από την κτηματαγορά.
Όσον αφορά το βάρος των φόρων σε σχέση με τις οικονομικές δυνατότητες των νοικοκυριών, προέκυψαν τα εξής, βάσει τριών διαφορετικών προσεγγίσεων, που πρέπει να ιδωθούν συνδυαστικά:

Α) Φόροι ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2011
Δεν υπάρχει ενιαία εικόνα. Σε σχέση με την Ελλάδα, πάντως, ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς έχουν μεγαλύτερο ποσοστό (%) φόρων ακινήτων και φόρων κατοχής στο (επίσημο) ΑΕΠ, αλλά μικρότερο ποσοστό συνολικών φόρων στο (επίσημο) ΑΕΠ. Από την άλλη, Γαλλία και Ην. Βασίλειο έχουν μεγαλύτερο ποσοστό φόρων ακινήτων και φόρων κατοχής στο ΑΕΠ, αλλά και μεγαλύτερο ποσοστό συνολικών φόρων στο ΑΕΠ. Επίσης, Γερμανία (ιδίως) και Πορτογαλία έχουν μεγαλύτερο ποσοστό συνολικών φόρων στο ΑΕΠ, αλλά μικρότερο ποσοστό (ιδίως η Γερμανία) φόρων ακινήτων και φόρων κατοχής στο ΑΕΠ.

Β) Διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών (δηλ. μετά την αφαίρεση όλων των προσωπικών φόρων, άρα και φόρων κατοχής), σε δολάρια ΗΠΑ και σε ισοτιμία αγοραστικής δύναμης το 2011.
Σε σχέση με τις χώρες του ΟΟΣΑ, ειδικότερα με τις ΗΠΑ, Αυστραλία, Γερμανία, Καναδά, Γαλλία, Σουηδία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, η Ελλάδα έχει το προτελευταίο διαθέσιμο εισόδημα, ανώτερο μόνο της Πορτογαλίας. Συγκεκριμένα, ΟΟΣΑ = 23.938 δολάρια, Ελλάδα = 19.095, Πορτογαλία = 18.806. Όμως την ίδια στιγμή τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν τα λιγότερα χρηματοοικονομικά διαθέσιμα: ΟΟΣΑ = 42.903 δολάρια, Ελλάδα = 14.004, Πορτογαλία = 29.640! Συνεπώς, οι φόροι κατοχής έχουν μεγαλύτερο βάρος στην Ελλάδα διότι συνδυάζονται με μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα και με μικρότερα χρηματοοικονομικά διαθέσιμα, συνυπολογιζομένου του τι αγοράζουν τα ανωτέρω στην κάθε χώρα.

Γ) Συνυπολογισμός παραοικονομίας και κατανομών εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας.
Όσο μεγαλύτερη η παραοικονομία και όσο πιο άνιση η κατανομή εισοδημάτων σε σχέση με την κατανομή ακίνητης περιουσίας, τόσο μεγαλύτερο το βάρος των φόρων κατοχής για αυτούς που δεν κρύβουν εισόδημα. Συνεπώς η Ελλάδα, με 24,3% παραοικονομία (τη μεγαλύτερη στον δυτικό κόσμο) και μια ευρύτατη κατανομή ακίνητης περιουσίας (χωρίς αυτό να σημαίνει πως η κατανομή είναι ίση), επιβαρύνεται ιδιαίτερα από τους φόρους κατοχής αλλά κι από τους υπόλοιπους φόρους εν γένει, ακριβώς λόγω της παραοικονομίας.
Το συμπέρασμα και από τις τρεις προσεγγίσεις είναι πως το βάρος των φόρων κατοχής επί των ελληνικών νοικοκυριών είναι εξωπραγματικά μεγάλο, με αντίστοιχα μεγάλη συμβολή στην ύφεση της ελληνικής οικονομίας. Συνεπώς απαιτείται η δραστική μείωση αυτών των φόρων, σε συνδυασμό με πλήρη αναμόρφωση της φιλοσοφίας αυτών (π.χ. να χρηματοδοτούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση και να έχουν ανταποδοτικότητα).
Η αναλυτική εξέταση των περιπτώσεων Γαλλίας, Γερμανία και Ην. Βασιλείου προσφέρει ενδιαφέρουσες ιδέες για το πώς θα μπορούσαν οι φόροι κατοχής ακινήτων να γίνουν φόροι χρηματοδότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα, με τρόπους δηλαδή που θα εξασφαλίζουν: (α) την αυτονομία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, (β) την ανταποδοτικότητα των φόρων, (γ) τη φοροδοτική ικανότητα των ιδιοκτητών ή και ενοικιαστών, καθώς στις ανωτέρω χώρες υπόλογοι για τον φόρο κατοχής είναι συχνά οι ένοικοι - ενοικιαστές και όχι οι ιδιοκτήτες. Κλειδιά εδώ είναι η αντικατάσταση φόρων κατοχής από πρόσθετους φόρους εισοδήματος, με τα ακίνητα να λειτουργούν ως «δείκτες» για την κατανομή των αντίστοιχων εσόδων στους διάφορους δήμους, καθώς και η θεσμική κατοχύρωση του δικαιώματος των δήμων να λαμβάνουν τα σχετικά ποσά.

Πηγή: metrogreece.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Καμμία εμπιστοσύνη στην κυβερνητική πολιτική – Συλλαλητήριο Παρασκευή 10.10.14

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Κυβέρνηση συνεχίζει και βαθαίνει την καταστροφική πολιτική της για τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού. Ξεπουλάει την ακίνητη περιουσία του λαού (αεροδρόμια, λιμάνια, ακτές, οικόπεδα, κτήρια του Δημοσίου κλπ.) στα ντόπια και ξένα μονοπωλιακά συγκροτήματα. Δίνει στο ιδιωτικό κεφάλαιο τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, όπως την ενέργεια, το νερό, μεγάλους τομείς της Υγείας, της Παιδείας της Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς και ό,τι μπορεί να αποφέρει κέρδος σε αυτό. Συρρικνώνει ό,τι έχει απομείνει από το Κοινωνικό Κράτος, φορτώνοντας το «λογαριασμό» στους πολίτες. Με τη φορομπηχτική πολιτική της φέρνει σε απόγνωση τεράστια τμήματα του πληθυσμού και σε συνδυασμό με την τρομακτική ανεργία που έχει προκαλέσει, οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση πάνω από το 60% του λαού μας. Καταστρέφει τους μικρομεσαίους βιοτέχνες, επαγγελματίες και μικρεμπόρους, οδηγώντας τους στην ανεργία και στην απόγνωση. Μαζί με τη συρρίκνωση του Κοινωνικού Κράτους προχωράει και στη συρρίκνωση της Δημοκρατίας και των εργατικών δικαιωμάτων. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα αναγορεύεται σε βασικό συντελεστή αντίστασης των εργαζομένων, γι’ αυτό και βρίσκεται στο στόχαστρο της Κυβέρνησης που του επιτίθεται με όλα τα μέσα που διαθέτει (Δικαιοσύνη, νομοθεσία, αστυνομικές επεμβάσεις).
Οι εργαζόμενοι οφείλουμε με τα αιτήματα μας να βγούμε στο προσκήνιο. Θέλουμε μισθούς που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας. Θέλουμε συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια. Θέλουμε σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Θέλουμε ασφάλιση για όλους όσους ζουν στη χώρα μας, εργαζόμενους και ανέργους. Θέλουμε ένα δημοκρατικό κι όχι αστυνομικό Κράτος, που να σέβεται τους πολίτες.
Για όλα αυτά η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκτιμάει ότι η ημέρα που γίνεται η ψηφοφορία στη Βουλή για παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση πρέπει να είναι η μέρα όπου οι εργαζόμενοι κι όλος ο λαός θα καταδικάσουν την πολιτική της. Για αυτό το λόγο καλούμε όλους τους εργαζόμενους στο Σύνταγμα την Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014 και ώρα 7:00μμ, στο Σύνταγμα για να διαδηλώσουμε τη θέληση μας για μια άλλη πολιτική, ενάντια στα συμφέροντα των μεγάλων μονοπωλίων και των τραπεζιτών και για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων, ανέργων και των κατάφωρα αδικούμενων λαϊκών στρωμάτων.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Θεώρηση βιβλιαρίων ασθενείας ασφαλισμένων ΟΠΑΔ - ΤΥΔΚΥ 2014

Σύμφωνα με την παρ. 6 άρθρο 3 της αριθ. οικ. 11810/179/Φ. 80353 Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ 1635/τ.Β ́/20.6.2014 που κοινοποιήθηκε με την αριθ. 49/2014 εγκύκλιο του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Η ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ.
ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.

Οι συνταξιούχοι και οι εν ενεργεία ασφαλισμένοι προσέρχονται στις Υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ασφάλισης Παροχών ΟΠΑΔ του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ (για τον νομό Αττικής) και στα Υποκαταστήματα του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ για την περιφέρεια για:
•Έκδοση ή αντικατάσταση των βιβλιαρίων ασθενείας τους.
• Διακοπή, αναστολή ή κατάργηση του ασφαλιστικού τους δικαιώματος.
• Χορήγηση Ευρωπαϊκών εντύπων και Ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης ΕΚΑΑ.
ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ των άμεσα ασφαλισμένων, συνταξιούχων και εν ενεργεία, για την ενημέρωση των αρμοδίων υπηρεσιών του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ για τις όποιες μεταβολές, στην ασφαλιστική κατάσταση αυτών και των εμμέσων μελών τους.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Παγκόσμια Ημέρα για την Aξιοπρεπή Eργασία

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Aξιοπρεπή Eργασία (World Day of Decent Work) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 7 Οκτωβρίου, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Εργατικών Συνδικάτων (International Trade Union Confederation), που συσπειρώνει στις τάξεις της 175 εκατομμύρια εργαζόμενους από 156 χώρες και σχετίζεται με κεντροδεξιά και κεντροαριστερά πολιτικά κόμματα.
Βασικοί της στόχοι της Παγκόσμιας Ημέρας για την Aξιοπρεπή Εργασία είναι:
-Να προβάλλει την έννοια της Αξιοπρεπούς Εργασίας στους πολίτες, στους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων και στους εμπλεκόμενους φορείς.
-Να καταδείξει ότι η αξιοπρεπής εργασία είναι ο μόνος ασφαλής δρόμος διεξόδου από τη φτώχεια και ότι είναι παράγοντας καθοριστικής σημασίας για την οικοδόμηση της δημοκρατίας και της κοινωνικής συνοχής.
-Να θέσει την αξιοπρεπή εργασία στο επίκεντρο της ανάπτυξης, της οικονομικής, συνδικαλιστικής και κοινωνικής πολιτικής σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ
Διεθνής Συνομοσπονδία Εργατικών Συνδικάτων
Πηγή: http://www.sansimera.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Γενικό «μπλακ άουτ» απειλείται στα δημόσια έργα

Γενικό «μπλακ άουτ» απειλείται στα δημόσια έργα, με κίνδυνο μέσα στο επόμενο εξάμηνο να παγώσουν νέες αναθέσεις και να βραχυκυκλώσουν έργα και υποδομές άνω των 4 δισ. ευρώ, που βρίσκονται στο στάδιο προέγκρισης για χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, με περαιτέρω τραγικές συνέπειες για την ανάπτυξη, την οικονομία και την απασχόληση.
Το υπουργείο Υποδομών έσπευσε από τον περασμένο Αύγουστο να ανατρέψει το ισχύον επί 40 χρόνια καθεστώς των δημόσιων έργων, με αφετηρία θερινή διάταξη στο νόμο 4278/2014, με την οποία καταργήθηκαν ήδη τα κατώτατα όρια προϋπολογισμών, ανοίγοντας αμέσως το δρόμο να μπουν οι μεγάλοι εργολάβοι και στα μικρά δημόσια έργα, προϋπολογισμού έως και 5.186 εκατομμυρίων ευρώ.
Το νέο Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο θα καθοριστούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιων έργων και μελετών, για όλο το φάσμα των εμπλεκομένων, ενώ είχε επισήμως ανακοινωθεί από τον αρμόδιο υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη ότι έπειτα από διάλογο με τους ενδιαφερομένους θα τεθεί σε εφαρμογή από τα μέσα Σεπτεμβρίου, εξακολουθεί να βρίσκεται στον αέρα.
Στο μεταξύ, τις επόμενες ημέρες αναμένεται παρέμβαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, με πρωτοβουλία του προέδρου της αρχής Δημήτρη Ράικου, εφέτη της Διοικητικής Δικαιοσύνης και αναπληρωτή καθηγητή Διοικητικού Δικαίου στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ο οποίος φέρεται ότι κρατά αποστάσεις από τις δρομολογημένες εξελίξεις και ότι ετοιμάζεται να κάνει φύλλο και φτερό τις αλλαγές που ετοιμάζονται στα δημόσια έργα.
Παράλληλα, κορυφώνονται οι αντιδράσεις των μικρομεσαίων εργολάβων, οι οποίοι επανέρχονται στο προσκήνιο, τεκμηριώνοντας με ανεξάρτητη γνωμοδότηση ότι η διατήρηση των κατώτατων ορίων είναι απόλυτα συμβατή με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης καταγγέλλοντας ταυτοχρόνως μεθοδευμένη διάλυση των ατομικών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μεγαλοεργολάβοι.

Μετωπική
Η Πανελλήνια Ενωση των μικρομεσαίων εργοληπτών (ΠΕΣΕΔΕ) αντικρούει κατά μέτωπο την επιχειρηματολογία του αρμόδιου υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος υποστηρίζει ότι προχώρησε στη νέα νομοθετική ρύθμιση κατάργησης των ορίων προϋπολογισμών των έργων ως κριτήριο πρόσβασης των εργοληπτικών εταιρειών στους διαγωνισμούς ανάθεσής τους, έχοντας υποχρέωση να συμμορφωθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αποφάσισε την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, λόγω μη συμμόρφωσής της με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί δημόσιων συμβάσεων.
Η ΠΕΔΜΕΔΕ καταλογίζει ότι η ελληνική πλευρά, χωρίς διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ενωση, προχώρησε σε γενική ρύθμιση, ενώ η ίδια εγκαίρως, με επίσημη αλληλογραφία είχε ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών τη διατήρηση των κατώτατων ορίων, εξηγώντας ότι η ρύθμιση αυτή δεν αντιβαίνει στο Ενωσιακό Δίκαιο, δεν πλήττει τον ανταγωνισμό, αλλά αντίθετα λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Γνωμοδότηση
Προς επίρρωση της επιχειρηματολογίας της η ΠΕΔΜΕΔΕ ανακοίνωσε ότι ανεξάρτητη γνωμοδότηση του καθηγητή Χ.Ν. Ταγαρά απαντά θετικά στο ερώτημα της Ενωσης περί δυνατότητας ύπαρξης τάξεων και ορίων προϋπολογισμού, κάτω του ορίου εφαρμογής των κοινοτικών οδηγιών, αναπτύσσοντας ένα σκεπτικό και στηρίζοντας μία επιχειρηματολογία για τη διατήρηση των κατώτατων ορίων προϋπολογισμού έργων για συμμετοχή σε δημοπρασίες κάτω του ορίου των 5.186.000 ευρώ.
Η γνωμοδότηση του κ. Ταγαρά, ο οποίος είναι καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος ευρωπαϊκής έδρας Jean Monnet, πρ. δικαστής στο Δικαστήριο Δημόσιας Διοίκησης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αφού αναπτύσσει ένα σκεπτικό υπέρ της διατήρησης των κατώτατων ορίων, προτείνει και τρόπους εφαρμογής του δίκαιου αυτού αιτήματος. Αφού όχι μόνο είναι σύμφωνο με την κοινοτική νομοθεσία και εντός πλαισίων του Ενωσιακού Δικαίου, αλλά εξυπηρετεί πλήρως και το σκοπό της κοινοτικής οδηγίας δεδομένου ότι διευκολύνει την πρόσβαση στους δημόσιους διαγωνισμούς των μικρών και μεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και εξασφαλίζει τις αρχές του δίκαιου ανταγωνισμού, λειτουργώντας ως ασπίδα προστασίας των μικρών και μεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων.
Η ΠΕΔΜΕΔΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε μία σειρά συναντήσεων και παραστάσεων στο υπουργείο Υποδομών, την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και τα πολιτικά κόμματα με την πεποίθηση ότι η Πολιτεία θα αντιληφθεί το δίκαιο του αιτήματος και θα επανορθώσει τη βιαστική εκτίμησή της, στηρίζοντας τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις ως οφείλει. Εξάλλου, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, αυτή είναι και η πολιτική όλης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως η ΠΕΔΜΕΔΕ γνωρίζει πολύ καλά λόγω της συμμετοχής της στη Διοίκηση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας της Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (FIEC).
Φωτογραφικές ρυθμίσεις
Αναφορικά με το νέο Προεδρικό Διάταγμα για τις αναθέσεις των έργων και μελετών, κύκλοι της διοίκησης της ΠΕΔΜΕΔΕ επισημαίνουν προς την «Ε» ότι δεν έχουν τηρηθεί τα χρονοδιαγράμματα διαλόγου και ενεργοποίησής του, που έχει ανακοινώσει το ίδιο το υπουργείο, αφού μέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημο σχέδιο προς συζήτηση.
Ταυτοχρόνως οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι πληροφορούνται πως το υπουργείο κινείται στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός μεγάλου πλήθους, έως και 46 κατηγοριών δημοσίων έργων, δηλαδή πέραν των υφιστάμενων 6 γενικών και των 8 εξειδικευμένων κατηγοριών, ως λύση του προβλήματος των ορίων προϋπολογισμού έργων, ως κριτήριο συμμετοχής σε διαγωνισμούς.
Μια τέτοια πολιτική επιλογή, υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι, θα είναι καταστροφική για τον κλάδο, αφού περιορίζει αφάνταστα τον ανταγωνισμό, εξαφανίζει την έννοια του γενικού εργολάβου και οδηγεί σε «φωτογραφικές» επιλογές αναδόχων, αφού ως γνωστόν την τελευταία πενταετία λίγες σχετικά εργοληπτικές επιχειρήσεις είχαν την «ευκαιρία» ναεκτελέσουν δημόσια έργα.
Δηλαδή ολοκληρώνεται η διάλυση του κατασκευαστικού ιστού της χώρας, ιδιαιτέρως των ατομικών, μικρών και μεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων, με μεθοδεύσεις που υποκρύπτουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
Πηγή:http://www.enet.gr/
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Γερασμένη χώρα η Ελλάδα: Ένας στους επτά Έλληνες είναι συνταξιούχος

Σε καθημερινή βάση αποδεικνύεται το έσχατο σημείο στο οποίο έχει οδηγηθεί η Ελλάδα λόγω του δημογραφικού προβλήματος, βλέποντας πλέον στην χώρα μας έναν στους επτά Έλληνες να ανήκει στην ηλικιακή ομάδα άνω των 65 ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Γεροντολογική και Γηριατρική Εταιρεία, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, ποσοστό μεγαλύτερο του 14% του πληθυσμού είναι άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, ενώ εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτό θα ξεπεράσει το 20% το 2020 και θα φτάσει το 30% το 2030.
Βέβαια αυτό δεν επηρεάζει μόνο την εικόνα της χώρας μας, αλλά κατά βάσιν την οικονομία της, καθώς οι νεώτερες γενιές θα κληθούν να επωμιστούν το βαύ φορτίο ενός προβληματικού ασφαλιστικού συστήματος.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, αυτήν την στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιστοιχούν τέσσερα άτομα σε παραγωγική ηλικία (15 έως 64 ετών) ανά ένα συνταξιούχο. Το 2060 όμως,η σχέση αυτή θα είναι δύο άτομα παραγωγικής ηλικίας για κάθε συνταξιούχο. Και το κακό συνεχίζεται... Η Ελλάδα και η Ιταλία έχουν τον τρίτο χαμηλότερο δείκτη γεννήσεων στην Ε.Ε., εννέα τοις χιλίοις, μετά τη Γερμανία που έχει 8,4 τοις χιλίοις και την Πορτογαλία 8,5 τοις χιλίοις.
Τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών καταναλώνουν δυσανάλογο ποσοστό των κρατικών πόρων για την Υγεία. Ειδικότερα, από τους ηλικιωμένους ασθενείς που νοσηλεύονται σε γενικά νοσοκομεία το 40% είναι χειρουργικοί ασθενείς. Τα άτομα άνω των 70 ετών, ενώ αποτελούν το 10% του πληθυσμού, απασχολούν το 50% των νοσοκομειακών κλινών και για οξέα περιστατικά το 25% των κλινών. Οι υπερήλικες καλύπτουν το 25% των συνολικών ημερών νοσηλείας στα νοσοκομεία. Το 70% των υπερηλίκων έχει περισσότερες της μιας συνοδούς νόσους και το 25% λαμβάνει περισσότερα από πέντε φάρμακα. Οι διάφορες μορφές καρκίνου είναι πρώτη αιτία θανάτου στο φάσμα ηλικίας μεταξύ 65 και 74 ετών και η δεύτερη αιτία θανάτου μετά τα 75 χρόνια.

Πηγή: http://kafeneio-gr.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....