Σελίδες

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Πότε θα πέσει η ανεργία στην Ελλάδα;

Διαβάζοντας το άρθρο που ακολουθεί και το οποίο συνέταξε ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ Σάββας Ρομπόλης, θα αντιληφθείτε ότι μας περιμένουν πολλά δύσκολα χρόνια ακόμη. Παρά τα μηνύματα αισιοδοξίας που «εκπέμπει» η κυβέρνηση, οι προβλέψεις που προκύπτουν από την επεξεργασία των αριθμών, δείχνουν ότι η υψηλή ανεργία στην Ελλάδα θα μας… συντροφεύει για πολλά-πολλά χρόνια.
Η πρόβλεψη κατά το 2010 του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ήταν ότι η ανεργία στην Ελλάδα το 2014 θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στο επίπεδο του 30%-31% (1.525.000 άτομα) από 28,5%-29% (1.450.000 άτομα) το 2013, 24,4% το 2012, 17,7% το 2011 και 12,5% το 2010. Παράλληλα, σημειώνουμε ότι μετά τον κύκλο της ύφεσης στην Ελλάδα, η ανεργία πολύ δύσκολα θα διαμορφωθεί κάτω από το 17% μέχρι το 2026, ακόμη και με το πιο αισιόδοξο σενάριο ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ 3,5%-4% (50.000 νέες θέσεις εργασίας τον χρόνο), καθώς αυτό το ποσοστό αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
Αντίστοιχες είναι και οι πρόσφατες προβλέψεις της Επιτροπής Οικονομικών Υπο- θέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρατήρηση αυτή σημαίνει ότι για να επιστρέψει η ελληνική οικονομία σε επίπεδα ανεργίας του έτους 2009 (450.000 άτομα) και να δημιουργήσει το ένα εκατομμύριο θέσεις εργασίας που χάθηκαν την περίοδο 2009-2013, ακόμη και με αυτό το αισιόδοξο σενάριο αύξησης του ΑΕΠ, θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 χρόνια. Η απασχόληση το 2014 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 3.530.000 ατόμων, σε βαθμό που το σύνολο των απασχολούμενων κατά το 2014 να είναι μικρότερο από τον οικονομικά μη ενεργό πληθυσμό και τους ανέργους κατά 1,1 εκατομμύρια άτομα.
Τέλος, υπογραμμίζουμε την παράταση της πρωτόγνωρης διχοτόμησης της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα – με την έννοια ότι ο αριθμός των επίσημα καταγεγραμμένων ανέργων (1.400.000 άτομα) να συμπίπτει με τον αριθμό των απασχολουμένων στον ιδιωτικό τομέα – δημιουργώντας συνθήκες τρόμου μεταξύ απασχόλησης και ανεργίας, απαξιώνοντας την λειτουργία της αγοράς εργασίας και δίνοντας ανησυχητικές προοπτικές στην κοινωνική συ- νοχή, ιδιαίτερα με το υψηλό ποσοστό (71% - 955.000 άτομα) της μακροχρόνιας ανεργίας (ΕΛΣΤΑΤ, Γ΄ τρίμηνο 2013).

2. Αξιολόγηση των πολιτικών απασχόλησης και του συστήματος στήριξης των ανέργων
Η αξιολόγηση των πολιτικών απασχόλησης σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. αναδεικνύει τα ίδια προβλήματα. Σε όλες τις χώρες την τελευταία εικοσαετία επιβάλλεται μία ισχυρή τάση απορρυθμίσεων των εργασιακών σχέσεων, προσποιούμενες ότι με αυτόν τον τρόπο προσαρμόζεται το εργατικό δυναμικό στις τεχνολογικές εξελίξεις της παραγωγής. Όμως, εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι η ευελιξία, η απασχολησιμότητα, η μαθητεία, οι παθητικές (προστασία των ανέργων) και οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης παθητικοποιήθηκαν, σε βαθμό, που να περιορίζονται στην διαχείριση άμβλυνσης της οξύτητας της ανεργίας και στην διατήρηση του ανέργου, περισσότερο στον Βορρά και λιγότερο στον ευρωπαϊκό Νότο, σε κατάσταση κοινωνικά ενεργή, παρά να αναστέλλουν ουσιαστικά και αποτελεσματικά την πορεία αύξησης της. Με άλλα λόγια, οι πολιτικές απασχόλησης και προστασίας των ανέργων έτειναν περισσότερο προς την δημιουργία συνθηκών εργασιακής ανασφάλειας για ένα σημαντικό τμήμα του εργατικού δυναμικού.
Το ίδιο το κράτος έγινε η ατμομηχανή της ανασφάλειας είτε ως φορέας έμπνευσης και άσκησης των εφαρμοζόμενων πολιτικών απασχόλησης είτε ως εργοδότης προς τους υπαλλήλους του. Αξίζει να σημειωθεί ότι σ’ αυτό το πλαίσιο των πολιτικών απασχόλησης κατέρρευσαν οι προσδοκίες της ευελιξίας της αγοράς εργασίας ως επιλογή για την βελτίωση των δυνατοτήτων απασχόλησης.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα η μείωση του κατώτατου μισθού επί Ρέιγκαν και από 12/02/2012 και στην Ελλάδα, η εξασθένηση των συνδικάτων επί Θάτσερ, η κατάργηση της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής επί Φαμπϊούς, οι μινι-jobs επί Σρέντερ. Έτσι, οι μισθοί έγιναν επίσης ευέλικτοι, όπως σήμερα στην Ελλάδα, ανατρέποντας σε σημαντικό βαθμό την πρωταρχική κατανομή των πόρων σε βάρος της μισθωτής εργασίας και παράλληλα μετατράπηκαν σε μεταβλητές της ευελιξίας της απασχόλησης, παρέχο- ντας την θεσμοποιημένη και καταναγκαστική δυνατότητα για υψηλές αποδόσεις του επενδεδυμένου κεφαλαίου.
Παράλληλα, η εμπειρική έρευνα στην Ευρώπη (Revue Alternatives Economiques, Decembre 2013) απέδειξε ότι οι χαμηλοί μισθοί, για παράδειγμα στην Γερμανία, δεν εξηγούν το χαμηλό επίπεδο (5%) της ανεργίας. Επίσης, απέδειξε ότι τα κράτη – μέλη που καθυστερούν να εξέλθουν από την κρίση είναι αυτά στα οποία η αγορά εργασίας είναι περισσότερο απορρυθμισμένη και ευέλικτη. Η παρατήρηση αυτή σημαίνει ότι βασικός μοχλός, μεταξύ των άλλων, εξόδου από την κρίση αποτελεί η ρύθμιση της αγοράς εργασίας και η διαμόρφωση των μισθών διαμέσου ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Οι στρατηγικές αυτές επιλογές ευελιξίας της απασχόλησης και ευελιξίας των μισθών, εκ του αποτελέσματος, επιδείνωσαν τους όρους κατανομής των πόρων ενέτειναν τις ανισορροπίες και τις αντιφάσεις στην αγορά εργασίας, δεν συνέβαλαν στην αύξηση της απασχόλησης παρά την εξαφάνιση των λεγόμενων «δυσκαμψιών» (ρυθμίσεις) της αγοράς εργασίας, με αποτέλεσμα εξαντλώντας τα όρια τους να καταρρεύσουν οι προσδοκίες μείωσης της ανεργίας διαμέσου των πολιτικών πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας.
Στις συνθήκες αυτές η απορρύθμιση και η ευελιξία της αγοράς εργασίας στα κράτη– μέλη της ευρωζώνης, δεν συνέβαλαν στην επίλυση των προβλημάτων της διαρθωτικής ανταγωνιστικότητας. Αντίθετα, συνέβαλαν στην αύξηση του επιπέδου των φτωχών – εργαζομένων στην ζώνη του ευρώ από 7,4% το 2006 σε 9,1% το 2012, ενώ στην Ελλάδα οι βίαιες μειώσεις των μισθών συνέβαλαν στην αύξηση των φτωχών-εργαζομένων από 11,9% το 2010 σε 15,1% το 2011 (Eurostat, 2012). Έτσι, γίνεται πλέον φανερό ότι οι ασκούμενες πολιτικές της ευελιξίας της απασχόλησης και των μισθών δεν συνιστούν πολιτικές που δημιουργούν θέσεις εργασίας (Philippe Askenazy, 2013).

