Σελίδες

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου 2013

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου καθιέρωσε από το 2001 τη σύνταξη και δημοσιοποίηση της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η σε τακτική βάση περιοδική ανανέωση της τεκμηρίωσης των εξελίξεων στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί ο τομέας του εμπορίου, στα χαρακτηριστικά και στις οικονομικές επιδόσεις του και σε μια σειρά χρηματοοικονομικούς δείκτες των εμπορικών επιχειρήσεων.
Η δομή των ετήσιων αυτών Εκθέσεων ακολουθεί αυτήν ακριβώς τη διαδοχή των επιμέρους στόχων που αναφέρθηκαν. Έτσι, στο Πρώτο Μέρος εξετάζονται οι μακροοικονομικές πτυχές της ελληνικής, αλλά και της ευρωπαϊκής και της διεθνούς οικονομίας, με ιδιαίτερη φροντίδα να αναζητείται και να φωτίζεται κάθε φορά η θέση του τομέα του εμπορίου στις εξελίξεις αυτές.
Στο Δεύτερο Μέρος, όπου κάθε έτος επιλέγεται να αναδεικνύονται χαρακτηριστικές και κρίσιμες πτυχές της διάρθρωσης του τομέα, η Έκθεση του 2013 διερευνά τις εξελίξεις στην απασχόληση του τομέα. Για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά παρουσιάζεται ξεχωριστά η διερεύνηση της κατάστασης της απασχόλησης στις σχετικά μεγαλύτερες εμπορικές επιχειρήσεις μορφής ΑΕ και ΕΠΕ, συσχετίζοντας μάλιστα τη χρηματοοικονομική δομή και τις επιδόσεις τους με την εξέλιξη της απασχόλησης σε αυτές.
Στο Τρίτο Μέρος αποτυπώνονται και σχολιάζονται με συστηματικό τρόπο η χρηματοοικονομική διάρθρωση και οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων που δημοσιεύουν ισολογισμούς.
Σε συμπλήρωμα της αποτύπωσης αυτής, στο Τέταρτο Μέρος της Έκθεσης παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας που συστηματικά πλέον διενεργεί το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) σε δείγμα 1.005 ατομικών επιχειρήσεων οι οποίες έχουν νομική μορφή προσωπικής εταιρείας και 198 επιχειρήσεων με νομική μορφή ΑΕ και ΕΠΕ. Η φετινή έρευνα πραγματοποιήθηκε στο διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2013 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου που σκοπό είχε να καταγράψει κατηγορικού τύπου απαντήσεις των επιχειρήσεων. Η δειγματοληψία ήταν τυχαία, αναλογική και στρωματοποιημένη ως προς τη γεωγραφική θέση και τον τομέα εμπορικής δραστηριότητας. Το δείγμα περιλαμβάνει συνολικά 1.203 εμπορικές επιχειρήσεις (1.005 ΑτΕ, ΟΕ και ΕΕ και 198 ΑΕ και ΕΠΕ).
Παρουσιάζονται επίσης σε δύο Ειδικά Παραρτήματα: α) η χρηματοοικονομική κατάσταση και οι επιδόσεις των ΑΕ και ΕΠΕ σε κλαδική βάση και συγκριτικά προς το σύνολο του τομέα (18 κλάδοι του εμπορίου) και β) ανάλογη ανάλυση με βάση την περιφέρεια στην οποία οι εμπορικές επιχειρήσεις ΑΕ και ΕΠΕ έχουν την έδρα τους.
Στην Έκθεση του 2013 περιλαμβάνεται ένα Ειδικό Θέμα, που αφορά την παρουσίαση βασικών μεγεθών και της υφιστάμενης κατάστασης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Για να διαβάσετε όλη την Έκθεση, πατήστε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου