Σελίδες

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Τι (δεν) περιμένουν Δήμοι και Περιφέρειες από το 2015

Μια απραγματοποίητη επιθυμία τείνει να καταστεί η άποψη ότι οι νέες τοπικές αρχές, που ανέλαβαν καθήκοντα από 1η Σεπτεμβρίου, θα έχουν μπροστά τους μια πενταετία πιο «ήρεμη» συγκριτικά με τη θητεία των προηγούμενων τοπικών διοικήσεων. Παρότι αποτελούν παρελθόν οι αιφνιδιασμοί που δέχθηκαν οι δήμοι με τις διαθεσιμότητες και τις περικοπές προσωπικού και έχουν προσαρμοστεί στις αλλαγές του «Καλλικράτη», η πολιτική λιτότητας που εκπορεύεται από την κυβέρνηση για τα οικονομικά τους σχηματίζει ένα απειλητικό για τη λειτουργία τους πλαίσιο.
Mόλις μερικές ημέρες πριν, το καθεστώς επιτήρησης από το Παρατηρητήριο κατέστη επιπλέον «ασφυκτικό».Mε τις νέες ρυθμίσεις, που πέρασαν στη διάρκεια του «καταιγισμού» τροπολογιών στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση με τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης, εάν το Παρατηρητήριο, μετά από αξιολόγηση και παρακολούθηση εφαρμογής από τον ΟΤΑ των προτεινόμενων μέτρων, διαπιστώσει εξακολουθητική αδυναμία ισοσκέλησης του προϋπολογισμού του, τότε με αιτιολογημένη απόφασή του και διαπιστωτική πράξη του υπουργού Εσωτερικών, ο ΟΤΑ υπάγεται υποχρεωτικά σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης. Με την ένταξή του στο Πρόγραμμα Εξυγίανσης, ο ΟΤΑ είναι υποχρεωμένος εντός συγκεκριμένης προθεσμίας να καταθέσει στο Παρατηρητήριο Σχέδιο Οικονομικής Εξυγίανσης. Επίσης ο ΟΤΑ που τίθεται σε πρόγραμμα εξυγίανσης, χάνει το δικαίωμα να καταρτίσει προϋπολογισμό, καθώς με την νέα ρύθμιση η δυνατότητα αυτή παραχωρείται στην αρμόδια για την εποπτεία του ΟΤΑ. Δηλαδή το Παρατηρητήριο θα καταρτίσει και θα επικυρώσει μη ισοσκελισμένο προϋπολογισμό του υπό εξυγίανση ΟΤΑ.
Για τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Εξυγίανσης των ΟΤΑ συστήνεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ο «Λογαριασμός Εξυγίανσης των ΟΤΑ», τον οποίο διαχειρίζεται το υπουργείο Εσωτερικών. Η ρύθμιση προβλέπει ότι τον Λογαριασμό βαρύνουν ιδίως οι δαπάνες χρηματοδότησης των ΟΤΑ για την κάλυψη του συνόλου ή μέρους των οφειλών τους, στο πλαίσιο υλοποίησης ειδικού προγράμματος αποπληρωμής τους, το οποίο εγκρίνεται με απόφαση του Παρατηρητηρίου, και για την πληρωμή των δπανών τους, καθώς και τυχόν εγγυήσεις για τα δάνεια».
Σε ότι αφορά στη χρηματοδότηση του Λογαριασμού, αυτή προέρχεται, «σε ετήσια βάση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και συγκεκριμένα σε ποσοστό 4% επί αυτών που αποδίδονται στους ΟΤΑ για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών τους, και, εφόσον κριθεί απολύτως αναγκαίο, με ισόποση χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, πέραν αυτής που προορίζεται για την ενίσχυση των ΚΑΠ».

Νέες περικοπές στους ΚΑΠ
Υπολογίζεται ότι με τα σημερινά δεδομένα των προβλεπόμενων αποδόσεων ΚΑΠ, το ποσό που θα περικοπεί οριζόντια από όλους τους δήμους της χώρας για να μεταφερθούν στον Λογαριασμό Εξυγίανσης των ΟΤΑ ανέρχονται στα 250 εκ. ευρώ. Αιρετοί υπολογίζουν ότι πρόκειται για περικοπές που ισοδυναμούν με δύο δωδεκατημόρια και μάλιστα ενώ είναι δεδομένη νέα μείωση των αποδόσεων και για το 2015 για τους ΟΤΑ.
Ωστόσο τα ποσά θα μπορούν να διαφοροποιηθούν με κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών μετά από πρόταση του Παρατηρητηρίου και αφού ληφθεί υπόψη το πιστωτικό υπόλοιπο του Λογαριασμού στις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου οικονομικού έτους. Κατ’ επέκταση, πλέον οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών και Εσωτερικών, με απόφασή τους έχουν τη δυνατότητα να τοποθετούν τον «πήχη» των πλεονασματικών στόχων όπου επιθυμούν, δεσμεύοντας την Αυτοδιοίκηση έναντι των στόχων αυτών.
Στην τροπολογία προβλέπεται και συγκεκριμένη διαδικασία για την καταβολή των χρεών των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Μεταξύ των μέτρων υπάρχει και η δυνατότητα συμψηφισμού των χρεών με την κρατική επιχορήγηση, μέχρι ποσοστού 5% των ΚΑΠ. Δηλαδή θα μπορεί να περικόπτεται η επιχορήγηση για να καλυφθούν χρέη προς το Δημόσιο. Επομένως από τα παραπάνω, σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών ΟΤΑ, χάνονται πόροι ενός ποσοστού ύψους 10%.
Όλα τα παραπάνω, ενώ το 2015 προβλέπονται μειωμένες πιστώσεις (ΚΑΠ, οφειλές παρελθόντων ετών και ειδική επιχορήγηση) για τους δήμους κατά 163,5 εκατ. ευρώ. Εκτιμώνται να ανέλθουν στα 2.571,6 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που το εκτιμώμενο ύψος για το 2014, ανήλθε στα 2.735,1 εκατ. ευρώ. Για τις περιφέρειες οι προβλεπόμενοι πόροι ανέρχονται στο ποσό των 665,4 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 147,8 εκατ., κυρίως λόγω της μεταβιβαζόμενης από τους Δήμους αρμοδιότητας της μεταφοράς μαθητών. Οι συνολικές πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το 2014 για τις Περιφέρειες εκτιμάται στα 517,6 εκατ. ευρώ.

Το ΕΣΠΑ
Σε αυτό το περιβάλλον οικονομικής «ανομβρίας», οι δήμοι καλούνται να διεκδικήσουν χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ. Το νέο ΕΣΠΑ αλλάζει και σε φιλοσοφία και σε στόχευση χρηματοδότησης. Έργα που στηρίζονταν από το μέχρι τώρα πακέτο δεν είναι επιλέξιμα στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Για αυτό και είναι επιτακτική η ανάγκη αιρετοί, υπάλληλοι, όλοι όσοι εμπλέκονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο ΕΣΠΑ, να επιμορφωθούν για να νέα δεδομένα, πόσο μάλλον όταν οι επιδόσεις της χώρας μας στην απορρόφηση του Προγράμματος που τελειώνει, δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές.
Ωστόσο, ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος που το διαφοροποιούν από το προηγούμενο, είναι ο έντονα ανταγωνιστικός του χαρακτήρας. Σύμφωνα με ειδικούς, το κάθε έργο που θα επιλεγεί θα πρέπει, όχι μόνο να εντάσσεται στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων και προδιαγραφών του, αλλά να είναι επεξεργασμένο και ώριμο ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.
Οι δήμοι θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν περισσότερα με λιγότερα. Από την πλευρά της η κυβέρνηση κάνει λόγο για αυξημένο ρόλο των ΟΤΑ στο νέο ΕΣΠΑ καθώς οι πόροι που θα διαχειριστούν οι περιφέρειες θα είναι αυξημένοι από 22% της τρέχουσας περιόδου σε 35% του νέου ΕΣΠΑ (ενώ παράλληλα θα διαχειριστούν περίπου το 1/3 των πόρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης). Αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι ανοίγονται μεγάλες δυνατότητες που σε επίπεδο Περιφέρειας και κατ’ επέκταση και στους Δήμους, για την από κοινού συνέργεια και συνεργασία τόσο μεταξύ τους, όσο και με Περιφέρειες γειτονικών χωρών (Μακρο-Περιφέρειες), με στόχο το σχεδιασμό, τη διαχείριση και την παραγωγικότερη υλοποίηση των έργων-δράσεων των Προγραμμάτων, προσφάτως ήρθε στην επιφάνεια μια «αντιπαράθεση» μεταξύ Περιφερειών και Δήμων για τη συγκρότηση «Περιφερειακών Επιτροπών Αναπτυξιακού Σχεδιασμού (ΠΕΑΣ)».
Μια μεγάλη διαφορά στον νέο νόμο για το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 είναι ότι προμηνύεται συγκεντρωτισμός στον εκάστοτε υπουργό Ανάπτυξης, αφού οι διαχειριστικές αρχές των τομεακών επιχειρησιακών προγραμμάτων «φεύγουν» από το κάθε υπουργείο και συγκεντρώνονται όλες στο υπουργείο Ανάπτυξης. Στα υπουργεία θα παραμείνουν μόνο επιτελικές μονάδες, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από υπουργούς που χάνουν το πλεονέκτημα της διαχείρισης κοινοτικών κονδυλίων.
Παράλληλα το νομοσχέδιο για το ΕΣΠΑ θέτει για πρώτη φορά πλαφόν συμβασιοποιήσεων στο 110% του προϋπολογισμού κάθε προγράμματος (5 τομεακά και 13 περιφερειακά) προκειμένου να μπει φρένο στο φαινόμενο των υπερδεσμεύσεων που έφτασαν έως το 180% στο τρέχον ΕΣΠΑ, ενώ προβλέπει σύστημα αυτόματης απένταξης όσων έργων δεν προχωρούν ώστε να αποδεσμεύονται εγκαίρως τα κεφάλαια.

Η γραφειοκρατία
Όπως και να έχει, οι ΟΤΑ καλούνται να διαχειριστούν τα κονδύλια μέσα σε ένα πλαίσιο γραφειοκρατίας. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι ως προς την «απόκλιση» που ανίχνευσε η κυβέρνηση αναφορικά με τους πλεονασματικούς στόχους που υποχρεούντο να επιτύχουν οι δήμοι, αιρετοί περιέγραφαν ως μία από τις αιτίες τη μη εκταμίευση πόρων του ΕΣΠΑ για συμβασιοποιημένα έργα, λόγω γραφειοκρατίας.
Την ώρα όπου μειώνονται οι πόροι της διοίκησης, αυξάνονται συνεχώς τα διοικητικά βάρη, οι διαδικασίες και οι ρυθμίσεις, επιφέροντας καίριο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας και αυξάνοντας το τελικό και ιδίως το έμμεσο κόστος της διοικητικής λειτουργίας.

http://www.aftodioikisi.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Πόσο αυξάνονται οι μισθοί λόγω μείωσης της εισφορας

Αυξήσεις, έστω και μικρές, θα δουν από τη μισθοδοσία αυτού του μήνα εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι.
Οι αυξήσεις είναι αποτέλεσμα της οριζόντιας μείωσης κατά 30% της εισφοράς αλληλεγγύης και της συνακόλουθης μείωσης της παρακράτησής της από τους μισθούς και τις συντάξεις.
Με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ξεκαθάρισε ότι για να ξεκινήσει η παρακράτηση με τη μειωμένη εισφορά δεν απαιτείται η έκδοση ειδικής εγκυκλίου καθώς το μόνο που αλλάζει σε σχέση με το 2014 είναι οι συντελεστές της εισφοράς.
Επισημαίνεται ότι η ειδική εισφορά αλληλεγγύης υπολογίζεται πλέον με νέους συντελεστές ως εξής:
για συνολικό καθαρό εισόδημα από 12.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 0,7% (από 1%) επί ολόκληρου του ποσού.
για συνολικό καθαρό εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 50.000 ευρώ με συντελεστή 1,4% (από 2%) επί ολόκληρου του ποσού.
για συνολικό καθαρό εισόδημα από 50.001 έως και 100.000 ευρώ,με συντελεστή 2,10% (από 3%) επί ολόκληρου του ποσού.
για συνολικό καθαρό εισόδημα από 100.001 ευρώ και άνω, η ειδική εισφορά θα υπολογίζεται με συντελεστή 2,8% (από 4%) επί ολόκληρου του ποσού.
Σε εισόδημα έως 12.000 δεν επιβάλλεται εισφορά.
Τα όφελος που θα έχουν οι φορολογούμενοι σε ετήσια βάση ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος διαμορφώνονται ως εξής:
από 39 έως 60 ευρώ, για όσους εμφανίζουν εισοδήματα από 13.000 έως και 20.000 ευρώ.
από 138 έως και 300 ευρώ για όσους εμφανίζουν εισοδήματα πάνω από 20.000 και μέχρι 50.000 ευρώ.
από 495 έως και 900 ευρώ για όσους έχουν εισοδήματα πάνω από 50.000 και μέχρι 100.000 ευρώ.
από 1.440 ευρώ και πάνω για όσους έχουν εισοδήματα μεγαλύτερα των 100.000 ευρώ.


Πηγή: http://www.capital.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Τι προβλέπεται για τους υπάλληλους ενόψει εκλογών – Οι προσλήψεις, οι άδειες & οι διευκολύνσεις

Την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών, την ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών αλλά και διευκολύνσεις υπαλλήλων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης ενόψει των εκλογών της 25 το η Ιανουαρίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο που υπογράφει ο υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προβλέπεται:
Α. Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
Η απαγόρευση των προσλήψεων και μεταβολών υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων κατά την προεκλογική περίοδο ρυθμίζεται σε πάγια βάση με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν.2190 / 1994, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικά φαινόμενα, που υποβαθμίζουν τη Δημόσια Διοίκηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ανωτέρω νόμου κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών, (Π.Δ.173 / 2014, ΦΕΚ 277 Α ‘/ 31.12.2014), έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν στο διορισμό ή στην πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ.1 του ν.2190 / 1994, όπως ισχύει, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας (άρθρο 100 του ν.3528 / 2007) και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση.
Από την απαγόρευση της παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 εξαιρούνται και δεν εμπίπτουν οι μετακλητοί υπάλληλοι, το προσωπικό των υπηρεσιών του Προέδρου της Δημοκρατίας, το προσωπικό του άρθρου ν 22 του. 2190/1994, όπως ισχύει, καθώς και η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 28 του ν.2190 / 1994.
Στη γενική απαγόρευση των ανωτέρω διατάξεων δεν εμπίπτουν επίσης οι πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας (άρθρο 100 του ν.3528 / 2007), αργίας, καθώς και οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστικές αποφάσεις εκτός των περιπτώσεων για τις οποίες απαιτείται έκδοση απόφασης κατανομής του άρθρου 11 παρ.5 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει.
Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ως πράξεις υπηρεσιακών μεταβολών νοούνται οι πράξεις μετακίνησης, απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης, ένταξης, προαγωγών, επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων όπως αυτές αναφέρονται στο Δ Μέρος του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528 / 2007 – ΦΕΚ 26 Α ‘) ή σε ειδικές διατάξεις, προκειμένου για προσωπικό που δεν υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα.
Διευκρινίζεται εκ νέου ότι η απαγόρευση της έκδοσης πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και η απαγόρευση έκδοσης οποιασδήποτε πράξης μεταβολής που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού, όπως προκύπτει σαφώς από τις διατάξεις της παρ. 1 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, αφορά όχι μόνο τις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις προπαρασκευαστικές αυτών πράξεις, συμπεριλαμβανομένων και των εγκριτικών αποφάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 2 παρ. 2 της ΠΥΣ 33/06, όπως ισχύει, καθώς και των αποφάσεων κατανομής του άρθρου 11 παρ. 5 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής πράξης της σύνθετης διοικητικής ενέργειας (πρόσληψη, μετάταξη). Δηλαδή, δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού, ούτε πράξεις διορισμού. Επίσης, δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη / μετάταξη / απόσπαση προσωπικού, δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή εκτάκτου, δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην ανωτέρω αναστολή, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή μετατάξεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, οι διαδικασίες που είχαν ήδη κινηθεί, κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή αναστέλλονται προσωρινά και συνεχίζονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής.
Όσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ., δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν, π.χ .: δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική πράξη διορισμού / πρόσληψης / μετάταξης σε Φ.Ε.Κ. πριν την προκήρυξη των εκλογών.
Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 / Α), σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις όπου απαιτείται υπηρεσιακή μεταβολή ή πρόσληψη προσωπικού κατά το άρθρο 21 του ν. 2190/1994, προκειμένου να αντιμετωπισθούν επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της Υπηρεσίας, μπορείτε να απευθύνεστε στην Τριμελή Επιτροπή που συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας και αποτελείται από τον αρχαιότερο σύμβουλο και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του ίδιου δικαστηρίου.

Β. Ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών
Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012, απαγορεύεται η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και στο προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στο διάστημα που μεσολαβεί από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του προεδρικού διατάγματος που ορίζει την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας (31/12/2014), μέχρι και την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών.
Οι κανονικές άδειες απουσίας των υπαλλήλων οι οποίες έχουν χορηγηθεί μέχρι και την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση απόφασης της αρμόδιας αρχής και τα πρόσωπα που έχουν αυτές τις άδειες είναι υποχρεωμένα να βρεθούν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε ειδοποίηση.
Ωστόσο, τονίζεται ότι σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης, μπορεί να χορηγηθεί άδεια απουσίας σε δημοσίους υπαλλήλους και στρατιωτικούς γενικά, ύστερα από προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου υπουργού ή του εξουσιοδοτουμένου από αυτόν οργάνου. Σε τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης η άδεια αυτή χορηγείται ύστερα από έγκριση του αρμοδίου προς τούτο οργάνου. Τα αρμόδια όργανα στο πλαίσιο της διακριτικής τους ευχέρειας θα πρέπει να προβούν στην ουσιαστική εκτίμηση της επικαλούμενης ανάγκης και να αποφανθούν σχετικά με τη χορήγηση κανονικής άδειας ή την μη αναστολή της ήδη χορηγηθείσας άδειας.