3. Προτάσεις για την ενίσχυση της απασχόλησης ή ποιες πολιτικές απασχόλησης θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας;
Με αυτά τα δεδομένα, είναι πλέον επιβεβλημένο στην Ευρώπη η ένταξη της πολιτικής καταπολέμησης της ανεργίας στην μακροοικονομική πολιτική. Αυτό σημαίνει, καταρχήν, την προσφυγή στην στρατηγική της ισομερούς ανάπτυξης μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την προσθήκη στα τρία κριτήρια του Μάαστριχτ (χρέος, έλλειμμα, πληθωρισμός) τέταρτου κριτηρίου που θα αναφέρεται στο επίπεδο της απασχόλησης ή της ανεργίας, ως αναγκαίο μέτρο ουσιαστικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της ανεργίας στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, προκύπτει ως επιτακτική ανάγκη η οργανική ενότητα των πολιτικών απασχόλησης με τις ανάγκες της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας της αναπτυξιακής πολιτικής στην ΕΕ και στην Ελλάδα, γεγονός που σημαίνει τον άμεσο προσανατολισμό της προς την κατεύθυνση αύξησης του κατώτατου μισθού, ρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και αποκατάστασης των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Παράλληλα, απαιτείται σύνδεση των δημόσιων πολιτικών με τον χαρακτήρα και τη διάρθρωση του παραγωγικού συστήματος της χώρας, καθώς και τη βελτίωση του πλέγματος των αλληλεξαρτήσεων των ηγετικών κλάδων παραγωγής. Έτσι, θα δημιουργηθούν οι αναγκαίες συνθήκες μεταμόρφωσης και ανασυγκρότησης της παραγωγικής βάσης, που μονοκαλλιεργείται από τις υπηρεσίες και τον τουρισμό, με την δημιουργία δικτύων, συνεργιών και συμπληρωματικότητας μεταξύ των τομέων και των κλάδων παραγωγής σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, προκειμένου να αυξηθούν η παραγωγή, η απασχόληση, η παραγωγικότητα, το εισόδημα (αρχής γενομένης από την αύξηση του κατώτατου μισθού στα επίπεδα των 751 ευρώ) και η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν τρεις απόψεις στην Ε.Ε.: α) η άποψη που θεωρεί ότι με την μείωση των μισθών και την ευελιξία ασκούνται πολιτικές απασχόλησης, β) η άποψη της ερμηνείας των διατάξεων της Συνθήκης ανάλογα με τα προβλήματα που επιβάλλεται ουσιαστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση τους (π.χ. καταπολέμηση της ανεργίας), και γ) η άποψη της προσθήκης του τέταρτου κριτηρίου στην Ευρωπαϊκή Συνθήκη. Θεωρούμε ότι η στρατηγική επιλογή της τρίτης άποψης είναι αυτή που θα καταπολεμήσει αποτελεσματικά την ανεργία στην Ε.Ε. και τα κράτη–μέλη αλλά και αυτή που θα θωρακίσει μεσο-μακροπρόθεσμα την υπαρξιακή προοπτική της Ένωσης.

4. Ανεργία, γήρανση και κοινωνική ασφάλιση
Οι πληθυσμιακές μεταβολές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και στα άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η γήρανση του Ευρωπαϊκού Πληθυσμού και η συρρίκνωση του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας, επηρεάζει άμεσα και έμμεσα την αγορά εργασίας και την μακροχρόνια βιωσιμότητα των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι ζουν περισσότερο και υγιέστερα από ότι αυτοί των προηγούμενων γενεών. Πράγματι, κατά την περίοδο 2010-2015 κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), οι γυναίκες στα 65 τους έτη αναμενόταν να ζήσουν επιπλέον 20,8 χρόνια, ενώ οι άνδρες κατά 17,4 χρόνια. Μετά το 2060-2065 οι γυναίκες θα ζουν πέντε χρόνια περισσότερο (25,8 χρόνια) και οι άνδρες 4,5 χρόνια (21,9 χρόνια). Έτσι, οι δαπάνες συντάξεων για πρώτη φορά στα 65 έτη προς τους συνταξιούχους των χωρών–μελών του ΟΟΣΑ θα είναι αυξημένες κατά 20% λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής και της γήρανσης του πληθυσμού (ΟΟΣΑ, 2013).
Το ίδιο στην Ε.Ε. -27, λόγω της αύξησης της ανεργίας, της μείωσης του ενεργού πληθυσμού και της γήρανσης του πληθυσμού, το 2015 θα αντιστοιχεί ένας συνταξιούχος σε τέσσερις εργαζόμενους και το 2060 θα αντιστοιχεί ένας συνταξιούχος σε δύο εργαζόμενους με το επίπεδο παραγωγικότητας και το επίπεδο απόδοσης της ευρωπαϊκής οικονομίας σημαντικά περιορισμένο. Έτσι, εκτιμάται (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2012) ότι 40%-60% των δημοσίων δαπανών επηρεάζεται από την διάρθρωση της ανεργίας και των ηλικιών του πληθυσμού. Επίσης, εκτιμάται ότι κατά την περίοδο 2010-2060 οι δημόσιες δαπάνες που επηρεάζονται από την διάρθρωση των ηλικιών του πληθυσμού θα αυξηθούν στην Ε.Ε.-27, κατά 4,1 φορές περισσότερο, ως τμήμα του ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν).
Ειδικότερα, η αύξηση αυτή προέρχεται από την αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών κατά 1,5 φορά, την αύξηση των δαπανών υγείας κατά 1,1 φορά και από την δυσμενή εξέλιξη της σχέσης συνταξιούχων–εργαζομένων κατά 1,5 φορά. Στην Ελλάδα, το 2010, η προσδοκώμενη αναμενόμενη ζωή στην ηλικία των 65 ετών ήταν 17 χρόνια για τους άνδρες και 21 χρόνια για τις γυναίκες. Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι η αύξηση του προσδόκιμου ζωής υποδηλώνει την καταβολή συνταξιοδοτικών παροχών για ακόμη πιο μακρές χρονικές περιόδους. Επίσης, υποδηλώνει την διαμόρφωση συνθηκών ισορροπίας οικονομικής βιωσιμότητας και κοινωνικής αποτελεσματικότητας, παρέχοντας συντάξεις οι οποίες θα απομακρύνουν την πλειοψηφία των συνταξιούχων από την κατάσταση φτώχειας με χρηματοδότηση εργαζομένων και φορολογουμένων ικανή να ανταποκριθεί στις μακροχρόνιες υποχρεώσεις του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος στην χώρα μας. Επομένως, το ερώτημα που προ- κύπτει είναι: με ένα σταδιακά μικρότερο αριθμό εργαζομένων και ένα σταδιακά μεγαλύτερο αριθμό συνταξιούχων, λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, ποιο τελικά θα είναι το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης του συνταξιοδοτικού συστήματος; Θα είναι η υπερφορολόγηση των εργαζομένων, η αύξηση των εισφορών, η περαιτέρω μείωση των συντάξεων ή η αναζήτηση νέων πόρων προκειμένου να εξασφαλισθούν οι αναγκαίοι πόροι για την καταβολή των συντάξεων των ήδη και των μελλοντικών συνταξιούχων;
Στο ερώτημα αυτό η απάντηση συνίσταται στην ανάλυση και επεξεργασία των πληθυσμιακών εξελίξεων, της ανεργίας, των μισθών, της ύφεσης, της ανάκαμψης και της μείωσης των συντάξεων στην Ελλάδα, καθώς και στην συσχέτιση τους με την μακροχρόνια (2013-2050) βιωσιμότητα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης (εκτός ΝΑΤ, ΟΓΑ, Δημόσιο) με την εφαρμογή αναλογιστικών προσεγγίσεων (Σ. Ρομπόλης – Β. Μπέτσης, 2013). Από την άποψη αυτή προκύπτει ότι: α) η οριακή ισορροπία του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος στην χώρα μας ανατρέπεται από το τέλος του 2015, αφού το 2016 απαιτούνται πρόσθετοι πόροι 0,52% του ΑΕΠ (940 εκατ. ευρώ), το 2017 απαιτούνται 1,01% του ΑΕΠ, το 2020 απαιτούνται 1,24% του ΑΕΠ, το 2030 απαιτούνται 2,89% του ΑΕΠ, κλπ, β) η γήρανση του πληθυσμού συμβάλει στην αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών κατά 15% και με διαφορετικά σενάρια εκτίμησης της θνησιμότητας αυτή η επιβάρυνση προσεγγίζει το 27% (2050), γ) οι περικοπές των συντάξεων και η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εάν δεν συνοδεύονταν από τις συνθήκες ύφε- σης και εκρηκτικής αύξησης της ανεργίας, τότε το οριακό έτος στην εξέλιξη των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων θα ήταν περίπου το 2025.
Η παρατεταμένη και βαθειά ύφεση καθώς και η ανεργία μετατόπισε το οριακό έτος δέκα χρόνια νωρίτερα (2015). Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις στην βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος στην Ελλάδα αναδεικνύει την αναγκαιότητα νέου πλαισίου χρηματοδότησης του συνταξιοδοτικού συστήματος με την ανεύρεση νέων πόρων εκτός των ασφαλιστικών εισφορών και εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού π.χ. κρατικές προμήθειες, δημόσια έργα, χρηματιστηριακές και τραπεζικο–πιστωτικές συναλλαγές, επιχειρήσεις τυχερών παιχνιδιών, κλπ, (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ 2010).

Του Σάββα Ρομπόλη
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην μηνιαία έκδοση Φεβρουαρίου του ΙΝΕ /ΓΣΕΕ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

ΜΚΟ μετέτρεψαν σε σκλαβοπάζαρο τα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας

Η αρχή έγινε με τα 5μηνα «προγράμματα κοινωφελούς εργασίας» του 2012 μέσω ενοικίασης ανέργων από ΜΚΟ και σε δήμους, νοσοκομεία, περιφέρειες και δεκάδες άλλους φορείς. Περίπου 57.000 «ωφελούμενοι» χρησιμοποιήθηκαν τότε για τη διαμόρφωση ενός μοντέλου εργαζόμενου χωρίς καθόλου δικαιώματα και μόνο με υποχρεώσεις.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα πληρώθηκαν με αρκετούς μήνες καθυστέρηση και ύστερα από μαζικές κινητοποιήσεις πήραν μέρος των δεδουλευμένων των 625 ευρώ τον μήνα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ΜΚΟ που ανέλαβαν, με το αζημίωτο φυσικά, την ενοικίαση των ανέργων χρωστούν ακόμη στους δικαιούχους σημαντικά ποσά.
Από το σύγχρονο δουλεμπόριο δε θα μπορούσε να μείνει έξω και ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος τροφοδοτήθηκε επίσης με σύγχρονους σκλάβους
«Υπογράψαμε μια πεντάμηνη σύμβαση για 780 ευρώ τον μήνα και μετά συνειδητοποιήσαμε ότι θα πληρωνόμασταν μόνο τα 625» λέει η Παναγιώτα Κακίρη, που «νοικιάστηκε» σαν εργαζόμενη από την εταιρεία ΚΕΑΕΠ στο υπουργείο Πολιτισμού. «Δούλεψα για πέντε μήνες σαν σκλάβα σε αρχαιολογικό χώρο της Αθήνας, χωρίς άδεια, χωρίς υπερωρίες, χωρίς καν το δικαίωμα να αρρωστήσω, καθώς δύο μέρες που αναγκάστηκα να μην πάω για δουλειά λόγω ασθένειας μου έκοψαν τα μεροκάματα» είναι τα λόγια της άνεργης γυναίκας που αναγκάσθηκε για λόγους επιβίωσης να υπογράψει μια σύμβαση όπου δεν αναγνωριζόταν κανένα εργασιακό δικαίωμα. «Δουλέψαμε τέσσερις μήνες χωρίς να μας δώσουν ούτε ένα ευρώ, έστω για τις μετακινήσεις μας και όταν πηγαίναμε στα γραφεία της ΚΕΑΕΠ στην Κυψέλη, οι υπεύθυνοι μας αντιμετώπιζαν με απαξίωση, λέγοντάς μας πως δεν σας έφερε κανείς εδώ με το ζόρι» λέει σήμερα η Παναγιώτα, η οποία εξακολουθεί να περιμένει από τη ΜΚΟ την εξόφληση για την «κοινωφελή εργασία» που προσέφερε. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι συλλογικότητες των «ενοικιαζόμενων» εργαζομένων πραγματοποίησαν παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της ΚΕΑΕΠ, κατηγορώντας τους ιδιοκτήτες της πως «καρπώνονται το 2,5% του μισθού μας για να καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα».
Τις έντονες επιφυλάξεις του για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΜΚΟ στους αρχαιολογικούς χώρους είχε εκφράσει από την πρώτη στιγμή ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, τονίζοντας πως θα χρησιμοποιούνταν άνθρωποι ανεκπαίδευτοι σε μια τόσο ευαίσθητη υπηρεσία όπως η φύλαξη αρχαιοτήτων. «Περίεργες ΜΚΟ εμφανίσθηκαν στον χώρο του Πολιτισμού και πήραν προγράμματα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από το υπουργείο χωρίς κανένα εχέγγυο» λέει η πρόεδρος του Συλλόγου Αρχαιολόγων Δήμητρα Κουτσούμπα. Τη μερίδα του λέοντος από τα προγράμματα του ΥΠ.ΠΟ. Πήραν τόσο η ΚΕΑΕΠ όσο και η οργάνωση «Όμιλος για την UNESCO Νομού Πειραιώς και Νήσων», μια ΜΚΟ που όπως λέει η κ. Κουτσούμπα, «παρά τον τίτλο της δεν έχει την παραμικρή σχέση με την Unesco και τον παγκόσμιο Πολιτισμό». Και όντως, η ΜΚΟ με τον πηχυαίο τίτλο είναι σύμφωνα με τα στοιχεία μέλος ενός παγκόσμιου δικτύου μη κυβερνητικών οργανώσεων με έδρα όχι τον ΟΗΕ, αλλά το εξωτικό Βιετνάμ.
Τους τελευταίους μήνες του 2013 πραγματοποιήθηκαν δεκάδες διαμαρτυρίες εργαζομένων λόγω της μη καταβολής των δεδουλευμένων τους, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι υπεύθυνοι των ΜΚΟ είχαν «εξαφανισθεί». Χαρακτηριστική η περίπτωση εργαζομένων που είχαν νοικιαστεί από την ΜΚΟ «Όμορφη Ελλάδα» στον Δήμο Αμαρουσίου και δούλεψαν για ένα τετράμηνο χωρίς να πληρωθούν. Δραματική ήταν η κατάσταση και στην Κομοτηνή, όπου οι εργαζόμενοι που μπήκαν στο πρόγραμμα μέσω της ΜΚΟ με την επωνυμία ΚΜΟΠ χρειάστηκε να δώσουν πραγματική μάχη ώσπου να πάρουν έστω και μια προκαταβολή των δεδουλευμένων τους και χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν εξοφληθεί. Ανάλογα προβλήματα είχαν και οι εργαζόμενοι της ΚΜΟΠ στην Πάτρα, με τον πρώην αντιδήμαρχο της αχαϊκής πρωτεύουσας Απόστολο Βανταράκη να κάνει λόγο για «μια οργάνωση που χωρίς να έχει καμία σχέση με την περιοχή μας ήρθε και άνοιξε εικονικά γραφεία στην πόλη για να πάρει το πρόγραμμα και στο τέλος καθυστερεί αδικαιολόγητα να πληρώσει τους ανθρώπους που δούλεψαν».
Το φθινόπωρο του 2013 το σκλαβοπάζαρο της «κοινωφελούς εργασίας» συνεχίσθηκε, αυτή τη φορά χωρίς τη διαμεσολάβηση των ΜΚΟ, αλλά με τις μηνιαίες αποδοχές που προβλέπονται για 50.000 άνεργους να έχουν πέσει στα 490 ευρώ τον μήνα και 427 ευρώ για τους κάτω των 25 ετών. Το νέο καθεστώς φθηνής εργασίας που κάλυψε τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των -υποβαθμισμένων λόγω των εφαρμοζόμενων πολιτικών των απολύσεων και της ιδιωτικοποίησης κάθε δημόσιου αγαθού- δημόσιων υπηρεσιών πανελλαδικά θεωρήθηκε τόσο πετυχημένο, ώστε πλέον εξαπλώνεται σε σχολεία, ΚΕΠ, ασφαλιστικά ταμεία, δικαστήρια και στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο Κώστας, μετά από δύο χρόνια ανεργίας, κατάφερε να μπει στα τέλη του 2013 σε ένα από τα περίφημα προγράμματα του ΟΑΕΔ. «Πατέρας τριών παιδιών, με τη γυναίκα μου και αυτή άνεργη αφού η αίτησή μου απορρίφθηκε πρώτα τρεις φορές, με κάλεσαν τελικά στα τέλη Δεκεμβρίου να πάω καθαριστής σε δημοτικό σχολείο του Γαλατσίου» λέει, παραμένει ώς σήμερα απλήρωτος. Με τους λογαριασμούς να τρέχουν, τη ΔΕΗ να απειλεί να κόψει το ρεύμα και την εφορία έτοιμη να του πάρει το σπίτι για το απλήρωτο χαράτσι, αναρωτιέται «πώς μπορεί να ζήσει μια οικογένεια πέντε ατόμων με τα 490 ευρώ του προγράμματος και μάλιστα χωρίς εδώ και δύο μήνες να έχω πάρει ούτε ένα ευρώ». Ιστορίες καθημερινής απόγνωσης απελπισμένων ανθρώπων, που κρύβονται πίσω από τις μεγαλόστομες εξαγγελίες του πρωθυπουργού και των υπουργών του για τη δήθεν καταπολέμηση της ανεργίας. «Τους άκουσα να τα λένε στην τηλεόραση και τους πίστεψα» λέει ο 37χρονος Κώστας, καθώς σκουπίζει το προαύλιο του σχολείου. «Όσες φορές έχω πάει στον ΟΑΕΔ να τους πω ότι πνίγομαι και δεν μπορώ να ζήσω, η απάντηση είναι πως αν δεν μου αρέσει, μπορώ να παραιτηθώ» λέει αγανακτισμένος και προσθέτει πως «κρατιέμαι μονάχα χάρη στην ανθρωπιά των δασκάλων του σχολείου, που μόνο αυτοί βρίσκονται στο πλευρό μου και με στηρίζουν αυτούς τους δύσκολους μήνες».
Την ίδια ώρα οι ΜΚΟ που ωφελήθηκαν από την ενοικίαση των 5μηνιτών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουν ανοίξει ήδη την επιχειρηματική τους ατζέντα προκειμένου να συμπράξουν με Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε μέσω προγραμμάτων να δημιουργήσουν δομές αλληλεγγύης (κοινωνικά παντοπωλεία, φαρμακεία, υπνωτήρια κ.λπ.) με το ποσοστό αμοιβής τους να κυμαίνεται στο 10% της χρηματοδότησης. Πρόκειται για ακόμα μια προσπάθεια να παραχωρηθούν δημόσιες υπηρεσίες σε ιδιώτες και να δοθεί η ευκαιρία σε ορισμένους να κερδοσκοπήσουν σε βάρος της φτώχειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαπλοκής που αναπτύσσεται μέσω αυτών των προγραμμάτων, είναι οι δήμοι και ειδικότερα το πρόγραμμα Δημιουργία Δομών για την Καταπολέμηση της Φτώχειας. Προγράμματα που πίσω από το ανθρωπιστικό τους προσωπείο συχνά κρύβουν ακόμη και «ρουσφετολογικές» προσλήψεις στις υπό δημιουργία κοινωνικές δομές. Πριν έναν μήνα αποκαλύφθηκε πως ο γιος και η κόρη δημοτικών συμβούλων της Κορίνθου είχαν προσληφθεί σε πρόγραμμα «καταπολέμησης της φτώχειας» της ΜΚΟ Όμιλος για την UNESCO Νομού Πειραιώς και Νήσων στην πόλη. Ακόμη και σε δήμους όπου υπήρχαν κοινωνικές δομές αλληλεγγύης με καταγεγραμμένο κοινωνικό έργο, αυτές κυριολεκτικά «χαρίστηκαν» στις ΜΚΟ. Στον Δήμο Νίκαιας-Ρέντη οι κοινωνικές υπηρεσίες «παρ' ότι είχαν καταγράψει και παρακολουθούσαν 470 οικογένειες διαθέτοντας 18 τόνους τρόφιμα και φάρμακα αξίας 30.000 ευρώ, παραχώρησαν όλο αυτό το έτοιμο έργο στον Όμιλο για την UNESCO Νομού Πειραιώς και Νήσων» εξηγεί ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Παπαδόπουλος.
Από το σύγχρονο δουλεμπόριο δε θα μπορούσε να μείνει έξω και ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος τροφοδοτήθηκε επίσης με σύγχρονους σκλάβους μέσω της «επιταγής επανένταξης στην αγορά εργασίας» και τα διετή προγράμματα για επιδοτούμενους ανέργους και κυρίως της «επιταγής εισόδου στην αγορά εργασίας» 35.000 άνεργων νέων έως 29 ετών, που εργάζονται με τη μορφή «πρακτικής άσκησης». Στη συντριπτική τους πλειονότητα απλήρωτοι εδώ και μήνες καθώς η πληρωμή προβλέπεται πολλούς μήνες μετά τη λήξη του 5μηνου, ενώ σε πολλούς δεν έχει δοθεί ούτε το ποσό που δικαιούνται από την παρακολούθηση του σεμιναρίου κατάρτισης.
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Αναμόρφωση της Δημόσιας Διοίκησης μέσω ΚΑΙ της αξιολόγησης

