Σελίδες

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Ανεργία και ανισότητες στο κέντρο των ανησυχιών για το 2015

Η ανεργία και οι αυξανόμενες ανισότητες μεταξύ των πλουσίων και των φτωχών βρίσκονται στο κέντρο των ανησυχιών των ηγετών για το 2015, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη με τίτλο «Προοπτικές της παγκόσμιας ατζέντας» που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, η έδρα του οποίου βρίσκεται στη Γενεύη.
Οι ανησυχίες αυτές βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις του καταλόγου με τις 10 κύριες τάσεις που αναμένουν για το 2015 αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις στον κόσμο και ερωτήθηκαν από το Φόρουμ.
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ οργανώνει κάθε χρόνο τον Ιανουάριο το Φόρουμ του Νταβός, το ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας οικονομικής και πολιτικής ελίτ.
Συνολικά 1.800 ειδικοί του Φόρουμ ερωτήθηκαν σχετικά με τις ανησυχίες των ηγετών για τους 12 με 18 επόμενους μήνες.
Πέρυσι οι δύο κύριες ανησυχίες των ηγετών ήταν οι εντάσεις στη Συρία και τη Βόρεια Αφρική, καθώς και το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών.
«Η σημασία που αποδίδεται στην ανισότητα και την ανεργία», που είναι πρώτες στον φετινό κατάλογο, «δείχνει πως αυτές οι ανησυχίες επιδεινώθηκαν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», αναφέρει το Φόρουμ.
Οι ειδικοί αναφέρουν επίσης πως δύο τάσεις έκαναν την εμφάνισή τους σ” αυτή την ετήσια μελέτη για πρώτη φορά αφότου άρχισε, το 2010. Πρόκειται για την ενίσχυση του γεωστρατηγικού ανταγωνισμού (4η θέση), όπως οι αυξανόμενες εντάσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Ρωσία, και την άνοδο του εθνικισμού (8η θέση).
Εξάλλου η έλλειψη ηγεσίας πρόκειται να επιδεινωθεί το 2015, σύμφωνα μ” αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις. Τοποθετούν την ανησυχία αυτή στην 3η θέση, από την 7η στην οποία βρισκόταν το 2014.
Αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις ανησυχούν επίσης σχετικά με το περιβάλλον.
Έτσι η επιδείνωση της ρύπανσης στις αναπτυσσόμενες χώρες βρίσκεται στην 6η θέση, ακριβώς μπροστά από τον πολλαπλασιασμό των ακραίων μετεωρολογικών φαινομένων.
Ο φόβος της λειψυδρίας βρίσκεται στην 9η θέση, μπροστά από την αυξημένη σημασία της υγείας για την οικονομία, κάτι που καταδεικνύει «τη σχέση ανάμεσα σ” έναν πληθυσμό με καλή υγεία και μια υγιή οικονομία».
Το σημείο αυτό υπογραμμίζει την ανησυχία για τις λοιμώδεις νόσους, σύμφωνα με το Φόρουμ, σ” ένα πλαίσιο παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης η οποία συνδέεται με την επιδημία του ιού Έμπολα.
Το Φόρουμ κατέταξε επίσης αυτές τις τάσεις για το 2015 αναλόγως γεωγραφικής περιοχής.
Στην Ευρώπη, τα πρόσωπα που λαμβάνουν τις αποφάσεις θέτουν επικεφαλής των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν για το 2015 την ενθάρρυνση της οικονομικής ανάπτυξης και της καινοτομίας, την ανεργία των νέων και τις σχέσεις ΕΕ-Ρωσίας.
Στη Βόρεια Αμερική, αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις έθεσαν επικεφαλής των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν για το 2015 τη μείωση των ανισοτήτων, τις γεωπολιτικές ανακατατάξεις και την κλιματική αλλαγή.
Στην Ασία, οι προτεραιότητες αυτών που αποφασίζουν είναι οι γεωπoλιτικές εντάσεις, οι διαρθρωτικές οικονομικές μεταρρυθμίσεις και η διαχείριση του αυξανόμενου εξαστισμού.
Στη Λατινική Αμερική, οι κύριες προκλήσεις είναι η διαφθορά, η εκπαίδευση και οι αυξανόμενες ανισότητες.
Στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, η επίμονη ανεργία των νέων, οι πολιτικές μεταβάσεις και οι κοινωνικές εντάσεις έρχονται επικεφαλής του καταλόγου με τις προκλήσεις του 2015.
Τέλος στην υποσαχάρια Αφρική η εκπαίδευση, η χρηστή διακυβέρνηση και οι υποδομές είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Αξιολόγηση δομών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β' βαθμού

Το θέμα της αξιολόγησης των δομών των Αιρετών Περιφερειών επαναφέρει το Υπουργείο Εσωτερικών που ζητεί από τους φορείς μέχρι τις 15 Νοεμβρίου να έχουν στείλει στοιχεία σύμφωνα με τον πρότυπο Οδηγό προσαρμογής των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας που τους κοινοποιεί.
Αναλυτικά αναφέρει:
Η μεταρρύθμιση που επετεύχθη μέσω του προγράμματος «Καλλικράτης» (ν.3852/2010), θεμελίωσε, ομολογουμένως, μια νέα αρχιτεκτονική για την τοπική αυτοδιοίκηση. Από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή όμως το πρόγραμμα «Καλλικράτης» έως σήμερα η μορφή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για την οργάνωση και λειτουργία των ΟΤΑ έχει αλλάξει, κατόπιν πληθώρας νομοθετημάτων, είτε συστηματικού, είτε αποσπασματικού χαρακτήρα που επέφεραν σημαντικές αλλαγές.
Στην προσπάθεια περαιτέρω προαγωγής της κοινωνικής ευημερίας και της συνοχής του κοινωνικού ιστού της χώρας η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο πνεύμα αυτό, κρίνεται σκόπιμη η επαναξιολόγηση των δομών των ΟΤΑ Β' Βαθμού, προκειμένου να οδηγήσουν στην τροποποίηση των οικείων οργανισμών τους, με γνώμονα τον εξορθολογισμό στη διάρθρωση των οργανωτικών τους δομών, τη μέγιστη αξιοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού και τη βέλτιστη διαχείριση των πόρων.
Κατά συνέπεια, κύριο ζητούμενο της σχετικής διαδικασίας είναι:
α) η αξιολόγηση των δομών, μέσω της επικαιροποίησης των υφιστάμενων οργανισμών σύμφωνα με τα νέα δεδομένα,
β) η καταγραφή του υφιστάμενου προσωπικού,
γ) η εκτίμηση των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδοτήσεων σε χρονικό ορίζοντα τριών (3) ετών και
δ) η εκτίμηση αναγκών στελέχωσης σε χρονικό ορίζοντα τριών (3) ετών.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω διαδικασία αξιολόγησης δεν συνδυάζεται σε καμία περίπτωση με απόλυση υπαλλήλων ή περιορισμό οποιουδήποτε δικαιώματος τους. Αντίθετα, αποσκοπεί στην αρτιότερη και ορθολογικότερη οργάνωση των Περιφερειών, προκειμένου να μπορέσουν μέσα από το νέο ΕΣΠΑ να αντλήσουν πόρους, οι δε Περιφερειάρχες, οι οποίοι έχουν μπροστά τους μια ολόκληρη θητεία να έχουν στη διάθεση τους ένα σύγχρονο διοικητικό μοντέλο που θα αποτελέσει βασικό εργαλείο στο έργο τους.
Προς υποβοήθηση και διευκόλυνση των Υπηρεσιών σας, αποστέλλεται συνημμένα πρότυπο Οδηγού προσαρμογής των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας, το οποίο θα πρέπει να αποσταλεί συμπληρωμένο στην Υπηρεσία μας, συνοδευόμενο από τυχόν σχόλια του φορέα σας το αργότερο έως τη 15η Νοεμβρίου 2014.
Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στον οποίο κοινοποιείται τον παρόν, παρακαλείται να μεριμνήσει για την αποστολή των αιτηθέντων στοιχείων στο Υπουργείο Εσωτερικών στην ανωτέρω προθεσμία.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ & ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
1 Μέρος Α : Αξιολόγηση των δομών της Περιφέρειας
1.1 Εισαγωγή
1.2 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργανωτικής δομής
1.3 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της στελέχωσης της Περιφέρειας
1.4 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργάνωσης και στελέχωσης των Νομικών προσώπων
2 Μέρος Β : Σχέδιο αναδιοργάνωσης και στελέχωσης των δομών της Περιφέρειας
2.1 Πρόταση για το νέο οργανόγραμμα της Περιφέρειας
2.2 Σχέδιο στελέχωσης των περιφερειακών ενοτήτων

Εισαγωγή
Όπως γνωρίζετε, με την έκδοση των δεκατριών (13) Προεδρικών Διαταγμάτων κατ' εφαρμογή του άρθρου 241, παράγραφος 7 του ν.3852/2010 καταρτίστηκαν και εφαρμόστηκαν οι νέοι Οργανισμοί Εσωτερικής Υπηρεσίας των Περιφερειών. Οι ανωτέρω Οργανισμοί εφαρμόζονται από 1-1-2011. Ωστόσο, έως σήμερα έχουν επέλθει αρκετές αλλαγές όσον αφορά την άσκηση των αρμοδιοτήτων σας. Ειδικότερα, έχουν λάβει χώρα τροποποιήσεις σε όλους τους νευραλγικούς τομείς που διέπουν το πρόγραμμα «Καλλικράτης», όπως Γεωργίας - Κτηνοτροφίας - Αλιείας, Φυσικών Πόρων - Ενέργειας - Βιομηχανίας, Απασχόλησης - Εμπορίου -Τουρισμού, Μεταφορών - Επικοινωνιών, Έργων - Χωροταξίας -Περιβάλλοντος, Υγείας, Παιδείας - Πολιτισμού - Αθλητισμού, καθώς και Πολιτικής Προστασίας και Διοικητικής Μέριμνας. Σταχυολογούνται εξ αυτών οι αρμοδιότητες σχετικά με τη διαχείριση των υδάτων, οι οποίες ανατίθενται πλέον στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (ν. 4117/2013), οι διατάξεις αναφορικά με τη μεταφορά μαθητών από τον τόπο διαμονής στο σχολείο φοίτησης, η μεταφορά αρμοδιοτήτων σχετικά με τις λαϊκές αγορές στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης (ν.4264/2014), η απλούστευση διοικητικών διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος Θεάτρου και Κινηματογράφου, κατόπιν συνεργασίας μεταξύ των Υπουργείων Εσωτερικών, Πολιτισμού & Αθλητισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Υγείας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΚΥΑ ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.21/31600/09.12.2013) και η κατάργηση του Ν.Π.Δ.Δ. «Οργανισμός Κωπάΐδας» με ταυτόχρονη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, κτλ.
Η έκθεση αξιολόγησης προτείνεται να διαρθρωθεί σε δύο μέρη με τα ακόλουθα κεφάλαια :
ΜΕΡΟΣ Α : Αξιολόγηση των δομών της Περιφέρειας
1. Εισαγωγή
2. Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργανωτικής δομής
3. Αποτύπωση - Αξιολόγηση της στελέχωσης της Περιφέρειας
4. Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργάνωσης και στελέχωσης των Νομικών προσώπων

ΜΕΡΟΣ Β : Σχέδιο αναδιοργάνωσης και στελέχωσης των υπηρεσιών της Περιφέρειας
1. Προτάσεις για το νέο οργανόγραμμα της Περιφέρειας
2. Σχέδιο στελέχωσης των περιφερειακών ενοτήτων

1 Μέρος Α : Αξιολόγηση των δομών της Περιφέρειας
1.1 Εισαγωγή
Στην ενότητα αυτή γίνεται σύντομη περιγραφή των στόχων της αξιολόγησης.
1.2 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργανωτικής δομής
Στην ενότητα αυτή διενεργούνται οι ακόλουθες εργασίες :
■ Αποτύπωση του υφιστάμενου σήμερα οργανογράμματος του φορέα
■ Εντοπισμός προβλημάτων / αδυναμιών
■ Προσδιορισμός προτεραιοτήτων
Προκειμένου να αξιολογηθεί η Οργανωτική δομή είναι σκόπιμο να λάβετε υπόψιν σας τα ακόλουθα ζητήματα : Οργανόγραμμα
■ Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της προβλεπόμενης στον ΟΕΥ οργανωτικής δομής των υπηρεσιών και της δομής που υφίσταται στην πράξη ; Εάν ναι, μήπως οι διαφορές οφείλονται στην επιλογή «μεγάλου» οργανογράμματος στον ΟΕΥ αναντίστοιχου με το μέγεθος του προσωπικού της Περιφέρειας;
■ Υπάρχουν Διευθύνσεις με πολύ μικρό αριθμό Τμημάτων (πχ 1-2 Τμήματα);
■ Υπάρχουν Τμήματα με πολύ μικρό αριθμό προσωπικού (πχ 0-1 άτομα);
■ Το οργανόγραμμα δίνει την εντύπωση ενός αθροίσματος πολλών μικρών αυτοτελών μονάδων;
■ Μήπως χρειάζεται να ανακατανεμηθούν οι αρμοδιότητες σε ορισμένα Τμήματα;
■ Υπάρχουν στο προσωπικό της Περιφέρειας άτομα με τα κατάλληλα προσόντα ώστε να μπορούν να στελεχώσουν όλες τις θέσεις προϊσταμένων;
Συγχώνευση οργανικών μονάδων
■ Είναι δυνατόν κάποιες οργανικές μονάδες ή συγκεκριμένες αρμοδιότητες να συγχωνευθούν ή να μεταφερθούν σε άλλη μονάδα, προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας;

Συντονισμός
■ Είναι συχνές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες παρουσιάζονται προβλήματα έλλειψης συντονισμού, στεγανών, κακής επικοινωνίας και τριβών μεταξύ των διαπεριφερειακών υπηρεσιών. Πως θα αντιμετωπιστούν τα προηγούμενα προβλήματα έλλειψης συντονισμού;
■ Αξιοποιούνται υποστηρικτικά όργανα συντονισμού (π.χ. Επιτροπές, Συμβούλια) και Ομάδες Εργασίας με προσωπικό από διαφορετικά Τμήματα;
1.3 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της στελέχωσης της Περιφέρειας
Στην ενότητα αυτή διενεργούνται οι ακόλουθες εργασίες :
■ Αποτύπωση της υπάρχουσας στελέχωσης (συνοπτικός πίνακας)
■ Εντοπισμός προβλημάτων /αδυναμιών σχετικά με την στελέχωση ανά υπηρεσία - Ιεράρχηση προτεραιοτήτων
■ Δυνατότητες για καλλίτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού Προκειμένου να αξιολογηθεί η στελέχωση είναι σκόπιμο να λάβετε υπόψιν σας τα ακόλουθα ζητήματα :
Καταλληλότητα του υφιστάμενου προσωπικού
■ Οι κλάδοι / ειδικότητες και τα προσόντα του υπάρχοντος προσωπικού αντιστοιχούν στις απαιτήσεις των λειτουργιών της Περιφέρειας; Οι θέσεις εργασίας είναι στελεχωμένες με το κατάλληλο προσωπικό;
■ Υπάρχουν ειδικότητες που απουσιάζουν εντελώς; Υπάρχει ανάγκη για αλλαγή στη σύνθεση των κλάδων / ειδικοτήτων του προσωπικού;

Κατανομή του προσωπικού
■ Ως προς τη κατανομή του υπάρχοντος προσωπικού της Περιφέρειας στις οργανικές μονάδες: Υπάρχουν υπέρ ή υπό στελεχωμένες μονάδες;
Ανάγκες στελέχωσης
■ Επαρκεί ποσοτικά το υφιστάμενο προσωπικό της Περιφέρειας για :
- την κάλυψη των σημερινών αναγκών;
- την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών;
■ Ποιες είναι οι κυριότερες ανάγκες στελέχωσης της Περιφέρειας με μόνιμο προσωπικό; (αριθμός του αναγκαίου προσωπικού κατά επίπεδο εκπαίδευσης και ειδικότητα)
■ Ποιες είναι οι συνήθεις ανάγκες στελέχωσης με έκτακτο προσωπικό; Για ποιες δραστηριότητες; Κάθε πότε;

Μετακινήσεις προσωπικού
■ Ποιες από τις προηγούμενες ανάγκες στελέχωσης είναι δυνατόν να καλυφθούν χωρίς να γίνουν νέες προσλήψεις; π.χ. μέσω εσωτερικών μετακινήσεων από άλλες υπηρεσίες;
■ Υπάρχει προσωπικό για το οποίο είναι σκόπιμη η αλλαγή κλάδου προκειμένου να καλύψει τρέχουσες ή μελλοντικές υπηρεσιακές ανάγκες; (πχ μετατάξεις από κλάδο σε κλάδο, μετατάξεις σε ανώτερο κλάδο, κτλ)
■ Πόσοι υπάλληλοι ανήκουν στην δύναμη της Περιφέρειας αλλά δεν εργάζονται πια εκεί λόγω απόσπασης;

Χρήση ΤΠΕ
■ Ποσοστό των υπαλλήλων που είναι χρήστες συστημάτων ΤΠΕ
■ Επίπεδο εκπαίδευσης των υπαλλήλων σε συστήματα ΤΠΕ. Επιμόρφωση του προσωπικού
■ Ποιες από τις προηγούμενες ανάγκες στελέχωσης είναι δυνατόν να καλυφθούν μέσω
επιμόρφωσης του υπάρχοντος προσωπικού; ■ Ασκείται συστηματική πολιτική επιμόρφωσης και ανάπτυξης του προσωπικού της Περιφέρειας;

1.4 Αποτύπωση - Αξιολόγηση της οργάνωσης και στελέ/ωσης των Νομικών προσώπων
Στην ενότητα αυτή διενεργούνται οι ακόλουθες εργασίες :
■ Αποτύπωση του υφιστάμενου σήμερα οργανογράμματος και της υπάρχουσας στελέχωσης
■ Εντοπισμός προβλημάτων / αδυναμιών σχετικά με την οργάνωση και τη στελέχωση των Νομικών προσώπων
■ Προσδιορισμός προτεραιοτήτων
Προκειμένου να εντοπιστεί η μη ικανοποιητική κατανομή αρμοδιοτήτων στις περιφερειακές υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα, χρήσιμο είναι να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα :
■ Παρατηρείτε επικαλύψεις μεταξύ των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών της Περιφέρειας με τα νομικά τους πρόσωπα;
■ Αναφέρατε συνήθεις περιπτώσεις κατά τις οποίες παρουσιάζονται προβλήματα έλλειψης συντονισμού, στεγανών, κακής επικοινωνίας και τριβών μεταξύ των υπηρεσιών της Περιφέρειας και των Νομικών προσώπων της. Πού οφείλονται τα προηγούμενα προβλήματα έλλειψης συντονισμού;
■ Μήπως είναι σκόπιμη η συγχώνευση ορισμένων λειτουργιών των Νομικών προσώπων στην Περιφέρεια;

2 Μέρος Β : Σχέδιο αναδιοργάνωσης και στελέχωσης των δομών της Περιφέρειας
2.1 Πρόταση για το νέο οργανόγραμμα της Περιφέρειας
Στην ενότητα αυτή καλείστε να διατυπώσετε πρόταση για τη νέα οργανωτική δομή των περιφερειακών υπηρεσιών.
Ο σχεδιασμός του οργανογράμματος περιλαμβάνει:
■ Την ομαδοποίηση των λειτουργιών της Περιφέρειας σε οργανικές μονάδες
■ Τον καθορισμό των ιεραρχικών επιπέδων.
■ Τη διαμόρφωση των μηχανισμών συντονισμού.
Το οργανόγραμμα εκτός από τις κεντρικές υπηρεσίες θα προβλέπει και τις αναγκαίες αποκεντρωμένες υπηρεσίες (περιφερειακές ενότητες) που θα πρέπει να λειτουργούν στην Περιφέρεια.
Στη συνέχεια διατυπώνονται οι βασικές κατευθύνσεις αναδιοργάνωσης των περιφερειακών υπηρεσιών.
1. Σαφής οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών
2. Αποφυγή του κατακερματισμού και της πολυδιάσπασης των υπηρεσιών
3. Δημιουργία λιτών δομών με τα απολύτως αναγκαία ιεραρχικά επίπεδα
4. Χωρική αποκέντρωση των περιφερειακών υπηρεσιών.
5. Στελέχωση της κορυφής της διοικητικής πυραμίδας (ρόλοι Γενικού Γραμματέα και Γενικού Διευθυντή)
6. Οι νέες οργανικές θέσεις θα πρέπει να αφορούν κυρίως σε εξειδικευμένα στελέχη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ)
7. Ανάπτυξη οριζόντιων μηχανισμών συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών
8. Αποτελεσματικός συντονισμός και επίτευξη συμπληρωματικότητας μεταξύ των περιφερειακών υπηρεσιών με τα νομικά τους πρόσωπα
Προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας είναι σκόπιμη η συγχώνευση οργανικών μονάδων, η αύξηση του εύρους εποπτείας των προϊστάμενων και επομένως η μείωση του αριθμού των Τμημάτων και Διευθύνσεων.

2.2 Σχέδιο στελέχωσης των περιφερειακών ενοτήτων
Στην παρούσα ενότητα καλείστε να διατυπώσετε εκτίμηση αναφορικά με τις αποχωρήσεις που θα επέλθουν λόγω συνταξιοδοτήσεων, καθώς και τις ανάγκες της Περιφέρειας σε προσωπικό, κατά κλάδο και ειδικότητα, σύμφωνα με τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις σε ορίζοντα τριετίας.

Πηγή:http://sypeilias.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Στην 91η θέση παγκοσμίως η Ελλάδα για την ισότητα των φύλων

Σε σύνολο 142 χωρών παγκοσμίως η Ελλάδα τοποθετείται στην 91η θέση όσον αφορά την ισότητα των φύλων, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, που παρουσιάζει αποκλειστικά το Tvxs.gr. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις πρώτες δέκα θέσεις συμπεριλαμβάνονται χώρες όπως η Ρουάντα, η Νικαράγουα και οι Φιλιππίνες.
Η έκθεση για να καταλήξει σε κατάταξη των χωρών λαμβάνει υπόψιν την οικονομική συμμετοχή των δυο φύλων στο νοικοκυριό και τις δυνατότητες εξέλιξης, το επίπεδο εκπαίδευσης, την υγεία και την πολιτική παρουσία μέσα στην κοινωνία. Με το «0» να αντιστοιχεί στην απόλυτη ανισότητα και το «1» στην απόλυτη ισότητα (καμία χώρα δεν το αγγίζει) η Ελλάδα βαθμολογείται με 0,678.
Οι άντρες υπερέχουν σε όλα έναντι των γυναικών εκτός από την συμμετοχή στην εκπαίδευση των νέων και στο προσδόκιμο επιβίωσης. Άντρες και γυναίκες είναι ίσοι μόνο στον χαρακτήρα της επαγγελματικής ενασχόλησης (επιστήμονες και χειρώνακτες). Σχεδόν απόλυτη ισότητα καταγράφεται στους τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας (0,995 και 0,979 αντίστοιχα). Μέτρια επίπεδα ισότητας εμφανίζονται όσον αφορά τα οικονομικά (0,643) και σχεδόν απόλυτη ανισότητα όσον αφορά την πολιτική παρουσία (0,096). Σημειώνεται ότι στην 92η θέση βρίσκεται η αφρικανική Ζουαζιλάνδη και στην 90η η Σλοβακία.

Η πρώτη δεκάδα
Οι χώρες που επιτυγχάνουν την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των φύλων είναι κατά σειρά οι εξής:

Ισλανδία
Φινλανδία
Νορβηγία
Σουηδία
Δανία
Νικαράγουα
Ρουάντα
Ιρλανδία
Φιλιππίνες
Βέλγιο

Η Ισλανδία επιτυγχάνει απόλυτη ισότητα όσον αφορά την εκπαίδευση, σχεδόν απόλυτη όσον αφορά την υγεία (0,965), πολύ σημαντική αναφορικά με την οικονομική δραστηριότητα (0,817) και τέλος αξιοσημείωτη πολιτική παρουσία των γυναικών (0,655).

Ο ευρωπαϊκός Νότος
Στον λεγόμενο με όρους ευρωκρίσης «ευρωπαϊκό νότο» η Ελλάδα είναι τελευταία. Της Ελλάδος προηγούνται η Ιταλία στην 69η θέση, η Πορτογαλία στην 39η και η Ισπανία στην 29η θέση.
Παρά τα μέτρα λιτότητας και στην Πορτογαλία και στην Ισπανία τα επίπεδα ισότητας είναι μεγαλύτερα όσον αφορά την οικονομική δραστηριότητα (0,719 και 0,647 αντίστοιχα). Περισσότερες γυναίκες συμμετέχουν ενεργά στην πολιτική επίσης (0,212 και 0,314 αντίστοιχα).
Συγκριτικά, προηγούνται μεταξύ άλλων η Βρετανία στην 26η θέση, η Γαλλία στην 16η, και η Γερμανία στην 12η. Ειδικότερα, στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης η ισότητα όσον αφορά τα οικονομικά είναι μεγάλη (0,739) όπως και η πολιτική παρουσία (0,4).
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι με τους ουραγούς. Σε σύνολο 28 κρατών-μελών βρίσκεται στην 24η θέση ακολουθούμενη κατά αρνητική σειρά από την Ουγγαρία (93η θέση), την Κύπρο (95η θέση), την Τσεχία (96η θέση) και την Μάλτα (99η θέση).

Στον κόσμο
Σε παγκόσμιο επίπεδο παρατηρείται πως στην πλειονότητα των 142 κρατών επιτυγχάνεται σχεδόν απόλυτη ισότητα στους τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας. Σε κράτη της Αφρικής ή της Ασίας υπάρχει μερική ανισότητα όσον αφορά την εκπαίδευση, βέβαια.
Οι μεγαλύτερες διαφορές καταγράφονται στον οικονομικό τομέα και στην πολιτική. Στις αναπτυσσόμενες χώρες και τις χώρες της Αφρικής η ισότητα είναι μεγαλύτερη όσον αφορά την οικονομική δραστηριότητα, ενώ σε χώρες ανδροκρατούμενες, όπως τα εμιράτα, ή ισλαμιστικές, όπως το χαλιφάτο του Μπρουνέι και το Ιράν, καταγράφεται σχεδόν απόλυτη ανισότητα στην πολιτική παρουσία.
Κατά μέσο όρο, παγκοσμίως η συμμετοχή γυναικών στην οικονομική δραστηριότητα καταγράφει μια μερική ισότητα με αυτή των ανδρών (0,596). Η πρόσβαση και η απόλαυση της εκπαίδευσης όπως και η υγεία καταγράφουν σχεδόν απόλυτη αντιστοιχία μεταξύ των δυο φύλων (0,935 και 0,960 αντίστοιχα). Σε πολιτικό επίπεδο, οι γυναίκες είναι απούσες αφού το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ βαθμολογεί τον τομέα με 0,214.
Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, με την κλίμακα του «0» ως απόλυτη ανισότητα και του «1» ως απόλυτη ισότητα, οι σχέσεις ανδρών και γυναικών βαθμολογούνται με 0,67 – κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν πολλά βήματα ακόμη να γίνουν.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Γιατί πρέπει να κάνεις συχνά διαλείμματα από την εργασία σου

Αν το αφεντικό σας λοξοκοιτάει κάθε φορά που σηκώνεστε από την καρέκλα, για να κάνετε ένα διάλειμμα... σταθείτε στο...ύψος σας και ενημερώστε τον ότι... το κάνετε για το καλό της εταιρείας.
Κι αν σας κοιτάξει περίεργα, πείτε του ότι "το λέει και η επιστήμη!".

Η «μαγική» αναλογία εργασίας-ξεκούρασης
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας businessinsider.com, ο επιχειρηματικός όμιλος Draugiem Group διεξήγαγε πρόσφατα ένα πείραμα -χρησιμοποιώντας την εφαρμογή παρακολούθησης χρόνου DeskTime - για να διαπιστώσει ποιες συνήθειες ή πρακτικές επηρέαζαν την απόδοση των πιο παραγωγικών του υπαλλήλων.
Οι ιθύνοντες της εταιρείας ανακάλυψαν, ότι το μυστικό αύξησης της παραγωγικότητας των καλύτερων στελεχών δεν έγκειτο σε κάτι που έκαναν, αλλά σε κάτι που... δεν έκαναν!
Για να το θέσουμε πιο απλά... οι πιο παραγωγικοί υπάλληλοι... δεν δούλευαν όλη την ώρα! Διαπίστωσαν με άλλα λόγια, ότι τα συχνά διαλείμματα ήταν η "μυστική συνταγή" της εντυπωσιακής απόδοσής τους! Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνά τους, η ιδανική αναλογία εργασίας-ξεκούρασης ήταν 52 λεπτά αφοσιωμένης εργασίας, ακολουθούμενα από 17 λεπτά "ανάρρωσης".
Φαίνεται, λοιπόν, ότι το μυστικό της υψηλής παραγωγικότητας στη διάρκεια μιας ημέρας, δεν είναι να δουλεύει κανείς περισσότερο, αλλά να εργάζεται "έξυπνα": δηλαδή να κάνει συχνά διαλείμματα.

Η σημασία της ξεκούρασης
Δεν είναι λίγες οι εταιρείες του εξωτερικού (π.χ. Google), που επενδύουν πολλά στη σωστή διαρρύθμιση και διακόσμηση του εργασιακού περιβάλλοντος που προσφέρουν στους υπαλλήλους τους, για να βελτιώσουν την απόδοσή τους.
Τέλος, πληθώρα επιστημόνων και ειδικών έχουν καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα/συμβουλή: η εντατική εργασία "πασπαλισμένη" με συχνά διαλείμματα αυξάνει την παραγωγικότητα.

Πηγή: 24wro.blogspot.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Άν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι


Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι θα έχτιζαν για τα μικρά ψαράκια στή θάλασσα τεράστια κλουβιά και θα έβαζαν μέσα διάφορες τροφές, φυτα καθώς και ζωντανά, θα φρόντιζαν τα κλουβιά να έχουν πάντα καθαρό νερό και γενικά θα τα εφοδίαζαν με διάφορες εγκαταστάσεις υγιεινής. “Όταν λόγου χάρη ένα ψαράκι τραυμάτιζε την ουρά τον, οι καρχαρίες θα του έβαζαν αμέσως έναν επίδεσμο μην τυχόν και ψοφήσει και το χάσουν πριν την ώρα του, Έπειτα για να μη μελαγχολούν τα ψαράκια θα οργάνωναν κατα διαστήματα στη θάλασσα μεγάλες γιορτές, γιατί τα κεφάτα ψαράκια είναι πιο νόστιμα από τα θλιμμένα. Τούτα τα μεγάλα κλουβιά θα είχαν βέβαια και τα σχολειά τους. Εκεί τα ψαράκια θα μάθαιναν πώς να κολυμπάνε στο στόμα τού καρχαρία, θα έπρεπε λόγου χάρη να μάθουν γεωγραφία για να μπορούν να βρίσκουν τους μεγάλους καρχαρίες όταν αυτοί κάπου θα τεμπελιάζουν.
Βέβαια το σπουδαιότερο θα ήταν η ηθική διάπλαση των μικρών ψαριών. Θα τους μάθαιναν ότι για ένα ψαράκι δεν υπάρχει μεγαλύτερη και ωραιότερη αρετή από το να θυσιάζεται πρόθυμα κι ότι όλα τα ψαράκια θα έπρεπε να πιστεύουν τυφλά στους καρχαρίες προπαντός όταν αυτοί τους λένε ότι θα φροντίσουν για ένα ωραίο μέλλον. Θα έδιναν στα ψαράκια να καταλάβουν πώς αυτό το ωραίο μέλλον τότε μόνο θα είναι εξασφαλισμένο ήταν εκείνα μάθουν να υπάκουνε.
Τα ψαράκια θα έπρεπε να φυλάγονται από κάθε λογής ταπεινές, εγωιστικές και μαρξιστικές διαθέσεις κι αν τύχαινε κανένα από δαύτα να φανερώσει τέτοιες αδυναμίες τ’ άλλα ψαράκια θα έπρεπε να τ’ αναφέρουν αμέσως στους καρχαρίες. “Αν οί καρχαρίες ήταν άνθρωποι θα έκαναν βέβαια μεταξύ τους και διάφορους πολέμους γιά να κυριέψουν ξένα κλουβιά και ξένα ψαράκια.
Στους πολέμους αυτούς ο κάθε καρχαρίας θα πολεμούσε με τα δικά του ψαράκια, θα μάθαιναν στα ψαράκια ότι ανάμεσα σ’ αυτά και τα ψαράκια των άλλων καρχαριών υπάρχει τεράστια διαφορά. Τα ψαράκια, θα τους έλεγαν, είναι ως γνωστό βουβά, σωπαίνουν ωστόσο σαι ολότελα διαφορετικές γλώσσες γιαυτό και είναι αδύνατο να καταλάβει το ένα τ’ άλλο. Σε κάθε ψαράκι πού θα σκότωνε μερικά εχθρικά ψαράκια πού σωπαίνουν & άλλη γλώσσα, θα καρφίτσωναν κι άπονα παράσημο από φύκι και θα τού έδιναν τον τίτλο του ήρωα. Αν βέβαια οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι θα είχαν και τη δική τους τέχνη, θα είχαν ωραίους πίδακες πού θα παράσταιναν τα δόντια των καρχαριών με θαυμάσια χρώματα, και τα στόματα τους θα ήταν σαν τους κήπους της Βαβυλώνας όπου μπορεί να κάνει κανείς τρελό σεργιάνι. Τα θέατρα στο βυθό θα έδειχναν πώς ηρωικά ψαράκια μέ την μπάντα μπροστά θα ορμούσαν μαγεμένα και νανουρισμένα με τις πιο όμορφες σκέψεις στο στόμα τών καρχαριών. Δε θα έλειπε βέβαια και ή θρησκεία αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι. Αυτή θα δίδασκε οτι τα ψαράκια μονάχα στην κοιλιά των καρχαριών θ’ άρχιζαν να γεύονται την αληθινή ζωή. Έξαλλου άν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι δλα τα ψαράκια δέ θα ήταν πια Ίσα κι όμοια όπως συμβαίνει σήμερα. Μερικά από δαύτα θα αποκτούσαν αξιώματα και θα τα τοποθετούσαν πάνω από τ’ άλλα ψαράκια. “Όσα μάλιστα είναι λίγο πιο μεγάλα θα είχαν το λεύτερο να τρώνε τα πιο μικρά. Αυτό θα ήταν άλλωστε ευχάριστο για τους καρχαρίες γιατί έτσι εκείνοι δε θα χρειάζονταν πια παρά να καταπίνουν συχνότερα πιο μεγάλες μπουκιές. Και τα πιο μεγάλα ψαράκια, αυτά πού θα είχαν τις ψηλές θέσεις, θα φρόντιζαν για την τάξη ανάμεσα στα ψαράκια και θα γίνονταν δάσκαλοι, αξιωματικοί και μηχανικοί στα ψαροκλουβιά.
Μπρέχτ

Πηγή: http://thenetwar.com
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Με την ψυχή τους «πληρώνουν» οι Έλληνες τα μνημόνια

Με την ίδια τους τη ψυχή φαίνεται πως «πληρώνουν» οι Έλληνες την οικονομική κρίση και τη συνεχώς αυξανόμενη ανεργία, με όσα προβλήματα αυτή προκαλεί.Με το εισόδημά να έχει περικοπεί δραματικά, για όσους «προνομιούχους» έχουν εργασία,... και τις κοινωνικές παροχές να είναι, επί της ουσίας, ανύπαρκτες ελέω μνημονίου, ολοένα και περισσότεροι ειδικοί προειδοποιούν για τη συνεχή αύξηση των ψυχικών διαταραχών.Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, οι κλήσεις στις τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής στήριξης ακολουθούν ανοδική πορεία, με θεματολογία σχετική με οικονομικά προβλήματα και δυσκολίες στον τομέα της εργασίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 27% των κλήσεων τα αιτήματα για παροχή ψυχολογικής βοήθειας συνδέονται με την οικονομική κρίση, την ανεργία και τη δυσχερή κατάσταση που επικρατεί στον εργασιακό τομέα.
Μάλιστα, από τα στοιχεία της «Γραμμής Βοήθειας» προκύπτει ότι η οικονομική κρίση πλήττει σε ψυχολογικό επίπεδο περισσότερο τους άνδρες, σε ποσοστό 65% και ειδικότερα την πιο παραγωγική ηλικιακή ομάδα, 30 έως 45 ετών.
Ωστόσο, και τα άτομα νεότερης ηλικίας, 18 έως 30 ετών φαίνεται πως βιώνουν με έντονο άγχος την έλλειψη επαγγελματικών προοπτικών.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία, οι ψυχολόγοι υπενθυμίζουν με νόημα ότι δεν είναι τυχαίο ότι ο αριθμός των αυτοκτονιών στην χώρα μας έχει αυξηθεί την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω οικονομικών δυσχερειών.
Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «The Lancet», διαπιστώθηκε ότι για κάθε 1% αύξηση της ανεργίας στις χώρες της ΕΕ, καταγράφεται 0,79% αύξηση στις αυτοκτονίες ατόμων κάτω των 65 ετών και ίδιο ποσοστό αύξησης στις ανθρωποκτονίες.
Παράλληλα, για κάθε 3% αύξηση των επιπέδων ανεργίας, διαπιστώθηκε αύξηση στους θανάτους κατά 28% λόγω κατάχρησης αλκοόλ.
Και όλα αυτά την ώρα που οι δομές υγείας φαίνεται πως «νοσούν» χειρότερα από τους Έλληνες, καθώς δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους για την εύρυθμη λειτουργία τους και την εξασφάλιση στοιχειωδών υπηρεσιών για τους πολίτες.

Πηγή:http://www.newsbomb.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Δέκα κακές συνήθειες που έχουν όλοι οι εργαζόμενοι γραφείου και είναι καταστροφικές για το σώμα

Μπορεί μία δουλειά γραφείου να μοιάζει ακίνδυνη, ωστόσο τα φαινόμενα απατούν. Ερευνες αποκαλύπτουν ότι οι πολλές ώρες σε μία καρέκλα μπροστά από έναν υπολογιστή μπορεί να απειλήσουν τη σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων.
Πιο αναλυτικά το Business Insider παρουσιάζει μία λίστα με τις βλαβερές συνήθειες των εργαζομένων καθώς και τα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν σε όσους εργάζονται σε ένα γραφείο.

Η καθιστική ζωή οδηγεί σε σοβαρές ασθένειες
Ερευνες έχουν αποδείξει ότι όταν κάποιος κάθεται σε ένα γραφείο για οκτώ ή και περισσότερες ώρες, όπως κάνουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι, τότε αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο μυϊκών σκελετικών παθήσεων, παχυσαρκίας, διαβήτη, καρκίνου, καρδιοπάθειας καθώς και νεφρικών νόσων.

Οι πολλές ώρες στην καρέκλα αφαιρούν χρόνια ζωής
Είναι γνωστό πως η καθιστική ζωή είναι καταστροφική για το σώμα. Ομως οι κράμπες και τα πιασίματα είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να σας απασχολεί, καθώς σύμφωνα με έρευνες οι πολλές ώρες σε μία καρέκλα μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο θάνατο.

Ενα γραφείο -διάδρομος δεν κάνει τόσο καλό όσο πιστεύετε
Αρκετοί εργαζόμενοι επιλέγουν για τις ώρες που δουλεύουν να χρησιμοποιούν γραφεία -διαδρόμους, έτσι ώστε να παραμένουν σε φόρμα. Παρόλο που αυτά τα μηχανήματα μπορεί να απομακρύνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, μπορεί να τραυματιστείτε από μία πιθανή πτώση.

Η σωστή στάση του σώματος στην καρέκλα είναι το Α και το Ω
Αν η εργασία σας απαιτεί να περνάτε πολλές της ημέρας σε μία καρέκλα, τότε καλό θα ήταν να κάθεστε σωστά, με την πλάτη σας ίσια. Θα σας γλιτώσει από σοβαρές, μακροχρόνιες ασθένειες.

Το πρωινό είναι σημαντικό γεύμα
Συνήθως οι περισσότεροι εργαζόμενοι δεν αντέχουν το πρωινό ξύπνημα, με αποτέλεσμα να σηκώνονται αργοπορημένοι από το κρεβάτι τους και να τρέχουν πανικόβλητοι για να προλάβουν να φτάσουν στη δουλειά τους. Με αυτό το πρόγραμμα ξεχνούν ένα βασικό γεύμα της ημέρας, που δεν είναι άλλο από το πρωινό. Σύμφωνα με έρευνες, οι εργαζόμενοι που αμελούν το πρωινό, υποβάλλουν το σώμα τους σε άγχος και διαταράσσουν τον μεταβολισμό τους.

Θανατηφόρο το φαστ φουντ
Καλό θα ήταν να αποφεύγετε το φαστ φουντ, για να ελαττώσετε τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Η υπερβολική έκθεση στα φωτοτυπικά και τους εκτυπωτές δεν κάνει καλό
Σύμφωνα με έρευνες, η έκθεση επί πολλές ώρες την ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα σε φωτοτυπικά και εκτυπωτές, μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες των πνευμόνων.

Ο υπολογιστής μειώνει την ποσότητα του σπέρματος
Αν χρησιμοποιείτε φορητούς υπολογιστές καλό θα ήταν να μην τους έχετε πάνω στα πόδια σας για πολλές ώρες. Η θερμότητα μειώνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων.

Θανατηφόρα η εργασία άνω των 10 ωρών καθημερινά
Μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές καρδιοπάθειες και κατά συνέπεια στον θάνατο, σύμφωνα με έρευνες των τελευταίων ετών.

Βλαβερή η μεταμεσονύκτια εργασία
Μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους και να αυξήσει τις ορμόνες του στρες.

Πηγή: iefimerida.gr
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....