Γ. Διευκολύνσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος
Από το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012 και της παρ. 1 του άρθρου 50 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) προκύπτει ότι, στους τακτικούς υπαλλήλους του δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, χορηγείται ειδική άδεια απουσίας για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος. Ο χρόνος της άδειας αυτής δεν συνυπολογίζεται στο χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι αυτοί, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις. Ειδικότερα, για τη μετάβαση στον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματος θα χορηγηθεί ειδική άδεια ως εξής:
Για τους υπαλλήλους για τους οποίους δεν εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100 έως 200 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
δ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Για τους υπαλλήλους για τους οποίους εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας:
α. Όσοι μετακινηθούν για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων θα λάβουν άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β. Όσοι μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και πάνω θα λάβουν άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση την υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ. Όσοι μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που θα λάβουν θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Με την ίδια διαδικασία και προϋποθέσεις είναι δυνατό να χορηγείται ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και στο προσωπικό των υπόλοιπων νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας.
Με βάση λοιπόν τις προαναφερθείσες διατάξεις, σας παρακαλούμε να δώσετε στις υπηρεσίες σας, στα εποπτευόμενα από εσάς νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οργανισμούς και επιχειρήσεις του δημοσίου γενικά τομέα, τις αναγκαίες οδηγίες και εντολές, ώστε να διευκολυνθεί το προσωπικό τους για την άσκηση του εκλογικού του δικαιώματος, η οποία άλλωστε είναι υποχρεωτική σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 51 παρ. 5 του Συντάγματος και του άρθρου 6 παρ. 2 της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών (Π.Δ. 26/2012).
Παρακαλούνται, επίσης, τα Υπουργεία και οι λοιποί φορείς που έχουν υπηρεσίες στο εξωτερικό να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες για τη διευκόλυνση των υπαλλήλων που ψηφίζουν στην Ελλάδα και επιθυμούν να έλθουν για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, με τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας που να καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβασή τους στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους στην υπηρεσία τους. Οι υπάλληλοι που θα κάνουν χρήση της εν λόγω ειδικής εκλογικής άδειας υποχρεούνται όπως προσκομίσουν στην οικεία υπηρεσία Διοικητικού – Προσωπικού του φορέα όπου υπηρετούν, βεβαίωση αρμοδίου οργάνου, από την οποία θα προκύπτει ρητώς η συμμετοχή τους στις εκλογές.
Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων, ως και οι λοιποί φορείς, παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή στα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την εγκύκλιο αυτή σε όλους τους Ο.Τ.Α. α και β βαθμού και τα λοιπά νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν.
Τέλος, παρακαλείται το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, για την έκδοση των απαιτούμενων οδηγιών, αναφορικά με το προσωπικό των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 106 παρ. 4 του Π.Δ. 26/2012. Σε υπηρεσίες στις οποίες λόγω της αποστολής και λειτουργίας τους θα υπάρξουν τυχόν ιδιαίτερες δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση επειγουσών αναγκών του κοινωνικού συνόλου (π.χ. νοσηλευτικά ιδρύματα, λιμένες, τελωνειακοί σταθμοί κλπ) η χρήση της ευχέρειας αυτής θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη φειδώ, όσον αφορά τον αριθμό των ημερών άδειας.

Για να δείτε την εγκύκλιο πατήστε εδώ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Δεκάξι μέρες για την αλλαγή των διπλωμάτων οδήγησης μοτοποδήλατου

Στην αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησής τους έως τις 18 Ιανουαρίου 2015 πρέπει να προβούν οι κάτοχοι μοτοποδηλάτων των οποίων το δίπλωμα είχε εκδοθεί από την Τροχαία Στους κατόχους τέτοιων διπλωμάτων, οι οποίοι υπολογίζονται σε περισσότερους από 500.000, είχε δοθεί διετής προθεσμία, η οποία λήγει σε περίπου 20 ημέρες.
Η αντικατάσταση των διπλωμάτων που έχουν εκδοθεί από την Τροχαία είναι υποχρεωτική, ενώ οι κάτοχοι των παραπάνω αδειών οδήγησης οφείλουν, εφόσον επιθυμούν να οδηγούν μοτοποδήλατο μετά τις 18-1-2015, να αντικαταστήσουν το έντυπο της άδειας οδήγησής τους, απευθυνόμενοι στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών του τόπου κατοικίας τους ή σε οποιοδήποτε ΚΕΠ πληρώνοντας παράβολο ύψους 30 ευρώ.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχουν μαζί τους οι πολίτες είναι τα εξής:
-Φωτοτυπία άδειας μοτοποδηλάτου
-Αίτηση
-Υπεύθυνη δήλωση
-Αντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας
-Φωτογραφία τύπου διαβατηρίου
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Νέες οδηγίες για την τήρηση και υποβολή στοιχείων Μητρώου Δεσμεύσεων για Δήμους και Περιφέρειες

Νέες οδηγίες για την προσαρμογή ,
της διατιθέμενης αναφοράς των στοιχείων Μητρώου Δεσμεύσεων του Κόμβου Διαλειτουργικότητας
λόγω των πρόσθετων αναγκών συλλογής της δημοσιονομικής πληροφορίας απέστειλε το υπουργείο εσωτερικών σε Δήμους και Περιφέρειες.
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ως άνω σχετική εγκύκλιο, στη σύνοψη που υποβάλλουν οι φορείς της γενικής κυβέρνησης για το Μητρώο Δεσμεύσεων, πρέπει να περιλαμβάνονται τα παρακάτω επιπλέον στοιχεία: Για να δείτε την εγκύκλιο πατήστε εδώ Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Από την παθητικότητα…. στη δράση!

Ατολμία, άγχος, φόβος και ανασφάλεια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της παθητικής συμπεριφοράς. Το άτομο που χαρακτηρίζεται από μια τέτοια στάση ζωής είναι από τη φύση του ντροπαλό και κλειστό, τότε χρειάζεται πολύ δουλειά προκειμένου να απεγκλωβιστεί από την αδράνεια και να περάσει στην κατά μέτωπο «επίθεση»…
Πού οφείλεται όμως η παθητικότητα και γιατί χαρακτηρίζει τη σημερινή νεολαία; Πώς μπορούμε να γίνουμε πιο δραστήριοι και ενεργητικοί και να μην είμαστε απλά παθητικοί δέκτες των καταστάσεων; Σε αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απαντά η ψυχολόγος κυρία Μάρσα Κολέτση δείχνοντάς μας τον δρόμο της απελευθέρωσης και της διεκδίκησης των «θέλω» μας….
Η διεκδικητικότητα είναι μια έννοια που πολλοί ταυτίζουν με την επιθετικότητα και τη δυναμικότητα. Μάλιστα, πολλές φορές, λόγω αυτής της σύγχυσης τα άτομα αυτά απομονώνονται από τον κοινωνικό περίγυρο, μιας και η εκρηκτική συμπεριφορά τους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Από την άλλη πλευρά, ο παθητικός άνθρωπος παραμένει στάσιμος, δεν εξελίσσεται δηλαδή και μια ζωή περιμένει από τους άλλους να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους.
Και στις δύο περιπτώσεις, το αποτέλεσμα το ίδιο…. Απομόνωση! Γιατί όμως επιλέγουμε να είμαστε παθητικοί; Μήπως φταίνε οι εσφαλμένες πεποιθήσεις που έχουμε στο μυαλό μας, όπως π.χ. αν μιλήσω θα τσακωθώ; Μήπως υπάρχουν βαθύτερα αίτια που ξεκινάνε από τα πρώτα στάδια της ζωής μας; Αρχικά όμως ας εξετάσουμε τι ορίζουμε ως παθητικότητα…

Η έννοια της παθητικότητας και τα αίτιά της
Η ψυχολόγος κυρία Μάρσα Κολέτση εξηγεί ότι «η έννοια της παθητικότητας σχετίζεται με το χαρακτηριστικό της αδράνειας και την έλλειψη ανάληψης πρωτοβουλίας. Το άτομο, όντας παθητικό, τείνει να συμμορφώνεται με τις επιθυμίες, τις απόψεις και τις ενέργειες τρίτων και του ευρύτερου οικογενειακού και κοινωνικού του περίγυρου». Με απλά λόγια, τα παθητικά άτομα αφήνονται έρμαια σε καταστάσεις που τους πνίγουν και αν και γνωρίζουν πως η σιωπή τους χειροτερεύει τα πράγματα, τις υπομένουν χωρίς να παίρνουν πρωτοβουλίες. Και εκεί που θεωρείς πως η νέα γενιά θα σπάσει τα καλούπια αυτής της συμπεριφοράς, έρχεται η πραγματικότητα να σου επιβεβαιώσει πως η σημερινή νεολαία όχι μόνο δεν αναλαμβάνει δράση, αλλά δείχνει να έχει παραδοθεί άνευ όρων!
Ενώ η νεότητα χαρακτηρίζεται από αντικομφορμισμό, ασυμβίβαστο, επαναστατικότητα και μία γενικότερη ευαισθησία ως προς τα κοινωνικά δρώμενα και αντίσταση προς κάθε μορφή εκμετάλλευσης και αδικίας, στη σημερινή εποχή οι νέοι φαίνεται να μην διακρίνονται για τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Τουναντίον, φαίνεται να έχουν περάσει στον αντίποδα και να παρουσιάζουν έντονη παθητικότητα και απόσυρση ως απόρροια της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής πραγματικότητας που βιώνουν. «Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι είναι πολυδιάστατα και η έλλειψη κινητοποίησης και ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν είναι ένα φαινόμενο που έχει αναπτυχθεί σε βάθος χρόνου. Εν πρώτοις, το οικογενειακό περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ταυτότητας και αποτελεί έναν σημαντικό αιτιολογικό παράγοντα. Η αιτία είναι λοιπόν οι γονείς που είναι παθητικοί, που δεν ενδιαφέρονται για το κοινό καλό ή δεν καλλιεργούν στους νέους ερεθίσματα που προάγουν το κοινωνικό συμφέρον, την έννοια του ενεργού πολίτη, των υποχρεώσεων και το συλλογικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, ο στείρος και τεχνοκρατικός χαρακτήρας της παρεχόμενης εκπαίδευσης συμβάλλει στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων που δεν διακρίνονται από πολύπλευρη καλλιέργεια ήθους, πνεύματος και ψυχής, διαμορφώνει άτομα μονοδιάστατα και μονομερή, χωρίς κριτική σκέψη και πολύπλευρη μόρφωση. Η κατάρρευση των ιδεών, η έλλειψη ηθικής που διακρίνει την πολιτική ζωή, η έκπτωση των αξιών, η επικράτηση της ανηθικότητας, η παντελής έλλειψη αξιοκρατίας στον εργασιακό στίβο, η παραπλάνηση της κοινής γνώμης από τα ΜΜΕ, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι κάποιες από τις αιτίες που έχουν καλλιεργήσει το αίσθημα της παθητικότητας των νέων», αναλύει η κυρία Κολέτση. Είναι ιδαίτερα λυπηρό αυτό που συμβαίνει αν αναλογιστούμε πως οι νέοι πρέπει και μπορούν να αποτελέσουν πηγή δημιουργικότητας, έμπνευσης πνευματικής προόδου και να ενθαρρύνουν έτσι άμεσα την δικαιοσύνη και τις αξίες που δημιουργούν ανοιχτόμυαλους, ενεργητικούς και αισιόδοξους ανθρώπους.

Οι συνέπειες της παθητικότητας στη ζωή μας
Η παθητικότητα οδηγεί στην αποχή και αυτή με τη σειρά της στην αδρανοποίηση…
«Η παθητικότητα είναι μια στάση ζωής. Η επιλογή των νέων αλλά και γενικότερα των ανθρώπων, να απέχουν από τα κοινά ως τρόπο αντίδρασης και έκφρασης της αντίθεσης τους , ως προς το τρόπο χειρισμού από την πολιτεία και την κοινωνία, οδηγεί στο να αποφεύγουν να επιλύουν οποιεσδήποτε διαφορές προβλημάτων που βιώνουν συχνά και σε προσωπικό επίπεδο. Έτσι, ένα άτομο αδρανοποιημένο, συχνά δεν δείχνει ενδιαφέρον ούτε για την προσωπική του ζωή, καλλιεργεί ένα πνεύμα μηδενισμού, με αποτέλεσμα συχνά να βρίσκεται σε αδιέξοδο και ενδεχομένως να αναπτύσσει συμπτώματα κατάθλιψης. Από την άλλη, η νοοτροπία του ωφελιμισμού, της κατάκτησης προσωπικής ευχαρίστησης ως αυταξία, ανεξάρτητα εάν πλήττει τον άλλον, η ενδεχόμενη εκτόνωση της δυσαρέσκειας μέσα από πολιτικές οργανώσεις, η έξαρση του φανατισμού και εθνικισμού, η χρήση ουσιών, η περιθωριοποίηση, η αύξηση της βίας και επιθετικότητας, αποτελούν κάποια από τα πιο “ενεργητικά” συμπτώματα της παθητικότητας».

Περνώντας στη δράση…!
Απενοχοποιηθείτε! Μην νιώθετε ένοχοι στο ενδεχόμενο ότι μπορεί να δυσαρεστήσετε κάποιον. Δεν είστε εσείς υπεύθυνοι για τα συναισθήματα ή τις σκέψεις των άλλων. Το αν οι άλλοι θα πληγωθούν ή θα προβληματιστούν ακούγοντας πως έχετε διαφορετική γνώμη από τη δική τους, δεν θα πρέπει προβληματίζει εσάς! Αφού λοιπόν πείσετε τον εαυτό σας να απεγκλωβιστεί από ανούσιες ενοχές, ξεκινήστε να μιλάτε. Λόγω ότι πολλοί άνθρωποι καταπιέζουν τις σκέψεις τους ξεκινούν να νιώθουν θυμό και πίκρα για τους γύρω τους και βουλιάζουν ακόμη βαθύτερα στο «βυθό της παθητικότητας». Εξηγήστε με ήρεμο τρόπο στους άλλους τα συναισθήματά σας, περιγράψτε τι σκέφτεστε και εξομολογηθείτε τι σας ενοχλεί. Μην πέσετε στην παγίδα του θυμού. Δεν φταίνε οι άλλοι, αλλά εσείς οι ίδιοι που επί χρόνια καταπιέζατε τον εαυτό σας. Το μυστικό είναι απλό. Επιλέξτε έναν ήρεμο τόνο φωνής και τις κατάλληλες λέξεις. Και να έχετε πάντα στο νου σας πως δεν είστε υπόλογοι σε κάποιους. Το βασικότερο από όλα όμως είναι να μην φοβηθείτε να εγκαταλείψετε την παθητικότητα ως στάση ζωής. Κοιτάξτε κατάματα τον εαυτό σας και παραδεχθείτε με ειλικρίνεια τι είναι αυτό που σας κάνει να παραιτείστε και σας τραβάει πίσω. Αν σας φαίνεται δύσκολο μονοπάτι δεν χρειάζεται να το διανύσετε μόνοι σας- η ψυχοθεραπεία έχει αποδειχθεί σωτήρια λύση. Οι φίλοι και οι γνωστοί όσο και να μας γνωρίζουν από την καλή και από την ανάποδη δεν μπορούν δυστυχώς να μας βοηθήσουν, γιατί θα κρίνουν τα γεγονότα από τη δική τους σκοπιά και οι λύσεις που θα προτείνουν ίσως να μην είναι οι απαιτούμενες.
Και η σημερινή νεολαία;
Ναι, οι νέοι σήμερα είναι παθητικοί. Για να αλλάξει όμως αυτό χρειάζονται ριζικές αλλαγές. Κανείς δεν διαφωνεί πως οι νέοι κρατούν τα κλειδιά για το μέλλον μιας χώρας και αποτελούν τον πυρήνα τη δημιουργικότητας, της εξέλιξης και της προόδου. «Οι νέοι είναι αυτοί που έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν, να τροποποιήσουν, να βελτιώσουν και να συνεχίσουν τον πολιτισμό της χώρας. Φυσικά, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να τους δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα, θα πρέπει να υπάρχουν αποδείξεις ότι αξίζει να παλέψουν για ένα καλύτερο μέλλον και ένα καλύτερο κόσμο. Οι νέοι, είναι οπλισμένοι με επαναστατικότητα, με ιδεώδη και ιδανικά, με όνειρα για ένα καλύτερα μέλλον, έχουν την πρωτογενή ύλη, η οποία όμως δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται, αλλά να αγκαλιάζεται και να ενθαρρύνεται». Πώς θα γίνει αυτό; «Η χρήση κατάλληλων κινήτρων και ερεθισμάτων από την ίδια την οικογένεια, η δημιουργία εποικοδομητικού διαλόγου, η δημιουργία ανθρωπιστικής παιδείας, η καλλιέργεια της αξιοκρατίας, η προβολή των σωστών προτύπων και γενικώς η επιστροφή σε μία πιο δίκαιη, ηθική και εξανθρωπισμένη κοινωνία με κέντρο τον άνθρωπο και στόχο την καλλιέργεια της έννοιας του πολίτη, θα εξαλείψουν κάθε μορφής παθητικότητας και γενικά θα συμβάλλουν σε ένα καλύτερο, πιο δίκαιο και ηθικό αύριο…», τονίζει η κυρία Κολέτση. Εσείς τι λέτε;

Πηγή: http://lifepositive.gr/ - Δρ. Μάρσα Κολέτση, CPsyhol
Κλινική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
Mind’s Mirror -Kέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης,
www.mindsmirror.com
Lecturer City Unity College, Athens Campus, Greece
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....