Επιχειρώντας να εκφράσω μια διαφορετική άποψη στο θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, άποψη που αντικρούει το επιχείρημα της κυβέρνησης για άρνηση των συνδικαλιστών να συμμετέχουν στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, θα επιχειρήσω να θίξω με συντομία καίρια ζητήματα που άπτονται του προτεινόμενου τρόπου αξιολόγησης.
Στόχος της προσπάθειας αυτής είναι να δώσω έναυσμα για προβληματισμό και όχι για άγονες αντιπαραθέσεις. Καταρχήν τάσσομαι υπέρ της άποψης που απαιτεί άμεση εφαρμογή ενός δίκαιου και αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης στο Δημόσιο Τομέα.
Άποψη στην οποία συγκλίνει η πλειοψηφία των εργαζομένων στο δημόσιο όταν αίρονται οι επιφυλάξεις και η καχυποψία για το σύστημα αξιολόγησης που το ίδιο το υπουργείο συντηρεί και υποδαυλίζει μετατρέποντας την αξιολόγηση σε έναν εύσχημο τρόπο για απολύσεις.
Η αξιολόγηση του προσωπικού αποτελεί μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την εξυγίανση και αναβάθμιση του δημοσίου τομέα ώστε αυτός να καταφέρει να ανταπεξέλθει στον πολυδιάστατο και κρίσιμο, για την ευημερία των πολιτών ενός τόπου, ρόλο του.
Δεν αποτελεί πανάκεια ωστόσο και από μόνη της δεν θα καταφέρει αξιόλογες αλλαγές. Τα προβλήματα της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας, της πολυνομίας, της αδιαφάνειας στις διοικητικές διαδικασίες, των πολιτικών παρεμβάσεων και της απουσίας σαφών στόχων στη διοικητική διάρθρωση του Δημοσίου θα συνεχίζουν να υπονομεύουν οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισης του. Για να αναδειχτεί και να τονιστεί ο σημαντικός ρόλος του δημοσίου στη ζωή των πολιτών και το μέλλον της χώρας θα πρέπει να δοθεί μέριμνα ταυτόχρονα και στους υπόλοιπους κρίσιμους παράγοντες.
Βέβαια, σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του δημοσίου από όσους απαιτούν δημόσιο χαρακτήρα στα παρεχόμενα αγαθά. Και από αυτόν τον κοινό τόπο θα πρέπει να ξεκινήσει οποιοσδήποτε διάλογος περί αναβάθμισης. Διαφορετικά δεν θα πετύχουμε ποτέ συμφωνία μια και οι στόχοι θα είναι διαφορετικοί.
Ένα πρώτο σημείο στο οποίο επιβάλλεται να σταθεί κανείς, αναφορικά με την εφαρμογή οποιουδήποτε τρόπου αξιολόγησης, είναι οι κρίσεις των αξιολογητών. Η προβλεπόμενη διαδικασία κρίσεων προϊσταμένων (τμηματαρχών, διευθυντών και γενικών διευθυντών) από τα υπηρεσιακά συμβούλια, σύμφωνα με το Ν. 3258/2007, δεν εφαρμόζεται. Αντ’ αυτού λαμβάνουν χώρα αναθέσεις με εντολές των πολιτικών προϊσταμένων με κριτήρια –όχι σπάνια- τις προσωπικές σχέσεις και την κομματική ταυτότητα.
Και αν το υπουργείο θεωρεί ύψιστη υποχρέωσή του να αξιολογήσει το προσωπικό του δημοσίου προκειμένου να εισάγει αξιοκρατία και διαφάνεια στο δημόσιο γιατί άραγε δεν επιδεικνύει και τον αντίστοιχο ζήλο στην εκτίμηση των αξιολογητών του;
Χωρίς την απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν οι κρίνοντες ορθά κριθεί ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι το οικοδόμημα της αξιολόγησης υπονομεύεται εν τη γενέσει του.
Ένα δεύτερο σημείο στο οποίο θέλω να σταθώ, είναι η λειτουργία του ΑΣΕΠ, το οποίο καθώς πρόκειται για ανεξάρτητη αρχή μπορεί να υποστηρίξει ρόλο αδιάβλητου κριτή. Προτείνω ενίσχυση του ρόλου του και ενεργό εμπλοκή του στην προτεινόμενη αξιολόγηση. Θα μπορούσαν να οργανωθούν ανά περιφέρεια επιτροπές που λαμβάνοντας υπόψη και τις εκάστοτε τοπικές ιδιαιτερότητες θα αξιολογήσουν καταρχήν τις δομές και στη συνέχεια τους αξιολογητές δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ικανότητα εξυπηρέτησης του πολίτη, την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, και της καλής πρακτικής και σύννομης συμπεριφοράς .
Αναρωτιέμαι επίσης γιατί δεν εφαρμόζεται ο Νόμος 3230/2004 στην πυραμίδα της ιεραρχίας στο Δημόσιο. Ο Νόμος αυτός έχει πολλά θετικά σημεία όπως για παράδειγμα οι δείκτες μέτρησης αποδοτικότητας (χρόνος ανταπόκρισης στα αιτήματα των πολιτών, ποσοστό ικανοποίησης των παραπόνων, εφαρμογή νέων τεχνολογιών, κόστος διαχείρισης και ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών). Τα κριτήρια που εισάγει είναι αντικειμενικά και πουθενά δεν αναφέρονται στο υπό ψήφιση νομοθέτημα-διάλυση του δημόσιου τομέα.
Εισηγούμαι την παρακολούθηση και υλοποίηση των στόχων καταρχήν από τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων και των τελευταίων από το ΑΣΕΠ, χωρίς την δυνατότητα οποιασδήποτε πολιτικής παρέμβασης και κατόπιν την ενημέρωσης των εργαζομένων για την στοχοθεσία. Κρίνω τα ζητήματα της επιμόρφωσης και της νομικής ενημέρωσης των εργαζομένων εξαιρετικά ουσιώδη για την τήρηση και ορθή εφαρμογή των νόμων. Θεωρώ επίσης καίριας σημασίας την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών (η οποία επίσης προβλέπεται από το Ν. 3230/2004) παρά την τακτική του κράτους να προσθέτει συνεχώς χρονοβόρες και ανούσιες διαδικασίες με το πρόσχημα της διαφάνειας χωρίς όμως ποτέ να αξιολογεί την επίτευξη του στόχου.
Η αξιολόγηση τέλος οφείλει να διαφέρει ανάλογα με την κατηγορία ,την ειδικότητα και τον στόχο ώστε να προωθεί την αξιοποίηση κάθε εργαζόμενου και όχι την ρατσιστική περιθωριοποίηση του 15% ,ανεξαρτήτως συνθηκών, των κριθέντων ανεπαρκών και υπό απόλυση εργαζομένων.
Με αυτή τη σύντομη αναφορά σε κάποια ζητήματα της αξιολόγησης θέλω να εισάγω προβληματισμό πριν την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, εκτιμώντας πως η ποσόστωση που προβλέπεται θα κριθεί, εφόσον ψηφισθεί, αντισυνταγματική. Το υπό ψήφιση νομοσχέδιο αποτελεί ταφόπλακα για το έτσι και αλλιώς υπό διάλυση δημόσιο και μια ακόμα προσφορά στο κομματικό κράτος, την εξάρθρωση του οποίου αφήνουμε να ευαγγελίζονται οι πολιτικοί που το εκτρέφουν.

Του Αντώνη Μαρκάκη Προέδρου Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Κρήτης Ν.Ηρακλείου
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Πρόγραμμα δράσης – 24ωρη Απεργία Τετάρτη 12 Μαρτίου – 48ωρη Απεργία 19 και 20 Μαρτίου 2014

Δελτίο-Τύπου-Πρόγραμμα-δράσης-24ωρη-Απεργία-Τρίτη-12-Μαρτίου-48ωρη-Απεργία-19-και-20-Μαρτίου-2014

Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Όλο το "success story" των Μνημονίων σε μια έκθεση

Έκθεση-κόλαφος για τα τέσσερα χρόνια του Μνημονίου είναι η ετήσια έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία αποτυπώνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την καταστροφή, η οποία έχει συντελεστεί στην ελληνική οικονομία. Τα στοιχεία είναι αδιάσειστος μάρτυρας της ζοφερής πραγματικότητας που ζει η χώρα, υπό τον ζυγό των τροϊκανών, με όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις να φέρουν βαρύτατη ευθύνη για τα πεπραγμένα τους. Αν και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος θέλησε να περάσει μια νότα αισιοδοξίας, λέγοντας ότι φέτος θα υπάρξει ανάπτυξη και θα μειωθεί η ανεργία, χωρίς βέβαια να αναφέρεται σε συγκεκριμένους αριθμούς, το γεγονός ότι οι πολίτες που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας φτάνουν σχεδόν τα 3.800.000 αποτελεί από μόνο του στοιχείο σοκαριστικό. Σα να μην έφταναν όλα τα δεινά του Μνημονίου μέχρι τώρα, η ΤτΕ εκτιμά πως οι μέσες αποδοχές αναμένεται να μειωθούν και φέτος κατά 1,5%. Ας δούμε όμως τα στοιχεία...
Τα βασικά μεγέθη
Ειδικότερα, όπως σημειώνει η έκθεση:
* Την τετραετία 2010-2013 η ύφεση ήταν συνολικά 20,4%.
* Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος είναι πάνω από 30%. Αξίζει να σημειωθεί πως η συρρίκνωση αυτή η μεγαλύτερη μεταπολεμικά στις χώρες του ΟΟΣΑ.
* Η ιδιωτική κατανάλωση σε σταθερές τιμές μειώθηκε περίπου 23% και οφείλεται:
Α. Στη μείωση μισθών Δημόσιο και την αύξηση φόρων.
Β. Στη μείωση αριθμού απασχολούμενων.
Γ. Στην υποχώρηση αμοιβών στον ιδιωτικό τομέα.
Δ. Στον περιορισμό εισοδήματος από περιουσία.

* Υποχώρησαν οι δαπάνες για επενδύσεις την τετραετία 2010-2013 κατά 51% . Οι επιχειρήσεις αποδίδουν την μείωση των επενδύσεων στην υψηλή φορολογία, τη διάχυτη αβεβαιότητα και την ανεπάρκεια κεφαλαίων.

Ανεργία και "λουκέτα" σε επιχειρήσεις
Την ίδια ώρα, το κόστος της ύφεσης σε όρους θέσεων απασχόλησης είναι τεράστιο. Μεταξύ 2009-2013 χάθηκαν 904.200 θέσεις εργασίας (-19,9%). Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΚΑ, περίπου 75.600 επιχειρήσεις (30% των επιχειρήσεων) διέκοψαν τη δραστηριότητά τους. Τα επαγγέλματα που επλήγησαν περισσότερο είναι: ανειδίκευτοι εργάτες, πωλητές, χειριστές μηχανημάτων και υπάλληλοι γραφείου.

Σε κάθετη πτώση οι μισθοί
Σωρευτικά μεταξύ 2010-2013 οι πραγματικές μέσες ακαθάριστες αποδοχές (πραγματικές) μειώθηκαν κατά τα 25,2%, ενώ οι κατώτατες αποδοχές κατά 19,9%. Η πρόβλεψη της ΤτΕ είναι ότι το 2013 οι μέσες αποδοχές θα μειωθούν κατά 7,4% και για το 2014 κατά 1,5%

Φτώχεια χωρίς όρια
Το ποσοστό πληθυσμού της Ελλάδος που βρίσκεται είτε σε κίνδυνο φτώχειας είτε σε κατάσταση κοινωνικού αποκλεισμού (ζει με υλικές στερήσεις ή πρόκειται για νοικοκυριά με χαμηλή ένταση εργασίας) ήταν το 2012 34,6% (3.795.100 άτομα) και είναι υψηλότερο από την Ε.Ε.-28 (25,1%).
Όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία, όλοι οι δείκτες του κινδύνου σχετικής φτώχειας αυξήθηκαν σημαντικά για την Ελλάδα κατά τα τρία πρώτα έτη της τρέχουσας κρίσης. Πράγματι, το ποσοστό της σχετικής φτώχειας αυξήθηκε κατά 17,3% , το χάσμα της φτώχειας αυξήθηκε κατά 24,1%, ενώ ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού αυξήθηκε κατά 25,4% (συγκρίσεις 2008-2011).

"Αιμορραγία" καταθέσεων
Από τους 33 μήνες που παρήλθαν από την εκδήλωση της δημοσιονομικής κρίσης (τέλη Οκτωβρίου 2009) μέχρι τον Ιούνιο του 2012, σωρευτικά, η καθαρή εκροή από το σύνολο των καταθέσεων ανήλθε σε 111 δισ. ευρώ Το 2013 καταγράφηκαν και πάλι εκροές καταθέσεων, οι οποίες όμως είχαν πολύ μικρότερο μέγεθος κατά μέσο όρο (600 εκατ. ευρώ μηνιαίως) από ό,τι οι εκροές κατά την περίοδο από την εκδήλωση της κρίσης μέχρι τα μέσα του 2012 (4 δισ. ευρώ), ανεβάζοντας το συνολικό νούμερο στα 117 δισ. ευρώ.

Εκτοξεύονται τα "κόκκινα" δάνεια
"Συναγερμός" έχει σημάνει στην κυβέρνηση, καθώς τα "κόκκινα" δάνεια αυξάνονται με τάχιστους ρυθμούς, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, στο τέλος της χρονιάς αναμένεται να έχουν φτάσει τα 80 δισ. ευρώ! Όπως προκύπτει από την έκθεση τα προβληματικά δάνεια εξαπλασιάστηκαν μέσα στην τελευταία πενταετία. Τον Σεπτέμβριο του 2013, σχεδόν ένα στα τρία δάνεια (31,2%, ήτοι 70 δισ. ευρώ) δεν εξυπηρετείται, από 5,1% τον Δεκέμβριο του 2008.

Για να δείτε την έκθεση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος πατήστε εδώ για το έτος 2013
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Γενικό Συμβούλιο ΟΣΥΑΠΕ στις 21 Μαρτίου 2014

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/νση: Λ. Κηφισίας 125-127 – 4ος όροφος
Τ.Κ. 115 24 – ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
ΤΗΛ. 2106926730
email: osyape@otenet.gr

27 Φεβρουαρίου 2014

Προς τα μέλη του Γ.Σ.:
ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΥΛΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΒΑΖΟΥΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΔΟΛΓΥΡΑΣ ΗΛΙΑΣ, ΕΡΥΘΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΟΣΜΑΣ, ΖΑΒΕΡΔΙΝΟΣ ΑΛΚΗΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΘΕΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΚΑΤΡΙΒΕΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΤΣΑΛΙΦΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΟΚΜΟΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ, ΚΟΝΤΟΥΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, ΚΟΥΚΟΥΖΕΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΛΥΡΙΣΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ, ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΜΠΟΜΠΟΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΝΤΑΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, ΠΑΓΑΝΕΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ, ΠΑΓΩΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ, ΠΑΤΟΥΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΕΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΣΙΟΥΤΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, ΣΤΑΜΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΤΑΣΑ, ΤΖΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ, ΤΣΑΛΟΥΧΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΦΑΒΒΑΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας καλούμε στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου, την Παρασκευή 21/03/2014, ώρα 10:00 στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων (Αίθουσα Συνεδριάσεων Περιφερειακού Συμβουλίου) της Διεύθυνσης Μεταφορών & Επικοινωνιών Π.Ε. Κεντρικού Τομέα (Κτήριο 1, στάση ΜΕΤΡΟ «Εθνική Άμυνα», έξοδος Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών ), με θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Τρέχουσες εξελίξεις
  2. Νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων
  3. Οργανισμός Λειτουργίας των Περιφερειών
  4. Κανονισμός λειτουργίας Γενικού Συμβουλίου
  5. Δράση της Ομοσπονδίας

Ο πρόεδρος Γ.Σ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΗΣ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....

Συμμετοχή στην απεργία 13 και 14 Μαρτίου 2014

Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ/νση: Λ. Κηφισίας 125-127 – 4ος όροφος
email: osyape@otenet.gr
www.osyape.gr

Αθήνα, 28/02/2014

ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 13 ΚΑΙ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

Η Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε. καλεί τους Συλλόγους μέλη της να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις ώστε να προετοιμαστεί η μαζική συμμετοχή όλων των συναδέλφων των Περιφερειών της χώρας, στην Απεργιακή Κινητοποίηση της 48ωρης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ 13 και 14 Μαρτίου 2014, που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
Η συμμετοχή μας στην απεργιακή κινητοποίηση είναι η απάντηση μας σε Κυβέρνηση, Ε.Ε. και ΔΝΤ, ενάντια στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που καταργεί Δημόσιες Υπηρεσίες και οδηγεί σε απόλυση χιλιάδες Δημοσίους Υπαλλήλους.
Η προτεινόμενη «αξιολόγηση» των υπαλλήλων είναι η κατά παραγγελία απόλυση.
Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ κατάταξη των υπαλλήλων σε τρεις κατηγορίες με συγκεκριμένα ποσοστά και μάλιστα από διορισμένους προϊσταμένους, θα οδηγήσει στην κατάργηση Υπηρεσιών και στην απόλυση των υπαλλήλων.
Οι υπάλληλοι στις Περιφέρειες της χώρας δίνουν τον καθημερινό αγώνα για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες .
Η αξιολόγηση που προωθεί η Κυβέρνηση δεν έχει στόχο την ανάπτυξη του διοικητικού συστήματος, σε όφελος των πολιτών και των εργαζομένων . Αντίθετα, αναμορφώνεται το κράτος για να γίνει πιο φιλικό στους επιχειρηματίες και να γίνει πιο ικανό στην στήριξη της κερδοφορίας τους.
Δεν εφαρμόστηκε ποτέ σύστημα αντικειμενικής αξιολόγησης των υπαλλήλων γιατί κανένας πολιτικός προϊστάμενος δεν ασχολήθηκε με το ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου Τομέα. Η εκάστοτε Κυβέρνηση καθόριζε με αδιαφανείς και αναξιόπιστες μεθόδους την όποια λειτουργία του Δημοσίου.
ΚΑΛΟΥΜΕ τις περιφερειακές αρχές ως αυτοδιοικητικά όργανα και την ΕΝ.Π.Ε. να ζητήσουν άμεσα την απόσυρση του Νομοσχεδίου που καταργεί Υπηρεσίες, απολύει υπαλλήλους και εκχωρεί αρμοδιότητες σε ιδιώτες.


ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ – ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΣ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Για το Δ.Σ. 
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
ΑΛΚΗΣ ΖΑΒΕΡΔΙΝΟΣ                                                     ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΖΟΥΡΑΣ
Διαβάστε περισσότερα για αυτό το θέμα....