Σελίδες

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Τροπολογία επιλύει(;) τα προβλήματα στους διαγωνισμούς μεταφοράς μαθητών

Άλυτο παραμένει το πρόβλημα της μεταφοράς χιλιάδων μαθητών που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από τη σχολική μονάδα που φοιτούν, λίγες μόλις μέρες πριν «το πρώτο κουδούνι». Προβλήματα κάλυψης δρομολογίων εντοπίστηκαν ήδη στις πυκνοδομημένες περιοχές της Ανατολικής Αττικής αλλά και της Θεσσαλονίκης, λόγω των περιορισμών στις χιλιομετρικές αποστάσεις που θέτουν οι ισχύουσες ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να εξυπηρετηθεί μεγάλος αριθμός παιδιών. Αλλά και στις άλλες περιοχές της χώρας υπάρχει πρόβλημα, καθώς οι λεωφορειούχοι δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να παραμένουν αδιάθετα δρομολόγια.
Το αρμόδιο για το θέμα υπουργείο Εσωτερικών, επιχειρεί να δοθεί λύση διαθέτοντας ωστόσο λιγότερα, ακόμη και από πέρυσι κονδύλια.
Σημειωτέον ότι το 2010 προβλέπονταν 200 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά 196.000 μαθητών, ενώ τώρα προβλέπεται ποσό χαμηλότερο των 160 εκατ. ευρώ (λιγότερα και από πέρυσι) για τη μεταφορά περισσότερων από 210.000 μαθητών.
Μετά από συνεργασία με τους περιφερειάρχες η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών προωθεί ρύθμιση η οποία κατατίθεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με στόχο, πρώτον να αρθούν γραφειοκρατικά προβλήματα στους διαγωνισμούς μεταφοράς των μαθητών από τις περιφέρειες της χώρας και δεύτερον να διευκολυνθούν μαθητές που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν λόγω του ότι τα δρομολόγια της περιφέρειας, με δημόσια ή δημοτική και υπεραστική συγκοινωνία, έχουν σχεδιαστεί με βάση ότι συνολικά η απόσταση των κατοικιών των μαθητών έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα χιλιομετρικά όρια που θέτει η ΚΥΑ 24001/2013 (ΦΕΚ 1449 Β/14.6.2013).
Στην τροπολογία αυτή, λοιπόν, υπάρχει διάταξη η οποία ορίζει ότι αν, μετά τον πρόχειρο διαγωνισμό, παραμένουν αδιάθετα δρομολόγια μπορεί, κατ” εξαίρεση, να προσφύγει η περιφέρεια στη διαδικασία της ελεύθερης διαπραγμάτευσης με λεωφορειούχους, ώστε να αντιμετωπισθεί άμεσα το ζήτημα της μεταφοράς.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία σήμερα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης του μεταφορικού έργου στους προσωρινούς μειοδότες για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση όλων των διαγωνιστικών διαδικασιών και την υπογραφή των συμβάσεων και όχι πέραν της 28ης Φεβρουαρίου 2015. Αν οι διαγωνισμοί δεν έχουν αναδείξει προσωρινούς μειοδότες, τότε η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να αναθέτει την εκτέλεση των δρομολογίων κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού για το ίδιο μέγιστο χρονικό διάστημα.
Για τις περιπτώσεις που ακόμη και οι πρόχειροι διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι, καθώς δεν προσήλθαν ενδιαφερόμενοι λεωφορειούχοι, με την προωθούμενη ρύθμιση επιτρέπονται οι ελεύθερες διαπραγματεύσεις με την εποπτεία και τον έλεγχο της περιφέρειας, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να πάνε στα σχολεία τους.
Στην τροπολογία, υπάρχει επίσης διάταξη που εξαιρεί από την ΚΥΑ 24001/2013 («Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες») ως προς τους χιλιομετρικούς «φραγμούς», με έμφαση στην Ανατολική Αττική και την ευρύτερη περιοχή του Νομού Θεσσαλονίκης.
Η νέα διάταξη προβλέπει ότι για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε αυτές τις περιοχές, εφόσον δεν εξυπηρετούνται από τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα ή ίδια μέσα μεταφοράς της Περιφέρειας, θα επιτρέπεται τα δρομολόγια -ύστερα από σύμφωνη γνώμη επιτροπής στην οποία μετέχουν εκπρόσωποι της περιφέρειας, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών κ.ά.- να υπερβαίνουν τη χιλιομετρική απόσταση που τίθενται στην ΚΥΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ισχύουσα ΚΥΑ οι Περιφέρειες μεταφέρουν δωρεάν τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων σχολείων οι οποίοι κατοικούν από τη σχολική τους μονάδα σε απόσταση μεγαλύτερη από την οριζόμενη ως εξής:
Α. με ειδικά μαθητικά δελτία (ΕΜΔ) και ίδια μέσα
α. 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 2.500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 4.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ

Β. με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών
α. 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 3.000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 5.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
Ωστόσο, σύμφωνα με την ΚΥΑ, οι μαθητές αυτοί μεταφέρονται με δημόσια ή δημοτική αστική και υπεραστική συγκοινωνία, εφόσον η συνολική απόσταση η οποία περιλαμβάνει την απόσταση των κατοικιών των μαθητών έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα, δεν υπερβαίνει τα παραπάνω όρια (1,2 χλμ. για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 2,5 χλμ. για μαθητές Γυμνασίων, 4 χλμ. για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ).
Με τη νέα ρύθμιση, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, θα καλυφθούν περισσότεροι μαθητές, μια και θα ενισχυθεί ο σχεδιασμός των δρομολογίων με μεγαλύτερη χιλιομετρική «ανάσα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου