Σελίδες

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη σε περιόδους κρίσης

Η κρίση είχε σημαντικό αντίκτυπο στα εξαιρετικά πολύπλοκα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, τα οποία αλληλεπιδρούν με, και μερικές φορές κυριαρχούνται από, άλλες σημαντικές κινητήριες δυνάμεις αλλαγής.
Η διατήρηση της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη έχει γίνει μια πρόκληση για τους φορείς χάραξης πολιτικής και τους φορείς παροχής περίθαλψης στον απόηχο της κρίσης, με μειωμένη παροχή των υπηρεσιών και αύξηση της ζήτησης για ορισμένες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης.
Μια νέα έκθεση από το Eurofound [1], τον οργανισμό κοινωνικής έρευνας στην ΕΕ με έδρα το Δουβλίνο, διερευνά ποιες ομάδες πληθυσμού έχουν βιώσει μειωμένη πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη ως αποτέλεσμα της κρίσης και εξετάζει παραδείγματα μέτρων που λαμβάνονται για τη διατήρηση της πρόσβασης για τις ομάδες σε ευάλωτες καταστάσεις.

Μείωση της προσφοράς και αυξημένη ζήτηση
Η έκθεση «Πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη σε περιόδους κρίσης» δείχνει ότι η κρίση έχει οδηγήσει σε μειωμένη παροχή των υπηρεσιών με τη μείωση των προϋπολογισμών, το κλείσιμο των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης και τους περιορισμούς στις προσλήψεις προσωπικού. Αυτό οδήγησε επίσης σε αύξηση της ζήτησης για ορισμένες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση της ανασφάλειας και της επισφάλειας ως προς την απασχόληση και τη στέγαση έχουν συσχετιστεί με αυξημένα προβλήματα ψυχικής υγείας.
Όμως, η αυξημένη ζήτηση για ορισμένες δημόσιες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης δεν έχει προέλθει μόνο από αυξημένη ιατρική ανάγκη.
Για παράδειγμα:
οι άνθρωποι στρέφονται στις υπηρεσίες υγείας για προβλήματα που δεν σχετίζονται με την υγεία, είτε διότι άλλες υπηρεσίες έχουν περικοπεί είτε διότι δεν ξέρουν που αλλού να στραφούν.
Οι ασθενείς οι οποίοι δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά τις ιδιωτικές υπηρεσίες ή την ιδιωτική ασφάλιση, στρέφονται προς το δημόσιο τομέα.

Μειωμένη πρόσβαση νέων ομάδων
Ακόμα και στα πλουσιότερα κράτη μέλη της Ε.Ε, πολλοί άνθρωποι αναφέρουν δυσκολίες πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη λόγω του κόστους, της απόστασης ή του χρόνου αναμονής (βλέπε χάρτη).
Ποσοστό των ατόμων που αναφέρουν δυσκολία πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη στην ΕΕ (%)
Για πολλούς ανθρώπους η κρίση κατέστησε την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας πιο δύσκολη. Εν μέρει αυτό ήταν η συνέπεια των περικοπών των κυβερνήσεων, με μειωμένη κάλυψη των υπηρεσιών και την αύξηση των συμμετοχών (όπου οι χρήστες των υπηρεσιών πληρώνουν μέρος των ίδιων των δαπανών). Όμως, ακόμη και όταν απουσίαζαν οι περικοπές, οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να βιώνουν μειωμένη πρόσβαση λόγω της κρίσης, ως αποτέλεσμα του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος ή της αυξημένης ιατρικής ανάγκης.
Οι δυσκολίες πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη ήταν και παλαιότερα συχνότερες μεταξύ ορισμένων ομάδων του πληθυσμού. Παράλληλα, υπάρχει μεγάλη ετερογένεια μέσα σε αυτές τις ομάδες, περιλαμβάνουν για παράδειγμα άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, μετανάστες και άστεγους. Οι περικοπές στις υπηρεσίες υποστήριξης για τις ομάδες που βρίσκονται σε ιδιαίτερα ευάλωτες καταστάσεις, όπως των υπηρεσιών των κοινωνικών λειτουργών οι οποίοι βοηθούν τους ανθρώπους να βρουν τη σωστή πρόσβαση μέσα στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης (Σλοβενία) ή μεσολαβητές μεταναστών (Πορτογαλία), έχουν κάνει την κατάσταση των ομάδων αυτών ακόμα πιο ευάλωτη.
Η κρίση όμως έχει πλήξει και τις ομάδες που σπάνια θεωρούνται ότι βρίσκονται σε ευάλωτη κατάσταση, λόγω της ανεργίας μεταξύ των νέων και μεσήλικων ανδρών που έχασαν τις δουλειές, και την υπερχρέωση των νέων οικογενειών. Η κρίση έδειξε ότι η κατάσταση όλων μπορεί να γίνει ευάλωτη. Για παράδειγμα, μερικοί άνθρωποι έχουν χάσει οφέλη ή μια δουλειά που περιελάμβανε ασφάλιση υγείας, ενώ άλλοι που έχουν μεταναστεύσει για να βρουν δουλειά έχουν βρεθεί σε μια νέα κατάσταση, σε μια νέα χώρα και συχνά έχουν άγνοια των ίδιων των δικαιωμάτων τους.

Κοιτάζοντας πέρα ​​από τους νόμους και τους αριθμούς
Πολλοί πάροχοι υπηρεσιών αναφέρουν ότι δεν απαιτούν τις απαραίτητες συμμετοχές για τους ανθρώπους που προφανώς δεν μπορούν να τις καλύψουν, ή παρέχουν φροντίδα σε ανασφάλιστους ασθενείς. Αυτή η «επιείκεια» από τους παρόχους υπηρεσιών έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της πρόσβασης, όμως υπήρξαν μικρότερα οικονομικά περιθώρια για αυτή την κίνηση. Από την άλλη πλευρά, η ενέργεια αυτή μπορεί να ακυρώσει τις προσπάθειες για να κατευθυνθούν οι ασθενείς σε καταλληλότερη και λιγότερο δαπανηρή θεραπεία. Για παράδειγμα, σε ορισμένες χώρες (Ελλάδα, Πορτογαλία), αντί να γίνεται χρήση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, οι ασθενείς επισκέπτονται τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπου οι συμμετοχές (copayments) είναι λιγότερο πιθανόν να εκτελεστούν.
Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι τα γηροκομεία (με εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης). Υπάρχουν αναφορές για μειωμένη ζήτηση (Ουγγαρία, Λετονία, Σλοβενία), ανεξάρτητα από τη γήρανση των κοινωνιών. Ωστόσο, αυτό προκαλείται εν μέρει επειδή οι ηλικιωμένοι διαμένουν στην κοινότητα για να συμβάλουν με τις συντάξεις τους στο οικογενειακό εισόδημα των ανέργων συγγενών.
Τρίτον, σε ορισμένες χώρες, η μετάβαση από τον ιδιωτικό στο δημόσιο τομέα κυριάρχησε (Κύπρος, Ελλάδα, Ισπανία), αλλά ταυτόχρονα υπήρξε και μια αντίστροφη κίνηση από τον δημόσιο στον ιδιωτικό σε αυτές τις χώρες. Αυτό το γεγονός αποκρύπτεται από τα συγκεντρωτικά στοιχεία. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν μετακινηθεί από το δημόσιο τομέα της υγείας στον ιδιωτικό λόγω της μειωμένης διαφοράς των τιμών, των αντιλήψεων περί μειωμένης ποιότητας των δημοσίων υπηρεσιών και μακροχρόνιων τάσεων. Η μετάβαση από τον δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα κυριάρχησε σε ορισμένες χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σουηδία).

Διατήρηση της πρόσβασης
Οι κυβερνήσεις και οι πάροχοι υπηρεσιών έχουν προσπαθήσει να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της διατήρησης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη.
Οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης κάνουν εξοικονομήσεις για να διατηρήσουν την πρόσβαση, παραδείγματος χάριν μειώνοντας τις δαπάνες στις παροχές (π.χ. ρεύμα), τα τρόφιμα και τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίων (ICT). Ο κίνδυνος είναι ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα των βασικών υπηρεσιών.
Υπήρξε επίσης μια έμφαση στην εξασφάλιση της παροχής βασικών υπηρεσιών, όπως είναι οι υπηρεσίες αντικατάστασης, όταν ένας πάροχος υπηρεσιών κλείνει. Σε περιπτώσεις, στη Λετονία, Ρουμανία και Σουηδία, η πρωτοβάθμια περίθαλψη ενισχύθηκε. Στην Ελλάδα, τη Σλοβενία ​​και την Ισπανία, αρκετοί πάροχοι υπηρεσιών ψυχικής περίθαλψης έχουν εφαρμόσει ομαδικές συνεδρίες για τους ασθενείς με προβλήματα που σχετίζονται με την κρίση.
Η κρίση μεγιστοποίησε επίσης τάσεις που κατευθύνουν τους ανθρώπους σε λιγότερο δαπανηρές μορφές μακροχρόνιας φροντίδας και περίθαλψης. Παραδείγματα είναι η αποϊδρυματοποίηση των ατόμων με αναπηρία ή με προβλήματα ψυχικής υγείας και η παραμονή των ηλικιωμένων ατόμων έξω από το γηροκομείο και τα νοσοκομεία.
Η επιτάχυνση των εφαρμογών τεχνολογίας, όπως είναι η μακρινή διάγνωση μέσω εικόνων που αποστέλλονται από ιατρούς σε ειδικούς, βελτίωσε την πρόσβαση, για παράδειγμα σε απομακρυσμένες περιοχές στο Λουξεμβούργο, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία.

Το Eurofound είναι οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ιδρύθηκε το 1975 για να συμβάλλει στο σχεδιασμό και την καθιέρωση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης και εργασίας. Πηγή: socialeurope.eu-Του Hans Dubois, υπεύθυνος ερευνών της Μονάδας Συνθηκών Διαβίωσης και Ποιότητας Ζωής του Eurofound
Μετάφραση: Ελένη Τομπέα
Επιμέλεια: Ντούνης Ανδρέας
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Δείτε αν είστε εθισμένος στην δουλειά σας

Ο εθισμός στην εργασία είναι εθισμός και μάλιστα κοινωνικά αποδεκτός.
Δείτε 6 σημάδια συμπεριφοράς εθισμού στην εργασία. Αν αναγνωρίζετε τις τάσεις σε εσάς ή σε κάποιον αγαπημένο προσέξτε τα εξής.

Δεν παραδέχεστε ότι είστε εξαρτημένοι από τη δουλειά
Όπως και άλλοι άνθρωποι που υποφέρουν από εθισμούς, οι εθισμένοι στη δουλειά αντιστέκονται να μιλούν για τις τάσεις τους και προσπαθούν να τις εκλογικεύσουν ή να ξεφύγουν από τη συζήτηση.

Φοβάστε
Πολλοί άνθρωποι εθισμένοι στη δουλειά θα δικαιολογήσουν τη συμπεριφορά τους λέγοντας ότι δουλεύουν τόσο επειδή πρέπει-όχι επειδή το θέλουν. Αλλά αυτός είναι μηχανισμός άμυνας. Οι εθισμένοι στη δουλειά κάτι φοβούνται. Ο φόβος συχνά αφορά την απώλεια της εργασίας ή την έλλειψη οικονομικής ασφάλειας, αλλά μπορεί να είναι και κάτι πιο προσωπικό.

Υποφέρετε από χαμηλή αυτοεκτίμηση και η δουλειά είναι ο τρόπος να αισθάνεστε καλύτερα
Συχνά η δουλειά αποτελεί διαφυγή από ένα πρόβλημα αυτοεκτίμησης που οι εθισμένοι δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει. Λαμβάνουν τη σημασία και την κοινωνική αποδοχή από τη δουλειά. Είναι φυσιολογικό να αποτελεί η δουλειά μια από τις πηγές ευτυχίας και αυτοπεποίθησης αλλά δεν θα πρέπει να είναι η μόνη.

Δεν είστε ευτυχισμένοι στο σπίτι
Οι εθισμένοι στην εργασία αφιερώνονται στη δουλειά για να δραπετεύσουν από τη μίζερη ζωή στο σπίτι. Μπορεί να πρόκειται για φαύλο κύκλο δυστυχίας και στα 2 μέρη-αλλά η δουλειά παραμένει διαφυγή.

Δεν έχετε εξοικειωθεί με την ισορροπία και την εγκράτεια
Σε ορισμένες περιπτώσεις οι εθισμένοι στη δουλειά μπορεί να αγαπούν αυτό που κάνουν περισσότερο από όσο αγαπούν κάτι άλλο. Δεν ξέρουν πώς να φέρουν ισορροπία στη ζωή τους αντιστεκόμενοι στο συνεχή εξαναγκασμό να δουλεύουν.

Δεν ξέρετε ποιοι είστε εκτός δουλειάς
Οι εθισμένοι στη δουλειά ταυτίζονται με όλη τους την καρδιά με τη δουλειά τους. Η ταυτότητά τους είναι η εργασία τους. Όχι, δεν μπορείτε να λύσετε τα προβλήματα των γονέων σας αλλά η αναγνώρισή τους είναι το πρώτο βήμα.

Πηγή: healthpro.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

«Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στη μακροχρόνια ανεργία, λέει η Κομισιόν

Η Ελλάδα, σταθερά πρώτη στην ΕΕ σε ποσοστό ανεργίας, κέρδισε άλλη μια θλιβερή πρωτιά: αυτή στη μακροχρόνια ανεργία, με το 74,4% των ανέργων να είναι μακροχρόνια άνεργοι, πρόβλημα που έχει πάρει διαστάσεις και στην Κύπρο, αλλά και στην Ιταλία.
Πάντως η αντιμετώπιση της μακροχρόνιας ανεργίας αποτελεί πρόκληση για όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση, καθώς το δεύτερο τρίμηνο του 2014, συνολικά 12,4 εκατομμύρια άτομα (το 5,1% του εργατικού δυναμικού) ήταν άνεργοι για περισσότερο από ένα έτος, ενώ περισσότεροι από τους μισούς ήταν άνεργοι για περισσότερο από δύο έτη.
Στοίχημα που καλείται να κερδίσει η ΕΕ παραμένει και η υψηλή ανεργία στους νέους.
Αποκαρδιωτικά σε ότι αφορά την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία είναι και τα συμπεράσματα για το εισόδημα των νοικοκυριών. Στις προαναφερθείσες χώρες το εισόδημα των νοικοκυριών συνεχίζει να μειώνεται. Ούτε στα άλλα κράτη-μέλη γέμισαν τα πορτοφόλια των νοικοκυριών, αλλά τουλάχιστον το δεύτερο τρίμηνο του 2014 οι πολίτες των περισσότερων είδαν ισχνή έστω αύξηση του εισοδήματός τους.

Βραδεία αύξηση της απασχόλησης
Η Tριμηνιαία Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εργασιακή και κοινωνική κατάσταση στην ΕΕ, που δόθηκε την Πέμπτη στη δημοσιότητα, καταγράφει βραδεία αύξηση της απασχόλησης, με ρυθμούς χαμηλότερους από το προσδοκώμενο.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οικονομική ανάκαμψη που άρχισε στην ΕΕ την άνοιξη του 2013 παραμένει υποτονική, και οι πρόσφατες προβλέψεις για το ΑΕΠ της ΕΕ έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω.
Ωστόσο, παρά την αστάθεια της μακροοικονομικής κατάστασης, η έκθεση διαπιστώνει ότι η απασχόληση παρουσίασε μικρή, αλλά σταθερή αύξηση στην ΕΕ από τα μέσα του 2013 και μετά.
Η απασχόληση αυξήθηκε στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, ακόμα και σ' εκείνα που παρουσιάζουν πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Η υψηλότερη αύξηση της απασχόλησης το τρίτο τρίμηνο του 2014, σε σχέση με το προηγούμενο, καταγράφηκε στην Ελλάδα (+ 1,7%) και στην Πορτογαλία (+ 1,4%).
Ωστόσο, η έκθεση τονίζει ότι η επιστροφή στα «προ κρίσης επίπεδα ανεργίας» συντελείται με βραδύτερους από το προσδοκώμενο ρυθμούς.
«Παρά το γεγονός ότι η απασχόληση κινείται πλέον θετικά, η αύξησή της παραμένει υπερβολικά μικρή και υπερβολικά βραδεία. Ιδίως η μακροχρόνια ανεργία εξακολουθεί να αποτελεί καίρια πρόκληση για την ΕΕ. Με την επενδυτική επίθεση ύψους 315 δισ. ευρώ που εξαπολύουμε, φιλοδοξούμε να τονωθεί η οικονομική ανάπτυξη και να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας», δήλωσε η επίτροπος, αρμόδια για θέματα απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων, Μάριαν Τίσεν.
Συγκεκριμένα η έκθεση αναφέρει ότι το ποσοστό απασχόλησης παραμένει κάτω από τα επίπεδα του 2008 στα δύο τρίτα των κρατών-μελών.
Ειδικότερα, επισημαίνει ότι η μεγαλύτερη μείωση της απασχόλησης από το 2008 ως το δεύτερο τρίμηνο του 2014, καταγράφηκε στην Ελλάδα (13,7 ποσοστιαίες μονάδες), στην Κύπρο (9,2) και στην Ισπανία (9,2).
Το ίδιο διάστημα, η μεγαλύτερη αύξηση της απασχόλησης σημειώθηκε στη Γερμανία και στην Ουγγαρία (3,3 ποσοστιαίες μονάδες) και στη Μάλτα (6,2).

Οξύ το πρόβλημα της μακροχρόνιας ανεργίας
Η Έκθεση υπογραμμίζει το πρόβλημα της μακροχρόνιας ανεργίας, καθώς και τις περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης για τους νέους (15-24 ετών) και τους ενηλίκους νεαρής ηλικίας (25-39 ετών).
Το δεύτερο τρίμηνο του 2014, συνολικά 12,4 εκατομμύρια άτομα (το 5,1% του εργατικού δυναμικού) ήταν άνεργοι για περισσότερο από ένα έτος, ενώ περισσότεροι από τους μισούς ήταν άνεργοι για περισσότερο από δύο έτη.
Η Ελλάδα και η Κύπρος καταγράφουν ιστορικά υψηλά επίπεδα μακροχρόνιας ανεργίας, τονίζει η έκθεση, τα οποία συνεχίζουν να αυξάνονται στις δύο χώρες, αλλά και στην Ιταλία.
Ειδικότερα, η Ελλάδα κατατάσσεται πρώτη στην ΕΕ σε ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας, καθώς το 74,4% των ανέργων είναι μακροχρόνια άνεργοι.

Ψαλιδισμένα τα εισοδήματα
Σε ό,τι αφορά το εισόδημα των νοικοκυριών, η έκθεση διαπιστώνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2014 αυξήθηκε με πολύ αργούς ρυθμούς στα περισσότερα κράτη-μέλη, όχι όμως στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία, όπου το εισόδημα των νοικοκυριών συνεχίζει να μειώνεται.
«Η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών με χαμηλό εισόδημα, η οποία παρατηρήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014, φαίνεται ότι ανακόπηκε τους τελευταίους μήνες», υπογραμμίζει η Έκθεση.
Σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση της εργασίας, προκύπτει ότι έως το 2012 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία), σε λιγότερα από τα μισά κράτη-μέλη η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας μειώθηκε, ενώ μόνο σε λίγες χώρες συνοδεύτηκε από αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης της κατανάλωσης. «Η πάταξη της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής μπορεί να συμβάλει θετικά στους στόχους σχετικά με τον προϋπολογισμό και την απασχόληση, καθώς και στην επίτευξη των κοινωνικών στόχων», επισημαίνει η Επιτροπή.
Τέλος, η έκθεση διαπιστώνει ότι η απασχόληση έχει βελτιωθεί στους περισσότερους τομείς, ιδιαίτερα όμως στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και των κοινωνικών υπηρεσιών. Όπως επισημαίνεται, ο τομέας της υγείας και των κοινωνικών υπηρεσιών χαρακτηρίζεται από εργατικό δυναμικό με καλύτερες δεξιότητες απ' ό,τι στην υπόλοιπη οικονομία, αλλά και από υψηλότερο μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων, σκληρότερες συνθήκες εργασίας και υψηλό ποσοστό εργασίας μερικής απασχόλησης, η οποία θα μπορούσε να δυσχεράνει την προσέλκυση νέων εργαζομένων στον τομέα.
Παρ' όλα αυτά, αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας στον συγκεκριμένο τομέα λόγω της γήρανσης του εργατικού δυναμικού του και λόγω της αυξημένης ζήτησης που δημιουργούν οι νέες ανάγκες που προκύπτουν από τις δημογραφικές μεταβολές.
Ωστόσο, οι δημοσιονομικοί περιορισμοί, λόγω της οικονομικής κρίσης, οδήγησαν σε σημαντικές περικοπές στον τομέα των υγειονομικών και κοινωνικών υπηρεσιών.

Με πληροφορίες από ΑΜΠΕ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Προγράμματα του ΕΚΔΔΑ για το Δημόσιο και την Αυτοδιοίκηση

Με 170 προγράμματα κάθε μήνα το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2015, επιμορφώνει 30.000 στελέχη της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΚΔΔΑ Ι. Χρυσουλάκης «το 2015 ο αριθμός των προγραμμάτων εξαπλασιάζεται στην περιφέρεια και αυξάνεται κατά 50% στο σύνολο της επικράτειας σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Προτεραιότητα», τονίζει, «δίνεται στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, στη μείωση διοικητικών βαρών, στην καταπολέμηση φαινομένων κακοδιοίκησης και διαφθοράς, την υποχρεωτική εκπαίδευση των προϊσταμένων όλων των βαθμίδων της διοίκησης, καθώς και την επιμόρφωση αιρετών και στελεχών των ΟΤΑ».
«Τα προγράμματα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ», σημειώνει ο κ. Χρυσουλάκης, «αναμένεται να συμπληρωθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα με προγράμματα που σχετίζονται με την απόκτηση πιστοποιητικού Διοικητικής και Καθοδηγητικής Επάρκειας για τα στελέχη της Εκπαίδευσης, καθώς και με δράσεις μεταφοράς τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών, εφόσον διαπιστωθεί ανάγκη υποστήριξης δημόσιων πολιτικών».
Σύμφωνα με τον εγκεκριμένο προγραμματισμό του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝΕΠ) του ΕΚΔΔΑ, κατά την επιμορφωτική περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2015, πρόκειται να υλοποιηθούν συνολικά 1.200 προγράμματα. Είναι όλα πιστοποιημένα και συμβαδίζουν με τη διοικητική μεταρρύθμιση και τις προτεραιότητες στην εφαρμογή των δημοσίων πολιτικών. Αντιστοιχούν σε 221 τίτλους προγραμμάτων, εκ των οποίων οι 36 είναι νέοι και προέκυψαν μετά από ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών και υποβολή αντίστοιχων σχεδίων εκπαίδευσης με τη συνεργασία υπηρεσιών και φορέων του δημοσίου. Από το σύνολο των προγραμμάτων, 271 σχετίζονται με την οικονομία και τη δημοσιονομική πολιτική, 245 με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τις νέες τεχνολογίες, 232 με την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια, 167 με τη διοικητική μεταρρύθμιση και την αποκέντρωση, 117 με τη βιώσιμη ανάπτυξη, 112 με την ισότητα ευκαιριών, την υγεία, την κοινωνική αλληλεγγύη και κοινωνική ασφάλιση, ενώ 56 προγράμματα αφορούν σε εισαγωγική εκπαίδευση νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων.
Οι 28 πόλεις όπου πρόκειται να διεξαχθούν οι επιμορφωτικές δράσεις είναι: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Ξάνθη, Δράμα, Σέρρες, Καστοριά, Καβάλα, Ιωάννινα, Κοζάνη, Κατερίνη, Βόλος, Λάρισα, Λαμία, Πάτρα, Τρίπολη, Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Λήμνος, Ρόδος, Ηράκλειο και Χανιά.
Σημειώνεται ότι κάθε υπάλληλος μπορεί να παρακολουθήσει μέχρι πέντε προγράμματα τον χρόνο, τα οποία πρέπει να σχετίζονται με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες της θέσης του ή με τα καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Άοπλοι όλου του κόσμου ενωθείτε!

Συμπληρώθηκαν φέτος δέκα χρόνια από τον θάνατο του Ιταλού φιλοσόφου Νορμπέρτο Μπόμπιο (1909-2004). Μια καλή αφορμή για να ακούσουμε ξανά τη φωνή αυτού του σημαντικού στοχαστή, όπως φτάνει σε μας από μια ομιλία που εκφώνησε.

Η λογική της ισχύος είναι εκείνη των απόλυτων αντιθέσεων, της ασυμβατότητας μεταξύ δύο συστημάτων αξιών ή συμφερόντων, του «ή το ένα ή το άλλο». Ή Ρώμη ή Καρχηδόνα. Αν η Ρώμη νικήσει, δεν θα μείνει ούτε πέτρα στην Καρχηδόνα. Ουαί τοις ηττημένοις! Υπάρχει σε κάθε υποκείμενο της βούλησης για δύναμη η αυταπάτη της τελικής λύσης. Οσοι ανήκουν στη δική μου γενιά έχουν μάθει καλά τι εννοούμε «τελική λύση». Για να αναφέρω ένα επίκαιρο παράδειγμα, αν τεθεί το πρόβλημα της σύγκρουσης μεταξύ του κράτους του Ισραήλ και των Παλαιστινίων ως σχέση ριζικής αντίθεσης, «ή εμείς ή εκείνοι», η τελική λύση θα είναι ή η καταστροφή του κράτους του Ισραήλ ή η εξόντωση των Παλαιστινίων από το κράτος του Ισραήλ. Στο σύμπαν που κυριαρχείται από τη λογική της ισχύος, κάθε συμφωνία συνάπτεται πάντοτε με τον όρο «ούτως εχόντων των πραγμάτων». Αυτό ισοδυναμεί με το να λέμε ότι κάθε σύμφωνο ειρήνης είναι στην πραγματικότητα μια ανακωχή, η οποία διαρκεί μέχρις ότου ένα από τα μέρη θεωρήσει ότι ήλθε η κατάλληλη στιγμή για να επιλύσει τη σύγκρουση με τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο επιλύεται μια ριζική σύγκρουση, με την ολική επίτευξη των δικών του σκοπών και με την εκμηδένιση των σκοπών των άλλων. Υπερβάλλω λίγο, το αναγνωρίζω, ακόμα και με τίμημα να θεωρηθώ προφήτης συμφορών ή, ηπιότερα, ο άνθρωπος που φέρνει κακές ειδήσεις. Το κάνω επειδή το να εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στην ισορροπία του τρόμου, η οποία είναι, προσέξτε, το μοναδικό επιχείρημα που υιοθετούν όσοι υποτιμούν δραστικά τους κινδύνους, είναι ένα λάθος και μια απερισκεψία. Σημαίνει ότι δεν αντιλαμβανόμαστε την τρομερή σοβαρότητα της κατάστασης και συνεπώς δεν είμαστε σε θέση να την αλλάξουμε. Να την αλλάξουμε; Πώς όμως μπορούμε να την αλλάξουμε; Θα πρέπει να ξεκινήσουμε από την παρατήρηση ότι εκείνοι που δεν έχουν όπλα και που δεν προτίθενται να αποκτήσουν, και που ακόμα και αν είχαν δεν θα τα χρησιμοποιούσαν, είναι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων πάνω σε αυτή τη Γη. Με βάση αυτήν την απλή και αδιαμφισβήτητη παρατήρηση, η μοναδική συνταγή σωτηρίας που θα συμβούλευα να προτείνουμε είναι: «Αοπλοι όλου του κόσμου ενωθείτε!».
Οσοι δεν έχουν άλλο όπλο εκτός από τη νοημοσύνη, την ικανότητα να κατανοούν και να αξιολογούν και να επικοινωνούν με τους άλλους μέσω του λόγου οφείλουν να καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη στον διάλογο. Και πρώτα απ’ όλα στον διάλογο με εκείνους που βρίσκονται από την άλλη πλευρά και που μέχρι χτες είχαμε πιστέψει ότι είναι ανίκανοι να σκεφτούν και να συζητήσουν. Είναι δύσκολο, το γνωρίζω. Αλλά για τον άοπλο (και εδώ μιλάω για άοπλους) δεν βλέπω άλλο δρόμο. Χρειάζεται να συμβάλουμε στο να πέσουν τα πολλά τείχη του Βερολίνου, που καθένας μας έχει υψώσει μεταξύ του εαυτού του και όσων σκέφτονται διαφορετικά. Και για να αρχίσουμε, χρειάζεται να αποφεύγουμε να διαιρούμε τον κόσμο σε κόκκινους και μαύρους και, αφού τον έχουμε διαιρέσει, να τασσόμαστε πάντοτε με το μέρος των κόκκινων εναντίον των μαύρων ή με το μέρος των μαύρων εναντίον των κόκκινων. Χρειάζεται να μην αποδεχόμαστε το πνεύμα της σταυροφορίας, να το αφήνουμε στους φανατικούς όλων των αιρέσεων. Η ανεκτικότητα για τις ιδέες των άλλων είναι η πρώτη προϋπόθεση για να αξιώνουμε από τους άλλους τον σεβασμό των δικών μας ιδεών. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι ένας κόσμος διαιρεμένος σε αντιτιθέμενα μέρη, που θεωρούν ότι δεν υπάρχει περιθώριο συμφιλίωσης μεταξύ τους και δεν κατορθώνουν να διαβλέψουν άλλη λύση στον ανταγωνισμό τους εκτός από εκείνη που μπορεί να πηγάσει από τη χρήση της βίας, οδηγείται αργά ή γρήγορα προς την παγκόσμια ανάφλεξη, προς μια πρωτόγνωρη καταστροφή. Μίλησα για τον διάλογο.
Η ηθική του διαλόγου αντιτίθεται διαμετρικά στην ηθική της ισχύος. Κατανόηση εναντίον καταπίεσης. Σεβασμός του άλλου ως υποκειμένου εναντίον της υποβάθμισης του άλλου σε αντικείμενο. Ο διάλογος προϋποθέτει την καλή πίστη και εδραιώνεται μόνο πάνω στη βάση της αναγνώρισης του άλλου ως προσώπου, όχι μόνο με τη νομική έννοια αλλά και με την ηθική. Αντίθετα, η ισχύς αναγνωρίζει μόνον τον εαυτό της. Φυσικά, δεν αρκεί να μιλάς για να κάνεις διάλογο. Και οι ισχυροί μερικές φορές μιλούν μεταξύ τους. Τον λόγο τον χρησιμοποιούν όμως κυρίως για να κρύβουν τις αληθινές τους προθέσεις παρά για να τις εκδηλώνουν, για να εξαπατούν μάλλον παρά για να μεταδίδουν κάποια αλήθεια, ή για να απειλούν, να φοβίζουν, να εκβιάζουν. Και ο λόγος μπορεί να χρησιμοποιείται ως εργαλείο κυριαρχίας. Διαφορετικός θα πρέπει να είναι ο τρόπος με τον οποίο μιλάει εκείνος που κάνει διάλογο, εκείνος που αποδέχεται τον διάλογο ως μέσο επικοινωνίας με τον άλλον. Ο λόγος του διαλεγόμενου ή είναι ένας ορθολογικός λόγος ή δεν υπηρετεί τον σκοπό του. Κινδυνεύει μάλιστα να υπηρετεί τον αντίθετο σκοπό. Ορθολογικός λόγος σημαίνει λόγος συνυφασμένος με επιχειρήματα υπέρ και κατά, κριτικός αλλά ταυτόχρονα διαθέσιμος να υποβληθεί και ο ίδιος σε κριτική, όσο το δυνατόν αντικειμενικός και μη προσωποποιημένος. Ενας λόγος που πρέπει να βασίζεται περισσότερο στην αυστηρότητα του συλλογισμού και στην απόδειξη των γεγονότων και όχι στην επίκληση συναισθημάτων. Και πρέπει να είναι δύσπιστος προς τις απλουστεύσεις, τα ρυθμικά συνθήματα, τις φράσεις που κραυγάζουμε υψώνοντας τις γροθιές μας. Με αυτό δεν θέλω να υποστηρίξω ότι ένας ορθολογικός λόγος δεν πρέπει να επικαλείται αξίες. Υπάρχει μια πρωταρχική αξία, το δικαίωμα στη ζωή, που πρέπει να την έχουμε πάντα υπόψη μας.
Και όταν μιλώ για το δικαίωμα στη ζωή, μιλώ και για το δικαίωμα εκείνων που δεν έχουν ακόμα γεννηθεί, που δεν θα μπορέσουν να γεννηθούν αν συμβεί το πυρηνικό ολοκαύτωμα. Δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες, αλλά ούτε και να αποδεχόμαστε υποτακτικά ένα πεπρωμένο θανάτου. Πριν από λίγο καιρό, στο τέλος ενός συμποσίου για την ποινή του θανάτου, σε έναν συνομιλητή μου που μου είπε ότι όσοι ζητούν την κατάργηση αυτής της ποινής είναι μια μειονότητα λογίων πολύ απομακρυσμένων από τον λεγόμενο «κοινό νου» των ανθρώπων, απάντησα αναφέροντας την αφήγηση για τον αιμοσταγή τύραννο που αναταράζεται πάνω στο κρεβάτι του θανάτου και στους αυλικούς του, που τον ρωτούν γιατί είναι τόσο αναστατωμένος, απαντάει: «Υπάρχουν στο βασίλειό μου τριάντα δίκαιοι που δεν μ’ αφήνουν να κοιμηθώ». Εμείς είμαστε περισσότεροι από τριάντα. Ακόμα και αν ο ύπνος των τυράννων είναι σκληρός σαν την πέτρα, δεν πρέπει να απελπιζόμαστε. Κάποιος από αυτούς ίσως να μας ακούει. Αλλωστε τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών - Θανάσης Γιαλκέτσης
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Γνωρίζετε ποιος μπορεί να σας απαντήσει για θέματα της ΕΕ;

Ζούμε, ταξιδεύουμε, εργαζόμαστε σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουμε διάφορες ερωτήσεις για την εργασία, τη σύνταξη, τα ταξίδια, τα καταναλωτικά μας δικαιώματα. Είμαστε όμως εξοικειωμένοι με τη χρησιμοποίηση των δικτύων πληροφόρησης που μας δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση;
Υπάρχει το δίκτυο πληροφοριών η Ευρώπη σου- Συμβουλές που μπορεί να μας δώσει πολλές απαντήσεις σε ερωτήματα που μας απασχολούν.
"Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" απαντά σε ερωτήματα που υποβάλλουν ιδιώτες, υπήκοοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Νορβηγίας, της Ισλανδίας ή του Λιχτενστάιν, μη Ευρωπαίοι υπήκοοι εφόσον είναι μέλη οικογένειας υπηκόου της ΕΕ ή διαμένουν σε χώρα της ΕΕ, ευρωπαϊκές/εθνικές υπηρεσίες παροχής πληροφοριών και συμβουλών, για λογαριασμό ιδιωτών, επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην ΕΕ.
Στο δίκτυο η Ευρώπη σου- Συμβουλές μπορείτε να υποβάλετε ερωτήσεις σχετικά με πραγματικές (μη υποθετικές) καταστάσεις – ακόμη κι αν πρόκειται για απλή πρόθεση μετακόμισης σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Μπορείτε ακόμη να ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας σε μία ή περισσότερες χώρες της ΕΕ βάσει της ενωσιακής νομοθεσίαςΟι Συνήθεις ερωτήσεις προς το δίκτυο η Ευρώπη σου – Συμβουλές είναι σχετικά με τα δικαιώματά σας όταν ταξιδεύετε, ζείτε, εργάζεστε, συνταξιοδοτείστε ή σπουδάζετε σε άλλη χώρα της ΕΕ, τα δικαιώματα των καταναλωτών στο εσωτερικό της ΕΕ.
ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ ΟΤΙ:
• Το δίκτυο η Ευρώπη σου – Συμβουλές δεν μπορεί να παρέχει συμβουλές σε θέματα που εμπίπτουν αποκλειστικά στην εθνική νομοθεσία, καθώς ασχολείται μόνο με θέματα που εμπίπτουν στην ενωσιακή νομοθεσία
• Δεν μπορεί να παρέχει εξειδικευμένες νομικές συμβουλές ή αναλύσεις εγγράφων ούτε να συναντά αυτοπροσώπως τους χρήστες της υπηρεσίας
• Το δίκτυο η Ευρώπη σου- Συμβουλές δεν μπορεί να υποκαθιστά την παροχή νομικών συμβουλών από δικηγόρο ή να παρέχει νομική εκπροσώπηση
• Δεν μπορεί να αναλαμβάνει υποθέσεις για λογαριασμό των χρηστών της υπηρεσίας ή να προσφεύγει κατά εταιρειών ή δημοσίων αρχών.Το δίκτυο η Ευρώπη σου- Συμβουλές απαντά στις περισσότερες ερωτήσεις.
Ορισμένες όμως δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της υπηρεσίας "Η Ευρώπη σου - Συμβουλές" και συνεπώς δεν μπορούν να απαντηθούν, όπως:
• απλές ερωτήσεις για παροχή πληροφοριών που μπορούν εύκολα να βρεθούν στο Διαδίκτυο
• ερωτήσεις που δεν έχουν διασυνοριακή διάσταση
• ερωτήσεις που αφορούν αποκλειστικά μια εθνική νομοθεσία και όχι την ενωσιακή νομοθεσία
• ερωτήσεις σχετικές με τη χορήγηση επιδοτήσεων ή χρηματοδοτήσεων στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων
• ερωτήσεις που υποβάλλουν κερδοσκοπικές εμπορικές εταιρείες, όπως δικηγορικά γραφεία που ενεργούν εξ ονόματος πελατών τους
Μπορεί όμως να απαντά σε ερωτήσεις, όπως :Μου αρνήθηκαν την εγγραφή στο ελληνικό Τεχνικό Επιμελητήριο και έτσι δεν μπορώ να εργαστώ ως μηχανολόγος μηχανικός με το αιτιολογικό της μη αναγνώρισης των τίτλων σπουδών μου από τη Γαλλία. Ποιά είναι η συμβουλή σας;
Δεν μπορεί όμως να απαντά σε ερωτήσεις, όπως :Έκανα αίτηση δύο φορές στον δήμαρχο της μικρής μου πόλης για την κατασκευή ενός αγροτικού δρόμου που θα εξυπηρετούσε το κτήμα μου στο χωριό, καθώς το ερώτημα αυτό εμπίπτει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών.

Χρύσα Τσιώτση Δικηγόρος chryssa.tsiotsi@gmail.com
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Επιμορφωτικά Προγράμματα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) ανακοινώνει την υλοποίηση του 10ου κύκλου αυτοχρηματοδοτούμενων επιμορφωτικών προγραμμάτων, τα οποία προσφέρονται στους ενδιαφερόμενους για την απόκτηση κατάλληλων δεξιοτήτων και γνώσεων με σκοπό την προαγωγή της επιστημονικής και επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Τα επιμορφωτικά προγράμματα απευθύνονται σε επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και σε όσους ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στα συγκεκριμένα αντικείμενα. Σύμφωνα με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, σε όλα τα Προγράμματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΑΠ (όπως τα συγκεκριμένα επιμορφωτικά προγράμματα), δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής εγγεγραμμένοι φοιτητές σε οποιοδήποτε Πρόγραμμα Σπουδών του ΕΑΠ.
Σε κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα διδάσκουν μέλη ΔΕΠ Ελληνικών και Ξένων Πανεπιστημίων, καθώς επίσης και στελέχη αναγνωρισμένου επιστημονικού και επαγγελματικού κύρους. Ο χώρος και ο χρόνος διεξαγωγής των επιμορφωτικών προγραμμάτων καθορίζεται κατά περίπτωση σε κάθε πόλη ανάλογα και με τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων. Τα εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα διεξάγονται από 7 Φεβρουαρίου 2015 έως 7 Ιουνίου 2015, προσφέρονται με την μεθοδολογία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και είναι διάρκειας 150 ωρών (16 ώρες διδασκαλίας, που παρακολουθούνται δια ζώσης σε 4 συμβουλευτικές συναντήσεις, με τον επιβλέποντα καθηγητή και 134 ώρες μελέτη υλικού, καθώς και εκπόνηση δραστηριοτήτων και γραπτής εργασίας 6 έως 10 σελίδων, που αξιολογείται από τον διδάσκοντα).
Με την λήξη κάθε προγράμματος χορηγείται στους συμμετέχοντες Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Τα προσφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα του 10ου Κύκλου είναι τα εξής:
1. Χρηματοοικονομική Διοίκηση (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
2. Ανάλυση Επενδύσεων (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
3. Χρηματοοικονομική (Γενική) Λογιστική (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
4. Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
5. Λογιστική Εταιρειών (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
6. Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα - Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
7. Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
8. Διοίκηση Επιχειρήσεων (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
9. Διοίκηση Μάρκετινγκ (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)
10. Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (εξ αποστάσεως, διάρκειας 150 ωρών, κόστος συμμετοχής 280 ευρώ)

Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: μέχρι 9/1/2015
Καταβολή Διδάκτρων: μέχρι 20/1/2015
Έναρξη Παρακολούθησης: 7/2/2015

Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τα ανωτέρω προγράμματα θα πρέπει να συμπληρώσουν μέχρι τη Παρασκευή 9/1/2015 την αίτηση που επισυνάπτεται σε αρχείο WORD (.doc) και να την αποστείλουν ηλεκτρονικά (ως συνημμένο αρχείο) στη διεύθυνση eapkatartisi@gmail.com. Όσοι τελικά επιλεγούν (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας) θα κληθούν εντός χρονικού διαστήματος 10 ημερών να καταβάλλουν το αντίτιμο της συμμετοχής τους σε τραπεζικό λογαριασμό του Ειδικού Λογαριασμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Για περισσότερες πληροφορίες (μεθοδολογία εκπαίδευσης, διάρκεια, κόστος συμμετοχής, κ.λπ.) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν:
Ø να επικοινωνούν τηλεφωνικά Δευτέρα έως Παρασκευή (11:00 – 14:00) με την γραμματεία των συγκεκριμένων προγραμμάτων στο τηλ. 210-3689453, ή
Ø να στέλνουν email με τα στοιχεία επικοινωνίας τους στο eapkatartisi@gmail.com, ή
Ø να επισκέπτονται Δευτέρα έως Παρασκευή (11:00 – 14:00) το Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Εφαρμογών Λογιστικής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γρυπάρειο Μέγαρο, Οδός Σοφοκλέους 1, 5ος όροφος, Γραφείο 508, Αθήνα 105 59.
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Δημήτρης Βασιλείου, Καθηγητής Τραπεζικής Διοίκησης, Διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Τραπεζικής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....